Stevie Wonder faneja?

musiikkimies

Tämäpä on hiljainen keskustelupalsta... mutta mitä levyjä omistatte ja mikä on mielestänne Wonderin paras levy ja biisi? Omistan tällä hetkellä levyt Innervisions ja Songs In The Key Of Life. Tilasin juuri äskettäin CDON.COMista levyt Talking Book, Music Of My Mind ja Fulfillingness' First Finale. Ensi kuussa aion hankkia At The Close Of A Century -boxin. Minulla on tällä hetkellä aikamoinen ''Stevie Wonder-kuume''.

9

1046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musiikkimies

faneja ollenkaan?

• ole mutta

levyjä löytyy ja kuuntelenkin niitä jonkun verran, mulla on kymmenkunta kyseisen tekijän levyä. suosikkibiisiä on vaikea valita mutta sanotaan että Lately, My Cherie Amour, Master Blaster (Jammin'), Part-Time Lover ja Isn't She Lovely ovat muutamia hyviä. Löysin kyseisen artistin vasta vuosi sitten, vaikka tietyst sitä ennenkin olen jotain biisejä kuullut. Viimevuotinen Pori Jazzin esintyminen tuli liian varhain, silloin en vielä osannut arvostaa kyseistä muusikko niin paljon kun nyt, muuten käynti olisi ihan must!

• A-J

Faniudesta en tiedä, mutta olin viime kesänä kuuntelemassa Stevie Wonderia PoriJazzeilla ja tykkäsin todella! Ja tuleehan niitä biisejä kotonakin kuunneltua.. :)

• tero

jos ja kun olet nuo cdonin lähetykset jo saanut niin sulla on aika lailla olennaisimmat kasassa. Jotain hauskoja juttuja löytyy myös teinivuosilta, vaikka biisit ei vielä olekaan Wonderin omia.

Mutta kaikki tärkeimmät on jo tossa sun listassa.

• fani...

mutta tykkän steviestä kyllä kovasti, aretha franklinillakin muutamia aivan upeita kappaleita. olen vähän mietiskellyt mihin suuntaan kannattaisi kyseisen musiikkilajin harrastusta laajentaa? pidän myös r&b:sta mutta senkin tulisi olla "laadukasta", esim. keys on hyvä mutta en pidä niinkään muista tusinalaulajista, joita amerikassa kyllä riittää. eli olisiko ehdotuksia siihen, mitä kannattaisi kuunnella. olisiko esim gaye hyvä valinta jos mainituista artisteista pitää?

• drZ

No Gaye on mielestäni varsin hyvä valinta ja hänhän on varsin suurissa kytköksissä myös Stevien musiikkiin, vanhana ystävänä ja eräänlaisena idolina. Gaye tietyllä tavalla mahdollisti Stevien oman luovuuden puhkeamisen taistelemalla vapaaksi Motown levy-yhtiön pomottelusta. Erityisesti hänen 70-luvun materiaali on ehdottomasti omaa suosikkiani. Muita joita voisin omasta puolestani suositella olisivat ehkä Curtis Mayfield ( Impressions), ja Temptationsin 60-luvun lopun ja 70-luvun levyt.
        Hyvä paikka bongata mustan musiikin artisteja on varmasti Toby Walkerin Soulwalking: http://www.soulwalking.co.uk/

• entinen fani

Paras LP Where I`m Coming From, mutta kuuntele myös Wilson Pickett "Hey Jude" LP, sekä in philadelphia. Sam Hopkins LP Lightnin`! Tässä sulle mielestäni hyvät!

• kirsikka

Stevie on aivan ihana! olin kuuntelemassa sitä porijazzeilla ja me siskoni kanssa kuunnellaan sen levyjä ihan hulluna. Meillä onkin varmaan melkein kaikki levyt! Paras kappale on mielestä lately

• möhmö blues

Upeaa musiikkia ja mahtava lauluääni.! yks parhaista. :)Lempibiisi on "For once in my life".
      "Lately" on myös tosi hyvä.
      Siis se on niin ihmeellistä, minkälaista musiikkia hän pystyy tekemään. Ihan kyyneleet kihoaa silmiin. :'D
      Mä tulin ihan hysteeriseksi kun oulussa oli NRJ konsertti ja Max C oli siellä laulamassa keisarikunta bändin (olavi uusivirta) kanssa.
      Ja se omisti sen viimeisen biisin Stevie Wonderille. Kaunista ja niin (ei pysty sanoin kuvailemaan). En ole nähnyt häntä livenä, mutta en tiedä kestäisinkö jos näkisin. :D Meinaan, varmaan hajoaisin ja tulisin hulluksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      250
      6267
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      49
      2745
    3. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      55
      2732
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2272
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1789
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      165
      1445
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1434
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      25
      1351
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1311
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      1017
    Aihe