Diesel moottorissa ilma puristetaan satojen asteiden lämpötilaan joka sytyttää polttoaineen,mitä tapahtuu jos polttoaineen sijaan on vettä eikö se höyrysty ja höyry laajentuessaan toimi voimalähteenä.
Mitä tapahtuu vettä sylinteriin.
5
236
Vastaukset
- Anonyymi
Ei.
Moottori ei pyöri koska vesi(neste) ei puristu kasaan. Kun höyryn lämpötila ylittää 374 astetta, höyry käyttäytyy kuten kaasu, eli puristuu kasaan. - Anonyymi
ennen vanhaa kun lisä aineita juuri ollut, niin käytivät vettä moottorin karstan poistoon, tisellä aura auto bensakoneella käy huonosti, kokeilin kysestä vesi pesua toimii, nykyset autot on varustettu polttoaineen tunnistimeilla jolloin ei onnistu,
- Anonyymi
Vesihöyryyn vain pitää saada painetta niin paljon, että mäntä liikkuu ihan edestakaisin. Lämpötilan täytyy olla aika suuri, samoin kuin sen lämmönlähteenä toimivan polttoaineen syötön.
- Anonyymi
Mitä jos ruiskuttaa kuumaan sylinteriin ja kuuman männän päälle jo valmiiksi kiehuvaa vettä kovalla paineella jolloin pisarakokokin on jo pieni, esim. 2000 bar ja yli? Laajenisiko höyry sitten tarpeeksi että antaisi työntövoimaa männälle?
Onkohan kukaan kokeillu koskaan tuota? Idea vois teoriassa ehkä toimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336204- 345693
- 293214
- 342534
- 442467
- 152208
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401749En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727- 121721