En ole aikaisemmin työskennellyt kotihoidossa ja nyt olen töissä rekryfirman kautta. Olin perehdyttämisestä ja tajusin ettei taitoni vielä riitä näin itsenäiseen työskentelyyn hoitoalalla.
Eikö kotihoidossa tarvitse antaa näyttöjä lääkkeiden jakamisesta ja insuliinin pitämiseksi.
Rehellisesti sanottuna olen toiminut lähihoitajana vasta vähän aikaa ja olin kesän töissä vanhainkodissa jossa hoitotyö oli suht helppoa ei ollut insuliinin pitämistä eikä haavoja. Kotihoidon työntekijät hoitavat asiakasta laidasta laitaan, haavahoidot, insuliinin pitämistä, lääkkeiden jakamista asiakkaiden kotona, katetroinnit jne. Kunnioitus heitä kohtaan kyllä nousi tappiin.
Omat lähihoitajan taidot eivät riitä vielä näin itsenäiseen työskentelyyn, Kaiken kyllä oppii ajan kanssa mutta kotihoidossa on tarkka aikataulu. Olisi myös hyvä työpaikkaa haettaessa että kerrottaisiin tarkkaa mitä työ oikeasti vaatii, millaista osaamista olisi jo hyvä olla ettei turhaa hae töihin ja työnantaja saisi työntekijäksi henkilön jolla olisi työhön vaadittavat asiat ovat hallinnassa edes jollain tavalla.
Itse aion palata takaisin töihin vanhainkotiin töihin hankkimaan lisää tarvittavaa osaamista alalta ennen kuin ajattelemaan työskentelyä kotihoidossa.
Kotihoito työ
2
769
Vastaukset
- Anonyymi
Nehän ne ovatkin ne aikataulut kammo.
Pieni hetki kun lämmitetään mikrossa hoidettavan ruoka ja annetaan lääkkeet ja joillekin vaihdetaan; vaippa, ja kovalla kiireellä seuraavan hoidettavan luokse .
Se ei ole hoitoa mitenkään, ja moni vanhus ei uskalla sanoa edes mitään , kun pelkää että seurauksena aina vaan huononee ” hoito”
Joten ymmärrän hyvin sen mitä kirjoitat, en itsekään kykenisi näillä aikatauluilla hoitamaan ketään , usein ei edes jäädä katsomaan jos vanhus edes syö sen lämmittelyn ruokansa kun on ainainen kiire .
Sana hoito tarkoittaa ihan muuta se kun pika pikaa käväistä toteamassa että vanhus on vielä hengissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2967251Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695254Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1092607- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831726Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311578- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311480