Tuliterä Nokian Hakkapeliitta 10 peilijäisellä tiellä.

Anonyymi-ap

Pääsin kokeilemaan kuinka Tekniikan Maailman erinomaiseksi kehuma nastarengas pitää peilijäisellä tiellä tuliteränä (ajettu vain muutama kymmenen kilometriä).

Ainoa sana mikä tuli mieleen, oli pettymys. Olin nastarengasfanien ja Tekniikan Maailman tekstistä ymmärtänyt, että nykyajan parhaan nastarenkaan jääpito on mahtava, mutta kaikkea muuta. Auton ajovakautus reagoi heti, kun käänsi ratista vähääkään nopeammin ja jarrutuksissa ABS-tykytti. Mitenkään huoletta ei tosiaankaan voinut ajaa vaan tarkkana piti olla. Sellainen fiilis jäi, että auto olisi pyörähtänyt ilman vakautusjärjestelmiä ja puskenut mutkajarrutuksissa ojaan ilman ABS:ää (tai taitavaa jarrutusta).

Mitään rallirenkaan pitoa on ihan turha odotella siviilipyörältä.

Toinen asia on sitten sellainen, että toisin kuin testeistä voi ymmärtää Hakkapeliitta 10 pitää melua asvaltilla ja jäälläkin. Mikään hiljainen se ei ole.

Itse mietin että kannattaako kuunnella joka kilometrillä suurempaa melua sen takia, että joskus harvoin saa jotain etua kitkarenkaaseen.... sitä paitsi ainakin mulla nastarenkaiden jääpito on hävinnyt tosi nopeasti nastojen pyöristyessä. Kitkarenkaan jääpito säilyy selvästi pidempään ja on tuntumaltaan paljon parempaa.

Eli ajelkaa varovaisesti uusillakin nastarenkailla. Nastarenkailla kun tilastojen valossa paukku suhteessakin enemmän kuin kitkarenkailla.

13

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hauska kirjoitus, vaikka oli täysin mielikuvituksen tuotetta, tai ehkä juuri siksi?

    • Anonyymi

      Nokian renkaita en enää yhteenkään autooni ota, eivät kelvanneet uuteen Teslaankaan, mitkä voi vaan uutta ostaessa tilata, vaan Continentalit hankittu muualta

      Omat kokemukset nokialaisista
      - R kitkat sikaliukkaat noin 30tkm ajettuna 5-6mm pinnalla
      - RSi kitkoista hajosi yhdestä renkaasta runko melko pian, pintaa oli 8mm. Ei vastaantuloa
      - ZG2 made in Japan kesärenkaat (Bridgestonet Nokian lätkillä) etupyörät täysin kaljut yhden kesän 20tkm ajoilla AWD Volvon alla (paineet ja kulmat kunnossa) eli pintaa 0-2mm

      Saatte voittaa puolestani niin paljon testejä kuin haluatte, ajan muilla merkeillä

      • Anonyymi

        Ketä kiinnostaa sinun kokemuksesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sinun kokemuksesi?

        Ketä kiinnostaa sinun kommenttisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sinun kommenttisi

        Annoin vihjeen sinulle ettei kannata typeryyksiä kirjoitella.


      • Anonyymi

        "Nokian renkaita en enää yhteenkään autooni ota, eivät kelvanneet uuteen Teslaankaan, mitkä voi vaan uutta ostaessa tilata, vaan Continentalit hankittu muualta".
        Mitä yrität tuossa kertoa, eihän tuota ymmärrä kukaan suomalainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annoin vihjeen sinulle ettei kannata typeryyksiä kirjoitella.

        Täällähän lukee vaan faktaa


    • Anonyymi

      Pahoittelut, että en Mensan jäsenenä ymmärtänyt lukihäiriötäsi:
      - en ota enää yhteenkään autoon Nokian kumeja
      - ne olivat ainoa vaihtoehto tilattaessa uutta Teslaa, joten kumit hankittava eri kautta kuinTeslalta

      • Anonyymi

        Osaathan sinä kun oikein yrität, hienoa. Kunnollinen ja selkeä kirjoitus on tärkeää.
        Vai Mensan jäsen, hauska poika.


    • Anonyymi

      TM on roskalehti ja Nokian renkaat ylihintaisia ja yliarvostettuja.
      Olen jo vuosia käyttänyt Hankookin Winter i*cept iZ2 W616 kitkoja eikä valittamista ja etsivä löytää näitä renkaita edullisesti nettikaupoista kun ajoittaa ostoajankohda oikein.
      www.hankooktire.com/us/en/tire/wintericept/iz2-w616.html

      • Anonyymi

        Onneksi on parempia ja kestävämpiä kuin nuo Hankookit.


    • Anonyymi

      Edellisen ja nykyisen auton mukana tuli kokemusta alla olleista renkaista.
      Edellisessä oli Hakka 7 ja nykyisessä se Hakka 8 . En ylistäisi kumpaakaan
      Näissä "made in russia" renkaissa on sivuttaispito melkoisen huono eli
      mm. liikenneympyröissä tuntuu peräpää ohjaavan enemmän kuin etupää.
      Koko on 205/55-16 ja jymiset myös melkoisesti, joten seuraavat renkaat
      on erimerkkiset ja 60-profiililla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6764
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6253
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3454
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2910
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2664
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2348
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2046
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1907
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1777
    Aihe