Minulle paljastui vasta häiden jälkeen, että vaimoni on uskovainen ja rukoilee Jumalaa puolestani. Mitä voin tehdä?
En tahdo elää sekopään hihhulin kanssa, mutta kun on jo lapsikin valmiina (syntyi ennen häitä), niin mitä tässä oikein voi tehdä?
On helppo olla jälkiviisas ja sanoa, että olisihan ne merkit pitänyt nähdä jo seurusteluvaiheessa ja kun siitin poikamme. Mutta ei sitä silloin ajatellut. Nyt tajuan, miksi ei vetänyt samanlaisia kännejä kuin minä ja osallistui kirkoissa aina uskontunnustukseen ja rukouksiin, vaikka minä pysyin hiljaa (sukulaisten häissä, hautajaisissa, konfirmaatiossa ja kasteessa piti käydä). Kun siviilihäät kelpasi, niin en arvannut, miten pahasti asiat todellisuudessa ovat.
Mikä neuvoksi hyvät ateisti ystäväni?
Pitäisikö kylmäpäisesti erota vai jatkaa avioliitossa ja toivoa, että tuo hulluus menee häneltä joskus ohitse? Onko uskovan edes mahdollista lakata uskomasta? Pitäisikö pommittaa häntä ateistisilla faktoilla tai jopa pilkata uskovaisia avoimesti hänen kuultensa? Ehkä auttaisi, jos pyytäisin useammin ateistisia ystäviä kylään? Kännättäisiin yhdessä ja puhuttaisiin pahaa uskovista. Olisiko tässä ideaa?
Vaimoni on uskovainen: mitä voin tehdä?
9
227
Vastaukset
- Anonyymi
Juttusi on sen verran sekava, että luultavasti olet kuvitellut koko tapahtuman syvällä mielikuvituksesi syövereissä.
- Anonyymi
Alkuisien alkusammakko keltaklöntti se yhä kummittelee !
ei mulla nyt muuta.
- Anonyymi
Voisin antaa hyviä kristillisiä neuvoja mutta pitäisi tietää paremmin olosuhteet.
Voisitko hiukan avautua sukupuolielämästänne. Onko se normaalia vai harrastatteko ateistisia paheita kuten oraali- tai anaaliseksiä? Pidättekö valot päällä rakastellessanne tai ette ole peiton alla niin kuin kuuluu olla? Kuinka pitkään ja kuinka usein rakestelette?
Mitä tarkempaa tietoa annat sitä parempia neuvoja pystyn antamaan. - Anonyymi
Ehkä voisit kasvattaa omaa suvaitsevaisuuttasi. Onko vaimollesi ok että olet ateisti? Tee sitten sama hänelle. Jos halveksit kaikkea mitä hän edustaa kyseessä lienee joka tapauksessa kulissiavioliitto, niin voitte tietysti erotakin. Usko tai älä, vaimosi voi olla jopa helpottunut.
Ihan huvikseen voi vastailla näille trolleille...iowa - Anonyymi
Aloittaja on itse uskovainen 😂😂
- Anonyymi
Joo uskon että Jumalaa ei ole olemassa.
- Anonyymi
Ainakin voisit lopettaa trollaamisen
- Anonyymi
No en tasan tarkkaan lopeta.Kun se on ainoa keino millä voin kuvitella olevani fiksumpi!
Tv.Aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717