Mikä ratkaisuksi sähkölieden ahtausongelmaan?

Anonyymi-ap

Kysymyksessä on 1950-luvulla rakennetun puutalon huoneisto. Talon omistaa taloyhtiö.
Huoneistossa on nyt 2-levyinen, 3-vaihe kytkennällä varustettu, 40 cm leveä sähköliesi. Se pitäisi uusia.
Tiskipöydän ja seinän väli, johon uusi sähköliesi pitäisi sijoittaa on 49,5 cm.
Lisäksi seinässä, joka tulee uuden lieden sivua vasten, on 3 cm korkuinen sähkön kytkentärasian kansi.
Löytyykö tällaiseen ongelmaan mitään helpohkoa ratkaisua?

8

329

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin, 40 sm leveitä helloja ei taideta enää valmistaa.
      Mutta jotkut hella-merkit ovat kuitenkin noin 49 sm leveitä, vaikka markkinoidaan 50 sm leveinä. Kannattaa kiertää kaupoissa ja mitata leveyksiä.
      Noista sähköasioista en osaa sanoa mitään.

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

😋 ­­­N­­y­m­f­­­o­­m­­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17866248D

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Aloituksen vaikeuskerroin yhdeksikön luokkaa...

• Anonyymi

Kysymyksessä on todennäköisesti lattialiesi.
      Sen alaosahan on "kaappitilaa". Jos kytkentärasia on lähellä lattianrajaa, kysy voiko sähkömies leikata tästä kaappitilan seinästä riittävän palan pois.

• Anonyymi

Mites ois riittääkö pelkkä induktiotaso, vai tarviiko uunia. Se vois sijoittaa vapammin, oon nähnyt esiin tarvittaessa vedettäviä ( vrt esim. leikkuulauta) tai voishan se olla ylöskäännettävä, silloin ku sitä ei tarvii. Uunina vois olla mikron kokoinen miniuuni, riippuu tarpeesta. Minulla oli edellisessä asunnossa mikron sijasta miniuuni, ja olin tyytyväinen. ( en tosin paistanut ikinä mitään)

• Anonyymi

Perinteinen sähköhella uunilla olis tavoitteena.
      Pitäisi arvioida onko kytkentärasian upottaminen huoneen seinään mahdollista (puuseinä) ja riittävä toimi. Arvioida myös onko kytkentärasian siirtäminen mahdollista ja järkevää.
      Ehkä tiskipydän reunastakin muutaman millin saa, kun käyttää kumi- tai puulekaa.

• Anonyymi

Helpoin ratkaisu on metsästää jostain käytetty 40 cm leveä liesi.

Uudet taitaa olla aika olemattomissa. Jos vanhan ei kelpaa, niin sitten saa lyödä lompakkoa reilummin pöytään - uusitaan koko tiskipöytähässäkkä, jotta saadaan loihdittua tilaa vakiokokoiselle lattialiedelle tai vaihdetaan tyylilajiksi liesitaso ja erillisuuni.

Mikäli ei ole tarvetta laittaa ruokaa suurperheelle, niin induktiotasoja saa 2 levyisenä / 30 cm leveänä (vakiomitta 60 cm) ja muistaakseni on jokin 45 cm leveä uunikin olemassa. Löytyypä myös mikron ja uunin yhdistelmä ja lattialiesi, jossa on uunin alla astianpesukone - tosin tämä komeus on 60 cm leveä.

• Anonyymi

Minulla oli taannoin suunnilleen vastaavanlainen tilanne. Omistin vanhassa puutalossa, muistaakseni myös 1950-luvulla rakennettu, sijoitusyksiön, jossa vanha sähköhella oli myös tilassa, jonka leveys oli 49 cm ja vähän millejä päälle.
      Kerroin tämän kodinkoneliikkeessä ja myivät minulle markkinoilla 50 cm leveänä myytävän lattialieden uunilla paikoilleen asennettuna. Kytkentärasian sijainnista ja koosta ei minulla ollut mitään tietoa.
      Normaalihinnan asennuksineen maksoin. Myöhemmin kodinkoneliikkeen pitäjä mainitsi, että "tappelemalla" se sinne saatiin. Joitakin listanpätkiä sieltä löytyi - olisivatko olleet lattialistoja.
      Aikaa tapahtumista on jo reipaasti yli 10 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6099
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5573
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3144
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2427
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2168
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2138
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1726
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1697
    Aihe