Minulla on jo neljän hampaan silta ylhäällä. Niitä omia jäljellä olevia hampaita olen hoitanut säännöllisesti hammaslääkärissä, viimeksi kävin kuukausi sitten,
Nyt sitten aamulla murtui lähes kokonaan taas yksi ylähammas eli kruunuun pitäisi laittaa yksi hammas lisää.
Mutta olen nyt saanut tarpeeksi ja laitan hammasproteesin ja haluaisin kokemuksia ihmisiltä kellä sellainen on?? Paljonko maksoi, voiko omat hampaat poistattaa halvasti ja mennä sitten hammasproteesin tekijälle vai miten toimia?
Ennen kuin alatte keljuileen miksen ole hoitanut hampaitani, niin menetin kolme hammasta pyöräkolarissa ja alahampaani ovat hyvässä kunnossa ja ihan hoidetut ovat. Vakuutus on korvannut tuon sillan mutten tiedä korvaako proteesia, tuskin.
Tekohampaat ylös, vastatkaa NOPEASTI
2
281
Vastaukset
- Anonyymi
Halvimmalla saanee kunnallisella, koska loppujen hampaiden poisto on todennäköisesti halvinta. Proteesityö maksaa saman, niin kunnallisella kuin yksityispuolellakin. Hammaslääkärillä on todennäköisesti sopimus jonkun hammasteknikon kanssa, mutta jos haluaa kilpailuttaa proteesityön niin poistattaa vaan hampaat ja sitten myöhemmin käy teknikolla (jopa kuukausien kuluttua jotta ikenet on parantunut).
Halusin yläproteesin helposti ja nopeasti (heti suuhun) niin hintakin oli kallis. Loppuhampaat poistettiin sedaatiossa (en tajunnut mitään) ja ennakkoon valmistettu proteesi laitettiin veriseen suuhun. Aika hyvä lopputulos, ehkä takeena kalliimpi proteesityö, ensimmäinen pohjustus tarvittiin vasta lähemmäs vuoden kuluttua. - Anonyymi
Itselläni on yläleuassa jäljellä neljä kiinteää hammasta, muuten osaproteesi. En haluaisi menettää enää yhtäkään hammasta, mutta niin tulee varmasti tapahtumaan, jos vaan elinpäiviä riittää.
Minun kantani ja neuvoni asiaan on, että keskustele asiastasi hammaslääkärin kanssa perusteellisesti. Hampaan poisto on peruuttamaton. Jos sinulla on varaa implanttihoitoon ja se sinun suuhusi sopii, se on lähes oman hampaan veroinen apu. Kaikki muu on hätäratkaisuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1644212Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372484- 1552141
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 801302
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311152Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441112Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.102928Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115840