Heips!
Olen kehittänyt lauluääntäni: kroppa soundaa jo jonkun verran jne.
Mutta miten saisin tarkennettu sävelkorvaani?
Tiedän, että siinä on kyse muistista: toinen muista helpommin, missä kuuluu mennä, joten toinen joutuu reenaamaan enemmän, jotta muistaisi.
Mutta: onko konsteja kehittää tuota sävelkorvaa?
Sävelkorvan tarkkuus
8
1498
Vastaukset
- Bändin laulava jäsen
Tuolta löytyy harjoituksia:
http://www.vocalist.org.uk/pitching_exercises.html- ske
Kiitti !!
Just sitä matskua, jota olen kaivannut. - Baryton
Kävin kyseisellä sivulla, mutta mistä vastaavia harjoituksia SUOMEKSI?
Yllättävää kyllä, sävelkorvan tarkkuus paranee, kun kuuntelee riittävän monta kertaa jotain samaa teemaa. Sitten sen mahdollisen epätarkkuuden huomaa muissakin vastaavissa sointukuvioissa.
Harjooitusvaiheessa kannattaa pysähtyä soinnulle ja löytää sen jokainen sävel yksittäin. Tällä tekniikalla voi vähitellen hahmottaa kokonaisia biisejä tai olettettuja sointukuvioita.
Kuulin kerran väitteen, että absoluuttinen sävelkorva olisi kehitettävissä oleva ominaisuus. Sehän ei vielä sinällään kerro musikaalisuudesta mitään, ainoastaan tapa, millä ko.ominaisuutta hyödyntää...- ske
Kiitos tästäkin.
Samantapainen reeni oli tuolla toisessa vihjeessä, jonka sain. Siis tuo soinnusta eri äänien tunnistaminen.
Kyllä se kehittyy, no doubt.
Itselläni on ongelma, että vaikka itse kitaran kaa pysyn aika hyvin sävelessä, niin bändin kanssa on vaikeampaa kun siellä vaik mitä meteliä, mm. rummut. - Bändin laulava jäsen
ske kirjoitti:
Kiitos tästäkin.
Samantapainen reeni oli tuolla toisessa vihjeessä, jonka sain. Siis tuo soinnusta eri äänien tunnistaminen.
Kyllä se kehittyy, no doubt.
Itselläni on ongelma, että vaikka itse kitaran kaa pysyn aika hyvin sävelessä, niin bändin kanssa on vaikeampaa kun siellä vaik mitä meteliä, mm. rummut.siis bändissä laulaessa, joskus jos ääni hukkuu sinne jonnekkin, tulee tilanne milloin täytyy laulaa aivan sokkona, siis ei kuule ollenkaan omaa ääntään, ja vain pätkittäin esim kitaran tai koskettimet, niin siinä sitten vain laulat menemään...
siinä sitä sävelkorvaa ja semmoista "tajua" tarvitaan että tietää laulavansa oikein.
Sekä se että pystyy hallitsemaan äänenkäyttönsä, ettei ala vaistomaisesti huutamaan vaikkei kuulekaan mitään.
Harjoitusta, harjoitusta...
- Nallukka
Sävelkorvaa voi kehittää. Treenaa keskiäänellä intervalleja, esim. Saint-Saensin Mon coeur s'ouvre a ta voix'issa on hyviä laskuja. Treenatessa sävelkorvaa pitää olla helppo korkeus. Nuo laskut eivät ensin sujuneet, en erottanut säveliä - nykyään en voi tajuta, mikä siinä muka oli niin vaikeaa. Kyllä se siitä. Ja kuuntele aarioita, ne on riittävän kinkkisiä. Tarpeeksi monta kertaa kun kuuntelet samaa, niin kyllä se tarttuu päähän. Kaikissa niissä ei ole ennakoitavaa melodiaa, joten niillä on hyvä treenata vaikka vihellellen.
- Tapsan tyttö
Minä olen sitä mieltä, että jos henkilöllä ei ole minkäänlaista sävelkorvaa ja perusmusikaalisuutta, niin sävelkorvaa ei voi paljon parantaa. Sitä ei kukaan voi toiselle opettaa. Itseopiskelukin on takuulla aivan hukkaanheitettyä aikaa!
Asia erikseen on tietysti sellainen, jolla on ihan ok sävelkorva jo ennestään, sitä voi hyvinkin kehittää.
Esim. minun lauluopettajani ei ala opettamaan henkilöä, jonka sävelkorva on melko nollilla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2977283Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695334Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1162815- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831736Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311588- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311530