Otin kollegan esitysmateriaalin käyttöön (muokkaan tietysti) ja huomasin, että hän on laittanut, että 3. kuorelle mahtuu 8 elektronia, vaikka niitä pitäisi olla se 18. Hän ei oikein meinannut uskoa sitä ja totesi kirjasta tarkistettuaan, että olen oikeassa. Minua jäi kuitenkin häiritsemään se, että jos ottaa orbitaalimallin huomioon niin eikö fyysisesti uloimmalla olevalla kuorella ole maksimissaan se 8, mutta 3. kuorelle mahtuu kuitenkin se 18. Esim. 4s täyttyy ennen 3d:tä. En ilmeisesti hahmoita orbitaalimallia riittävän hyvin.
Kiitos hänelle, joka osaa hieman avata asiaa. Olen siis opettaja ja haluan opettaa asiat varmasti oikein. Uskon siihen, että osa oppilaista muistaa mitä olen kertonut.
Elektronikuoren rakenne, mikä on oikein?
Anonyymi-ap
1
476
Vastaukset
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17990583J
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod315999- 345483
- 293094
- 342474
- 442347
- 372128
- 152108
- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191697Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391696