Hei!
Kysyn asiaa siksi, koska suunnittelen koulutyöhöni asian pohdintaa ja haluan tarkistaa faktat ensin.
Asuin reilu vuosi sitten pikkupaikkakunnalla Lapissa, ja siellä minua seurasi jatkuvasti työtön ja päihderiippuvainen henkilö, joka yritti tehdä tuttavuutta. Alkoi tämä hieman ahdistamaan ja töissä juttelin asiasta työkavereille.
Heidän kertoman mukaan kyseinen henkilö olisi pääkaupunkiseudulta sijoitettu sosiaalitoimiston toimesta asumaan tänne "jumalan selän taakse". Onko tämä siis oikeasti mahdollista että sossu voi vaan tarjota asuntoa jostain hornan tuutista ja voidaan siirtää/piilottaa tätä päihdeongelmaa tällä tavoin pikkukaupunkeihin ?
Kiitos asiallisista vastauksista !
Paikkakunnan vaihto
4
361
Vastaukset
- Anonyymi
Haittaihmisistä kunnat haluaa eroon, kuten myös valtiot, esim. ruotsi siirsi suomeen v. 2015 35 000 laitonta siirtolaista.
- Anonyymi
Ei se varmasti ole ihan niin mennyt, mitä aloittajan työkaverit ovat sanoneet.
Ongelmainen ihminen saa usein leiman paikkakunnallaan, ja mitä pienempi paikka, sen " paremmin " hänet kaikki tuntevat tai tietävät.
Sitten puhutaan potaskaa selän takana.
Sossu ei ketään ainakaan pakota muuttamaan etelästä pohjoiseen, tai minnekään muuallekaan. Ehkäpä tuon ihmisen elämä on erinäisistä syistä päätynyt sinne pohjoiseen. Ja ilkeämieliset ihmiset puhuvat mitä sylki suuhun tuo.
Kaikkea ei aina tarvitse uskoa. - Anonyymi
No, se on voinut saada sossulta, joko entisen tai nykyisen paikkakunnan, avustusta asunnonsaamiseen, mutta itse sen on pitänyt haluta sinne, mihin on muuttanut. Voihan sitä perustella, että muutta muualle, missä ei ole vanhoja päihdekavereita tai -mainetta ja "aloittaa puhtaalta pöydältä". Aina ei maantieteellinen pako kuitenkaan auta päihdeongelmaista. Sossu voi kuitenkin myöntää harkinnanvaraista tukea esim. siihen muuttoon. Varsinkin jos henkilö on onnistunut menettämään asuntonsa edellisellä paikkakunnalla, eikä löydä sieltä uutta. Mun yksi ystävä, päihdeongelmainen myös muutti toiselle puolen Suomea oltuaan ensin asunnottomana kotikaupungissaan, koska sieltä sattui löytymään asunto, kotikaupungista ei. Ei asunnotonta varsinkaan voi pakottaa etsimään asuntoa vain sieltä, missä edellinen asunto on ollut. Eikä asunnollistakaan voi pakottaa pysymään sillä paikkakunnalla, missä on, ei vaikka olisi esunvalvonta-asiakas. Jos tarvitsee muuttoavustusta, pitää muuttamisen tarve perustella jotenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2513364
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253294No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281974Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2671672Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81389Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141376Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3841225Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501129Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏28997Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens73995