Helsingin liikennevalot

Anonyymi-ap

Eihän niissä liikaa ole järkeä, mutta mitä ihmettä liikennevaloille on tapahtunut?
Tunnistimet on poistettu käytöstä kokonaan ja jatkuvasti pitää pysähdellä vaikka yksin ajaisi.

41

640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liikennesuunnitteluun on otettu ihmisiä, jotka ovat ideologisesti autoilua vastaan. Liikenteen sujuvoittamisen sijaan suunnittelun tavoitteena on tehdä autolla liikkumisesta ikävämpää.

      • Anonyymi

        Salaliittoteorioille on oma palstansa.


      • Anonyymi

        Se on sitä kun liikennesuunnittelun pääviskaali on ajokortiton himopyöräilijä. Ja sehän tietysti värvää töihin lisää samanlaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitä kun liikennesuunnittelun pääviskaali on ajokortiton himopyöräilijä. Ja sehän tietysti värvää töihin lisää samanlaisia.

        Suurin osa liikenteestä on henkilöautoja ja 28 kertaiset päästöt pysäytyksillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitä kun liikennesuunnittelun pääviskaali on ajokortiton himopyöräilijä. Ja sehän tietysti värvää töihin lisää samanlaisia.

        Kuka henkilö on kyseessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka henkilö on kyseessä?

        Arhinmäki


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        💋 ­­­N­­­y­m­­f­o­­­m­­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18048702g

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Älä valita, et tiedä kuinka huonosti asiat voisi oikeasti olla ellet ole käynyt Tampereella. Täällä ratikoilla on etuajo-oikeus aina ja niitä kun osuu samaan risteykseen sopivin välein(sattuu usein), niin muu liikenne odottaa ja ihmettelee että mikä mättää kun varoajat on järjettömät ja pysäkit heti valojen jälkeen, jolloin ratikat valuvat hissukseen risteykseen ja sen yli.

      • Anonyymi

        Jokeriratikka aloittaa 21.10. Kyllä silloin päästään nauttimaan tästä Tamperelaisten kanssa yhteisestä riemusta Helsingissäkin. Ja Espoossa.

        Vihonviimeinen "uudistus" tässä ratikkaliikenteessä on jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden "ylityspaikat", joissa ratikalla on etuajo-oikeus. Näissä tulee vielä pahaa jälkeä, kun ylityksessä ei ole suojatietä kuten yleensä. Periaatteessa jokaisen pysäkin toisessa päässä on valo-ohjattu suojatie ja toisessa tämä "ylityspaikka." Ja tämän päivän Hesarissa vaunujen kerrotaan olevan tavallista äänettömämpiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokeriratikka aloittaa 21.10. Kyllä silloin päästään nauttimaan tästä Tamperelaisten kanssa yhteisestä riemusta Helsingissäkin. Ja Espoossa.

        Vihonviimeinen "uudistus" tässä ratikkaliikenteessä on jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden "ylityspaikat", joissa ratikalla on etuajo-oikeus. Näissä tulee vielä pahaa jälkeä, kun ylityksessä ei ole suojatietä kuten yleensä. Periaatteessa jokaisen pysäkin toisessa päässä on valo-ohjattu suojatie ja toisessa tämä "ylityspaikka." Ja tämän päivän Hesarissa vaunujen kerrotaan olevan tavallista äänettömämpiä.

        Jep. Tämä "ylityspaikka" on ihan älyvapaa keksintö, varsinkin kun se näyttää ainakin useammassa paikassa olevan ajoradan ylittävän suojatien jatkeena. Eihän sitä talvella edes näe, että suojatie ei jatkukaan sporakiskojen yli niin kuin normaalisti!

        Jos halutaan antaa sporalle esteetön kulku, niin paljonko olisi maksanut tökätä noihin liikennevalot, jotka vaihtuvat jalankulkijalle punaiseksi, kun ratikka tulee? Ei varmasti paljoa. Ehkä ne laitetaan sitten, kun muutama lapsi on jäänyt alle.

        Mannerheimintielle suunnittelevat "ylityspaikkoja" suojateiden tilalle, siis ihan autotienkin yli. Nytkin lapsille ja vanhuksille ihan riittävän vaikeaa päästä monikaistaisen tien yli hengissä suojatietä pitkin, kun osa autoilijoista ei noudata suojatiesääntöjä. Tilanne pahenee huomattavasti, kun ne loputkaan autoilijat eivät anna tietä, vaan jalankulkijat juoksevat moottoritielle eksyneen metsäneläimen tavoin autojen edestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Tämä "ylityspaikka" on ihan älyvapaa keksintö, varsinkin kun se näyttää ainakin useammassa paikassa olevan ajoradan ylittävän suojatien jatkeena. Eihän sitä talvella edes näe, että suojatie ei jatkukaan sporakiskojen yli niin kuin normaalisti!

        Jos halutaan antaa sporalle esteetön kulku, niin paljonko olisi maksanut tökätä noihin liikennevalot, jotka vaihtuvat jalankulkijalle punaiseksi, kun ratikka tulee? Ei varmasti paljoa. Ehkä ne laitetaan sitten, kun muutama lapsi on jäänyt alle.

        Mannerheimintielle suunnittelevat "ylityspaikkoja" suojateiden tilalle, siis ihan autotienkin yli. Nytkin lapsille ja vanhuksille ihan riittävän vaikeaa päästä monikaistaisen tien yli hengissä suojatietä pitkin, kun osa autoilijoista ei noudata suojatiesääntöjä. Tilanne pahenee huomattavasti, kun ne loputkaan autoilijat eivät anna tietä, vaan jalankulkijat juoksevat moottoritielle eksyneen metsäneläimen tavoin autojen edestä.

        Minkä näköisiä nuo "ylityspaikat" oikein ovat? Eipä ole tullut vastaan moisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä näköisiä nuo "ylityspaikat" oikein ovat? Eipä ole tullut vastaan moisia.

        Muualla Suomessa tuollaisella tarkoitetaan mitä tahansa kadunylityspaikkaa missä ei ole suojatietä. Eihän siellä lähdetä kiertämään suojatielle, vaan kävellään suoraan tien yli kaupan ovelta autolle mistä tahansa.


    • Anonyymi

      Sen takia Stadissa on liikennevalot että junantuomat osaisi ajaa.Ei Stadilaiset niitä tarvii ne tietää mihin mennään.

      • Anonyymi

        Jos tulivat junalla, niin voisi olettaa, että lähtevät myös junalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulivat junalla, niin voisi olettaa, että lähtevät myös junalla.

        Enemmänkin ongelma on noi kumiveneentuomat.


    • Anonyymi

      Ne on säädetty linjalla ajavan bussin keskinopeudelle. Aja itse yhtä hitaasti niin pääset vihreään aaltoon.

      • Anonyymi

        Kaikkialla ei valitettavasti ole vihreää aaltoa.


      • Tiellä jossa ei ole keskikoroketta, voi vihreä aalto toteutua käytännössä vain yhteen suuntaan kerrallaan. Jos sen halutaan toteutuvan sinnekään päin...


    • Anonyymi

      Liikennevalot ovat liikenteen hallinnan apuväline. Vilkkaalle pääväylälle sivusuunnasta liittyminen tai väylän ylittäminen suojatietä pitkin saattaisi usein olla haasteellista ilman liikennevaloja. Liikennevaloilla siis "jaksotetaan" liikennettä, että pääväyliä risteäviltä teiltä pääsee myös etenemään. Sama homma myös kevyenliikenteen osalta. Asia korostuu, mitä enemmän on ihmisiä ja ruuhkaa.

    • Anonyymi

      Liikennemäärän hallinnan välineitä ovat liikennevalot.

    • Liikenne valoissa seisotatuttaminen on todella raivostuttavaa ! Siis perkele seisot tyhjässä risteyksessä ilman että muista suunnista tulee yhtään ketään ja hyvin voisit mennä mutta valot on säädety siten perseelteen että muille suunnille mistä ei ole tulossa ketään palaa helvetti vihreä ja sille suunnalle mistä joku olisi tulossa paistaa punanen ja se yksi sitten joutuu siinä seisomaan. Onko missään yhtään ketään jonka mielestä tämä on jotenkin järkevää ja fiksua? Ei tässä jumalauta ole mitään järkeä perkele ! Pelkkkää kyykytystä byrograattien toimesta !

      • Anonyymi

        Byrokraatti, byrokraatti. Älä yritä olla liian hieno.


      • Anonyymi

        Pensaa byrograateille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pensaa byrograateille.

        "Liikenne valoissa seisotatuttaminen on todella raivostuttavaa ! "

        Mitähän on tuollainen seisotatuttaminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Liikenne valoissa seisotatuttaminen on todella raivostuttavaa ! "

        Mitähän on tuollainen seisotatuttaminen?

        Se on sitä, että seisotatutetaan. Ylläpito ei tunnu tykkäävän asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Liikenne valoissa seisotatuttaminen on todella raivostuttavaa ! "

        Mitähän on tuollainen seisotatuttaminen?

        Ennen käytettiin tunnistimia.
        Auton lähestyessä valo vaihtui vihreäksi.
        Nyt on muutettu niin, että öisinkin pitää pysähtyä odottamaan tyhjiin risteyksiin ihan yksinään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen käytettiin tunnistimia.
        Auton lähestyessä valo vaihtui vihreäksi.
        Nyt on muutettu niin, että öisinkin pitää pysähtyä odottamaan tyhjiin risteyksiin ihan yksinään.

        Kai noita tunnistimia vieläkin on käytössä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai noita tunnistimia vieläkin on käytössä?

        On. Niillä varmistetaan, ettei yksittäinen autoilija vain pääse vahingossa risteyksen yli pysähtymättä. Olisihan se vahinko, jos autoilu olisi Helsingin niemellä sujuvaa tai jotenkin mukavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Liikenne valoissa seisotatuttaminen on todella raivostuttavaa ! "

        Mitähän on tuollainen seisotatuttaminen?

        Sä oot liian tyhmä että tajuisit !


    • Anonyymi

      Helsingissä on paljon autoilua vihaavia demareita, vassareita, vihreitä. Nämä haluavat autoilun olevan mahdollisimman hidasta ja epämukavaa.

      • Anonyymi

        Se suunnitellaan niin. Sitten ihmetellään kun keskusta kuihtuu... mutta saapahan keloapinat pötkötellä missä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se suunnitellaan niin. Sitten ihmetellään kun keskusta kuihtuu... mutta saapahan keloapinat pötkötellä missä haluaa.

        Keskustat kuihtuvat, koska ilmaiset parkkipaikat puuttuvat. Ihmiset suuntaavat niihin keskustan ulkopuolella oleviin automarketteihin, joissa tarjotaan ilmaista pysäköintiä. Niiden yhteydessä löytyvät lähes samat palvelut ja liikkeet, kuin keskustassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustat kuihtuvat, koska ilmaiset parkkipaikat puuttuvat. Ihmiset suuntaavat niihin keskustan ulkopuolella oleviin automarketteihin, joissa tarjotaan ilmaista pysäköintiä. Niiden yhteydessä löytyvät lähes samat palvelut ja liikkeet, kuin keskustassa.

        Joukkoliikenteelle halutaan suhteellista kilpailuetua.
        Helsingin keskustan kilpailukyky vaan laskee.

        Onko se niemenkärki enää sopiva pääkaupungin asemaan?
        On sillä museoarvoa ja alueella asuvat haluavat siitä nukkumalähiötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joukkoliikenteelle halutaan suhteellista kilpailuetua.
        Helsingin keskustan kilpailukyky vaan laskee.

        Onko se niemenkärki enää sopiva pääkaupungin asemaan?
        On sillä museoarvoa ja alueella asuvat haluavat siitä nukkumalähiötä.

        Pikkuhiljaa matut valtaa senkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustat kuihtuvat, koska ilmaiset parkkipaikat puuttuvat. Ihmiset suuntaavat niihin keskustan ulkopuolella oleviin automarketteihin, joissa tarjotaan ilmaista pysäköintiä. Niiden yhteydessä löytyvät lähes samat palvelut ja liikkeet, kuin keskustassa.

        Hyvin on mennyt Hesarin propaganda perille.

        Jos Helsingin keskustan hiljentymiseen on jokin yksi syy, se ei varmasti ole ilmaisten pysäköintipaikkojen puute. Jos on varaa ajaa autolla Helsingin keskustaan, on varmasti varaa myös maksaa autonsa seisottamisesta siellä. Parkkipaikkoja on runsaasti tarjolla kaikkien vähänkin merkittävien kauppapaikkojen lähistöllä, kunhan maksaa sen vähäisen käyttömaksun ruudustaan.

        Jos Helsinki haluaisi oikeasti parantaa keskustan vetovoimaa, se voisi järjestää katutyöt niin, että niitä olisi vain yhdessä suunnassa kerrallaan. Nyt juuri (ja pari seuraavaa vuotta) koko keskustaan ei pääse mistään suunnasta jonottamatta parin tosi huonosti ohjatun kiertotien läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin on mennyt Hesarin propaganda perille.

        Jos Helsingin keskustan hiljentymiseen on jokin yksi syy, se ei varmasti ole ilmaisten pysäköintipaikkojen puute. Jos on varaa ajaa autolla Helsingin keskustaan, on varmasti varaa myös maksaa autonsa seisottamisesta siellä. Parkkipaikkoja on runsaasti tarjolla kaikkien vähänkin merkittävien kauppapaikkojen lähistöllä, kunhan maksaa sen vähäisen käyttömaksun ruudustaan.

        Jos Helsinki haluaisi oikeasti parantaa keskustan vetovoimaa, se voisi järjestää katutyöt niin, että niitä olisi vain yhdessä suunnassa kerrallaan. Nyt juuri (ja pari seuraavaa vuotta) koko keskustaan ei pääse mistään suunnasta jonottamatta parin tosi huonosti ohjatun kiertotien läpi.

        Kenellä on varaa ja kenellä ei. Jos ei ole tarve ajaa keskustaan ja palvelut löytyvät helpommin keskustan ulkopuolelta ja vieläpä ilmaisen parkkipaikan vierestä, niin ihmiset takuulla huomioivat asian, väität asian suhteen mitä tahansa.


    • Anonyymi

      "Helsingin liikennesuunnittelun yleisenä periaatteena on huolehtia ensimmäisenä kävelijöiden tarpeista. Tämän jälkeen huomioidaan järjestyksessä pyöräliikenteen, joukkoliikenteen, elinkeinoelämän kuljetusten ja henkilöautoilun tarpeet. "

      • Anonyymi

        Juu ja lisäksi jokaisen oma valinta, missä asuu. Jos asiat eivät kiinnosta, niin aina voi muuttaa muualle.


      • Anonyymi

        Helsinki haluaa profiloitua autoilunvastaiseksi kaupungiksi. Se on onnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki haluaa profiloitua autoilunvastaiseksi kaupungiksi. Se on onnistunut.

        Helsinki ei ole ikuisesti pääkaupunki.
        Valittu tie.


    • Anonyymi

      Lespojen salajuonia kuivettuneessa cityssä?😎

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe