Crescent sähköpyörän akku

Anonyymi-ap

Kolme ja puoli vuotta kesti Crescent Eloran akku. Pyöräilen n. 10 km joka päivä ja latasin pyörää n viikon viikon välein. Aina säilytetty sisällä kotona ja työpaikalla. Kylläpä harmittaa, kun jotenkin kuvittelin laatu akku olevan ja kestävän sen 5 vuotta.
Onko kukaan onnistunut tilaamaan akkua ulkomailta ? Mistä ?
Täällä akku maksaa joka paikassa sen 700 € ja kennotus ei kuulemma onnistu. Sekin maksaisi 500 €.

22

4736

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tutki ja syynää tarkkaa minkämoinen Creacent Eloran akku on. Katso huolella akkutelakan liittimet. Akkuja voi katsoa Ebay.comista tai Amazon.de tai suoraan Kiinasta Aliexpress.
      Akkuja myyviä liikkeitä löytyy Idealo.de tai Billiger.de sivuilta. Kaikki liikkeet eivät lähetä Suomeen. Englannista tilatuista tavaroista joutuu yleensä maksamaa veroa ja tulliakin, näin ollen pitää tarkkaan laskea kustannukset, jos tilaa Isosta Britanniasta.
      Uuden akun pitää olla täsmälleen saman muotoinen kuin alkuperäinen, mutta akun voi tilata myös tarakankin kera. Jos tilaa akun ja telakan, niin controllin paikka pitää ehkä vaihtaa.
      Akkuja löytyy viljalti, mutta sopivan löytyminen saattaa vaatia netin kahlaamista.

      • Anonyymi

        Kiitos tästä vastauksesta !


    • Anonyymi

      Pyörä on yksinkertainen lihasvoimin liikkuva kapine. Ei muuta kuin kampea pyörittelemään.

      • Anonyymi

        Laiskat eivät viitti. Ladannu akunkin piloille pitämällä johdon kiinni liika pitkään.


      • Anonyymi

        Sä oot yksinkertainen väline eli tool.


    • Anonyymi

      Ebay.comista löytyy haulla Luggage Rack E-Bike Battery Pedelec Battery Replacement Battery. Johdot pitänee juottaa. Väki vanhenee, lihasvoima heikkenee...

      • Anonyymi

        Pakko vastata tähän, että en omista ajokorttia ja kaikki matkani kuljen fillarilla. Viikkooni sisältyy myös 5 kertaa kuntosali, joten pylly ja hauikset on tällä mimmillä tikissä, vaikka olenkin jo 51 v. Sellaista laiskaa sähköpyöräilyä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko vastata tähän, että en omista ajokorttia ja kaikki matkani kuljen fillarilla. Viikkooni sisältyy myös 5 kertaa kuntosali, joten pylly ja hauikset on tällä mimmillä tikissä, vaikka olenkin jo 51 v. Sellaista laiskaa sähköpyöräilyä :)

        Litium-ioni akkua kannattaa käyttää 30-80% välillä. Näin akkukennot pysyy hyvässä kunnossa useita vuosia. Eli tyhjäksi ei saa päästää eikä pitää laturissa kiinni 100% asti eikä varsinkaan yön yli.
        Talviajossa on ihan normaalia että toimintasäde on pienempi eli akun varaus hupenee nopeammin mitä kylmempi keli. Lämpimässä taas normalisoituu.
        Pitkään varastoitaessa akut pitäisi ladata 80% saakka. Se on litium-ioni akuille optimaalinen.


    • Anonyymi

      Akku sisältää paljon 18650 pariston kokoisia akkuja. Jokin noista voi olla viallinen.
      Maksavat muutaman euron kappale.

      Akkupakettiin kuuluu myös ohjausyksikkö joka voi viottua.

    • Anonyymi

      Mul on crescent akku+laturi.Pyörä pöllittii mut akku jäi(Vantaa)

      • Anonyymi

        Moi, onko vielä tallella / myynnissä ?


    • Anonyymi

      Akut kannattaa varmistaa itse,ei noita markettien paska akkuja kannata ostaa kun ovat vain jotain 24volttisia ja 250 wattisia oikeet akut on 72volttii ja 40 ampeerisia ja pyörät kulkee noin 100km/h

    • Anonyymi

      Iso lautasellinen kaurapuuroa, pari litran pulloa nestettä, toiseen vaikka mehua tai mustikkakeittoa, lisäksi mukaan pari välipalapatukkaa yms.
      Noista riittää virtaa 100km matkalle neljään tuntiin.

      • Anonyymi

        Ei kannata noita aineksia yrittää sähköpyörän akulle tuputtaa, ei kelpaa, kokeiltu on.


    • Anonyymi

      Hieman vajaa 3-vuotta kesti akku. Vein huoltoon liikkeeseen, josta ostin pyörän. Huollon hinta liki tuhat euroa! Akku 750, uusi ratas, uusi ohjauspaneeli ja uudet ketjut.
      Vika oli minun! Akkua olisi pitänyt talvella käyttää (lämpimässä varastossa). Pyörällä ei olisi saanut ajaa ilman sähköä (siksi ratas ja ketjut). Pyörä olisi pitänyt pitää syksyllä kuivassa ja lämpimässä (ei siis ajaa vesisateella).
      Lähes itkin laskua maksaessani ja pohdin heti pyörän myyntiä! Olisin niin halunnut pyöräillä työmatkani, mutta minulla ei ole varaa ostaa koko ajan uusia osia.
      Olenko tosiaan noin huono sähköpyörän Cresent e-city Elsa 2016 käyttäjä?

      • Jos pyörä on vuosimallia 2016, niin oliko siinä sitten alkuperäinen vaiko 3v. sitten ostettu akku?

        Akusta tosiaan se että minimissään lataus tulee tehdä lämpimässä (ei pakkasessa).

        Rattaat ja ketjut eivät "tiedä" tuleeko niille välittyvä voima moottorilta+ajajalta yhdessä vaiko pelkästään ajajan polkuvoimasta, eli niiden osalta ei tuolla että on ajanut ilman moottorin avustusta ole väliä, pitää ketjut puhtaina ja öljyttyinä niin kestävyys on selvästi pidempää, ja vaihtaa ketjun ajoissa niin välttyy rattaiden vaihdolta.

        Mitä vikaa vesisade oli pyörälle tehnyt?


      • Anonyymi

        Kovin tavallinen tarina sähköpyörään haksahtaneilta. Huollattaminen tulee kalliiksi.
        Huollon hinnalla ostaisi kelvollisen, helppohuoltoisen normaalipyörän jolla tarvisi vain kampea pyörittää ja tyytyväisenä ajella auringonlaskuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin tavallinen tarina sähköpyörään haksahtaneilta. Huollattaminen tulee kalliiksi.
        Huollon hinnalla ostaisi kelvollisen, helppohuoltoisen normaalipyörän jolla tarvisi vain kampea pyörittää ja tyytyväisenä ajella auringonlaskuun.

        Taitaa olla niin että sitten kun sähköpyöristä akut lasahtaa niin lentää koko pyörä roskiin kun ei raaskita uutta 500-1000 euron akkua ostaa. Toki sillä voi sähköttäkin polkea, mutta kuntopyörästä käy kun vastukset vähän kovemmat kuin normipyörässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla niin että sitten kun sähköpyöristä akut lasahtaa niin lentää koko pyörä roskiin kun ei raaskita uutta 500-1000 euron akkua ostaa. Toki sillä voi sähköttäkin polkea, mutta kuntopyörästä käy kun vastukset vähän kovemmat kuin normipyörässä.

        Tuohan riippuu ihan pyörästä ja akusta kannattaako uutta akkua hankkia vaiko ei.
        Hieman aikaa käyttämällä saattaa löytää ihan kohtuullisemmankin hintaisia akkuja. Myös vähän käytettyjä akkuja löytyy kohtuuhintaan.


    • Anonyymi

      Eli mun kiina akku on parempi kun merkkiakku

    • Anonyymi

      Kuulostaa ihan normikestolta litiumiakulle jota ladataan usein ja huoletta 100 prosenttiin saakka. Kestoahan voi huomattavasti pidentää kun lataa vain n. 80 prosenttiin saakka.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7264
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6775
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      31
      3714
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3190
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2824
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2622
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2208
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2156
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2007
    10. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1980
    Aihe