Kanatakos 14 000e sijoitus

Anonyymi-ap

Tällöinen tarina meillä
tänään tuottoa tuli meillä 25 paneelilla 16 kwh. Järjestelmä maksoi tehokkaammaalla inventterillä yli 13500€. Edes parhaimpaan aikaan kesällä ei sähkölasku ole 0€, jos ei ole akkuja varaamassa yökulutusta varten. Jos pörssisähkö pysyy alhaalla, ja tulee vielä siirtomaksu päälle, niin ei ole kannattavaa. Kesällä aurinkoisina kuukausina oli yli kulutuksen myyntiä vähän yli 1500kwh, niin sähkölasku pieneni vain 65€(paneelilaina 100€/kk)pörssisähkö oli tällöin matalalla, niin ostohinta oli alhainen. Näin se ikävä kyllä menee, jos ei kaikkea itse pysty hyödyntämään…

7

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse sijoitin tunkin summan pankiin
      Korkomtuotto 3,5 pron banknorwehian ja tuotto buodessa 540 e
      Jää vielä pääomakin jälkelle
      Tällöinen tarina meillä
      tänään tuottoa tuli meillä 25 paneelilla 16 kwh. Järjestelmä maksoi tehokkaammaalla inventterillä yli 13500€. Edes parhaimpaan aikaan kesällä ei sähkölasku ole 0€, jos ei ole akkuja varaamassa yökulutusta varten. Jos pörssisähkö pysyy alhaalla, ja tulee vielä siirtomaksu päälle, niin ei ole kannattavaa. Kesällä aurinkoisina kuukausina oli yli kulutuksen myyntiä vähän yli 1500kwh, niin sähkölasku pieneni vain 65€(paneelilaina 100€/kk)pörssisähkö oli tällöin matalalla, niin ostohinta oli alhainen. Näin se ikävä kyllä menee, jos ei kaikkea itse pysty hyödyntämään…

• Anonyymi

Laitoit siis 13500 euroa pankkiin ja inflaatio on noin 6% eli menetit 810e. Sait tosin korkotuottoa, josta siitäkin maksat veron eli jäät kyllä tappiolle.

Jos asennutit paneelit, niin sait 2250e kotitalousvähennyksen. Lisäksi talon jälleenmyyntiarvo kohosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitoit siis 13500 euroa pankkiin ja inflaatio on noin 6% eli menetit 810e. Sait tosin korkotuottoa, josta siitäkin maksat veron eli jäät kyllä tappiolle.

Jos asennutit paneelit, niin sait 2250e kotitalousvähennyksen. Lisäksi talon jälleenmyyntiarvo kohosi.

Ei kun laitoin 170 000 e pankkin

• Anonyymi

Onhan tuokin mielipide
      Sähkö niin halpaa kesällä ettei kattoa kannata reittää kesäsähkön takia.

Paljonko in nyt tuotto 100w

• Anonyymi

Toisella on tilillä 15000 ja toisella velkaa 15 000e
      Jos itse maksoi paneeoit eikä palkansaajien maksamalla yrityatuella rahoitte sosiaalietuutena

• Anonyymi

Korko on nyt 4,1 peosettia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6364
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5863
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3284
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2690
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2258
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1956
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1799
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe