Onko Skoda ollut koskaan 2-tahtinen?

Anonyymi-ap

Esim Trabant ja Wartburg olivat. Eikös itäblokin kaikki autot olleet alunperin 2-tahtisia

32

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        💋 ­­­N­­­y­m­­­f­o­­m­­a­­­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Eikös ne ole vieläkin 2-tahtisia? Ainakin savun määrästä ja öljyn menekistä päätellen ovat.

      • Anonyymi

        Missä olet nähnyt savuttavia autoja viime vuosien aikana?
        Olet nolo reppana.


    • Anonyymi

      Eivät suinkaan kaikki itäblokin autot olleet kaksitahtisia, sillä niitä tuli ainoastaan Itä-Saksasta. Neuvostoliiton lisäksi ainoastaan Puolalla ja Tsekkoslovakialla oli alun perin oikeus valmistaa nelitahtisia henkilöautoja. 1970-luvulla ilmestyivät Jugoslavian Zastava ja Romanian Dacia.

      • Anonyymi

        Skoda on meille vain muisto mahtavan neuvostliiton sosialismin yhdestä mahtavasta saavutuksesta. Sen kanssa kai on elettävä jos sellaiseen on sortunut. Onhan nykyinenkin omistaja skodan itäautona lanseeranut sen itäeuroopan markkinoille. Pietarissa ainakin niitä näkyi olevan jonoksi asti joitakin vuosia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on meille vain muisto mahtavan neuvostliiton sosialismin yhdestä mahtavasta saavutuksesta. Sen kanssa kai on elettävä jos sellaiseen on sortunut. Onhan nykyinenkin omistaja skodan itäautona lanseeranut sen itäeuroopan markkinoille. Pietarissa ainakin niitä näkyi olevan jonoksi asti joitakin vuosia sitten.

        Skoda ei ole ollut venäläismerkki sen enempää kuin Toyotakaan. Molempia on koottu Venäjällä aivan kuten Mersuja Suomessa.


    • Anonyymi

      Minun ochtaava oli hetken aikaa viistahtinen kun remmi meni poikki ja venttiilit ropisi mäntiin.

    • Anonyymi

      Tuo kertoo kuinka edellä Skoda oli aikanaan ennen Neuvostoliiton aikaa, kehitti uusia moottoritekniikoita jne...

      • Anonyymi

        älä viitsi naurattaa lasten räpellyksiä olivat skoda autot ja moottorit kun niitä vielä tehtiin.
        kaikissa nyky kopio skeidoissa on vw kone kun skoda ei pysty valmistamaan yhtään toimivaa moottori
        joten käyttäköön vw hylkäämät öljyä syövät koneet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä viitsi naurattaa lasten räpellyksiä olivat skoda autot ja moottorit kun niitä vielä tehtiin.
        kaikissa nyky kopio skeidoissa on vw kone kun skoda ei pysty valmistamaan yhtään toimivaa moottori
        joten käyttäköön vw hylkäämät öljyä syövät koneet

        Kyllä neukkulassa ja sen johtamissa ivy- maissa oltiin kovia poikia rautaa vääntämään ja jos järki ei riittänyt niin rautaa lisättiin. Näin se suuri sosialismin saavutus syntyi vaikka tekniikka oli laadutonta ja alkeellista.
        Kansanautokonserni osti halvalla koko konkurssikolhoosin ja tietotaidon kun sai halvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä viitsi naurattaa lasten räpellyksiä olivat skoda autot ja moottorit kun niitä vielä tehtiin.
        kaikissa nyky kopio skeidoissa on vw kone kun skoda ei pysty valmistamaan yhtään toimivaa moottori
        joten käyttäköön vw hylkäämät öljyä syövät koneet

        Kyllä Skoda voisi rakentaa omat moottorinsa, mutta kun VW on omistaja ja tekee hyviä moottoreita, niin tyhmää oli tehdä omia, varsinkin kun olemme menossa sähköön.
        Nuo 30-40 luvuilla tehdyt koneethan ovat sellaisia joita muut eivät tehneet, eli ovat protoja ja kehitystyö tuotoksia, eli ei mitään kopiota muista.
        On sulla tiukkaa kun Skoda tekee hienoja ja laadukkaita autoja ja käyttää konsernin hyviksi todettua tekniikkaa joka on Euroopan myydyintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä neukkulassa ja sen johtamissa ivy- maissa oltiin kovia poikia rautaa vääntämään ja jos järki ei riittänyt niin rautaa lisättiin. Näin se suuri sosialismin saavutus syntyi vaikka tekniikka oli laadutonta ja alkeellista.
        Kansanautokonserni osti halvalla koko konkurssikolhoosin ja tietotaidon kun sai halvalla.

        Tuossa olikin aika ennen ryssää ja silloin Skoda oli kehittäjä ja edellä monia. Toisaalta Neukkulan ajan jälkeen alkoi ihan uusi aika ja nyt mennään ja menestytään VW:n omistuksessa ja suunnitellaan ja rakennetaan luokkansa parhaimpia autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa olikin aika ennen ryssää ja silloin Skoda oli kehittäjä ja edellä monia. Toisaalta Neukkulan ajan jälkeen alkoi ihan uusi aika ja nyt mennään ja menestytään VW:n omistuksessa ja suunnitellaan ja rakennetaan luokkansa parhaimpia autoja.

        näillä autoilla ei ole skodan kanssa mitään tekemistä
        haudattu ja kuopattu koko merkki
        turha juhlia toisen merkin maineella ja kunnialla !
        hävetkää kääkät
        ei skoda pysty tekemään sähköautoja jos ei se saa yhtään omaa bensa tai diesel auto markkinoille
        valojaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Skoda voisi rakentaa omat moottorinsa, mutta kun VW on omistaja ja tekee hyviä moottoreita, niin tyhmää oli tehdä omia, varsinkin kun olemme menossa sähköön.
        Nuo 30-40 luvuilla tehdyt koneethan ovat sellaisia joita muut eivät tehneet, eli ovat protoja ja kehitystyö tuotoksia, eli ei mitään kopiota muista.
        On sulla tiukkaa kun Skoda tekee hienoja ja laadukkaita autoja ja käyttää konsernin hyviksi todettua tekniikkaa joka on Euroopan myydyintä.

        uudet skodat ovat kopio / köyhän vw


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uudet skodat ovat kopio / köyhän vw

        Vw= kansanauto ja skoda köyhän kansan auto! Itäeuroopan köyhille. Näinkö se nykyisin on ongelmat ja murheet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw= kansanauto ja skoda köyhän kansan auto! Itäeuroopan köyhille. Näinkö se nykyisin on ongelmat ja murheet?

        kääkällä se tuntuu olevan murheita kun ei oikeaa skodaa saa mistään vaikka kovasti haluttaisi
        ja puhetta niistä riittää vaikka niitä ei enää saa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kääkällä se tuntuu olevan murheita kun ei oikeaa skodaa saa mistään vaikka kovasti haluttaisi
        ja puhetta niistä riittää vaikka niitä ei enää saa !

        Sairashan sinä omapoika olet.
        Uuden aidon Skodan voi ostaa koska vain ja se tuntuu harmittavan sinua kovasti kun se on parempi kuin Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairashan sinä omapoika olet.
        Uuden aidon Skodan voi ostaa koska vain ja se tuntuu harmittavan sinua kovasti kun se on parempi kuin Toyota.

        Mikä siinäkin on että on parempi mutta kansalaiset vaan ostaa Toyotaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että on parempi mutta kansalaiset vaan ostaa Toyotaa ?

        Ihmisten tietämättömyys autoista ja se 70-luvulla muodostunut usko Toyotaan joka elää jostain sairaasta syystä jota ei voi järjellä selittää. Tosin VW:n autoja myydään meillä paljon enemmän kuin Toyotaa ja toisaalta Skoda on pieni valmistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä neukkulassa ja sen johtamissa ivy- maissa oltiin kovia poikia rautaa vääntämään ja jos järki ei riittänyt niin rautaa lisättiin. Näin se suuri sosialismin saavutus syntyi vaikka tekniikka oli laadutonta ja alkeellista.
        Kansanautokonserni osti halvalla koko konkurssikolhoosin ja tietotaidon kun sai halvalla.

        Tsekki ei ole ollut koskaan IVY maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten tietämättömyys autoista ja se 70-luvulla muodostunut usko Toyotaan joka elää jostain sairaasta syystä jota ei voi järjellä selittää. Tosin VW:n autoja myydään meillä paljon enemmän kuin Toyotaa ja toisaalta Skoda on pieni valmistaja.

        Ihmiset tietävät että Toyota kestää eniten kovaa käyttöä:
        https://www.ts.fi/teemat/4884970

        ja Toyotaa ei tarvitse hinailla:
        Japanilaiset merkit luotettavimpia

        Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan. Neljänneksi varmimmin kotiin tuovan auton paikan jakavat Skoda ja Opel.

        "Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Vaikka osittain ilmiötä selittävät näillä merkeillä keskimääräistä pienemmät vuosittaiset ajokilometrit, on kuitenkin tekninen toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla", toteaa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.


    • Anonyymi

      Voiko litraisesta tehdä 2-tahtisen? Luulisi että onnistuu koska pyttyjäkin vain 3. Sitten vois käyttää 2% seoksella? Kiitos! Tero

      • Anonyymi

        Kolmepyttyinen kaksitahtinen käy tasaisesti, siksihän Wartburgissakin oli kolme sylinteriä. Samoin mm. Saab 96:ssa joka oli kaksitahtinen vielä 60-luvulla.
        Viimeiset isot kaksitahtiset prätkät 70-luvulla oli myös usein kolmella pytyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmepyttyinen kaksitahtinen käy tasaisesti, siksihän Wartburgissakin oli kolme sylinteriä. Samoin mm. Saab 96:ssa joka oli kaksitahtinen vielä 60-luvulla.
        Viimeiset isot kaksitahtiset prätkät 70-luvulla oli myös usein kolmella pytyllä.

        Kyllä se kuulkaas niin on että kun toimintavarmuutta halutaan, niin sitä parempi, mitä kauempaa kiertää kaikki vilunki ja vikavagensukuiset. Ei ne hellittelynimet tyhjästä ole syntyneet niinkuin ei Toyotan lautettavuusmainekaan!


    • Anonyymi

      Skodahan oli ihan ok siloin, kun sillä ei ollut mitään yhteyttä volkswageniin.

    • Anonyymi

      Yleisesti ottaen Skodan historiaa tuntevalle Skodan arvostus sekä laatu mureni pitkälti Tsekkoslovakian kommunistihallinnon vuoksi ja tämän päättyessä vuonna 1989 Skodan omistuksen siirtyminen saksalaiselle Volkswagenille oli Skoda henkilöautojen ns. merkin kuolinisku. Volkswagen miellettiin suhteellisen laadukkaaksi lähes 2000 luvulle saakka mutta tämän jälkeen volkswagenin laatu ja luotettavuus on kärsinyt paljon. Skoda on tietenkin samalla tasolla kun pääomistajan säästökuuri valmistuskustannuksissa koskee pitkälti myös skodaa joka on siis käytännössä volkswagen. Skoda olisi saanut pysyä itsenäisenä autonvalmistajana niin tämä Skodan laatu ja arvostus joka juontaa juurensa 1800 luvun puolelle , olisi säilynyt. Nyt Skoda merkkinä on ryvettynyt Volkswagen konsernin muiden merkkien epäonnistuneen laadun tuottamisen mukana.

      • Anonyymi

        Neuvostoliiton kurjuudessa ja alistuksen aikana Skoda ei saanut, eikä voinut tehdä kunnollisia autoja, eihän ne oli saaneet olla parempia kuin suuren ja kauniin Neuvostoliiton maailman parhaat autot. Kun Tsekki pääsi ryssästä eroon, niin se alkoi taas valmistaa autoja ja VW tuli mukaan kuvioon ostamalla Skodan ja nyt Skoda suunnittelee ja tekee VW:n tekniikan pohjalle loistavia autoja ja toimii kuin itsenäinen valmistaja.


    • Anonyymi

      Aina on ollut sangen tahditonta näyttäytyä skoodassa julkisella paikalla.

    • Anonyymi

      Muuten- onko tuohon litraiseen tehokoneeseen saatavana muutossarjoja 4t>2t? Kiitos! Tero

    • Anonyymi

      Tero, muista että kuukautisien aikana sinun juttusi vain heikkenee ja särkysi lisääntyy.

      Muista luku 5882.

    • Anonyymi

      Skoda ei mene maanteillä nätilläkään ajolla alle 7 litran, ajotietokone kyllä näyttää n.5,6 l kulutusta, pari litraa kun lisää niin ollaan jo lähellä. Reippaassa maantieajossa jotain 8,5-9 litraa ja kaupungissa ei varmaan mene alle 10. Mielestäni webasto eikä automaatti-ilmastointi juurikaan vaikuta kulutukseen
      Luin vajaa vuosi sitten että vw n kehittelemän hybridin kulutus oli testissä 8.5l satasella..onko moisissa enää mitään järkee,samaa paskaa vw suoltaa vuodesta toiseen

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7004
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6434
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3514
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3010
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2714
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2408
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2076
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1947
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1807
    Aihe