Esim Trabant ja Wartburg olivat. Eikös itäblokin kaikki autot olleet alunperin 2-tahtisia
Onko Skoda ollut koskaan 2-tahtinen?
32
580
Vastaukset
- Anonyymi
Toki, Skodalla on ollut mallistossa jopa kaksitahtinen V-moottori. Kaikkea ne itäblokissa keksiikään.
https://www.apu.fi/artikkelit/lahes-unohdettuja-malleja-kaksipyttyinen-skoda-sagitta-raivasi-tieta-sarjatuotantoon- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
💋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Eikös ne ole vieläkin 2-tahtisia? Ainakin savun määrästä ja öljyn menekistä päätellen ovat.
- Anonyymi
Missä olet nähnyt savuttavia autoja viime vuosien aikana?
Olet nolo reppana.
- Anonyymi
Eivät suinkaan kaikki itäblokin autot olleet kaksitahtisia, sillä niitä tuli ainoastaan Itä-Saksasta. Neuvostoliiton lisäksi ainoastaan Puolalla ja Tsekkoslovakialla oli alun perin oikeus valmistaa nelitahtisia henkilöautoja. 1970-luvulla ilmestyivät Jugoslavian Zastava ja Romanian Dacia.
- Anonyymi
Skoda on meille vain muisto mahtavan neuvostliiton sosialismin yhdestä mahtavasta saavutuksesta. Sen kanssa kai on elettävä jos sellaiseen on sortunut. Onhan nykyinenkin omistaja skodan itäautona lanseeranut sen itäeuroopan markkinoille. Pietarissa ainakin niitä näkyi olevan jonoksi asti joitakin vuosia sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda on meille vain muisto mahtavan neuvostliiton sosialismin yhdestä mahtavasta saavutuksesta. Sen kanssa kai on elettävä jos sellaiseen on sortunut. Onhan nykyinenkin omistaja skodan itäautona lanseeranut sen itäeuroopan markkinoille. Pietarissa ainakin niitä näkyi olevan jonoksi asti joitakin vuosia sitten.
Skoda ei ole ollut venäläismerkki sen enempää kuin Toyotakaan. Molempia on koottu Venäjällä aivan kuten Mersuja Suomessa.
- Anonyymi
Minun ochtaava oli hetken aikaa viistahtinen kun remmi meni poikki ja venttiilit ropisi mäntiin.
- Anonyymi
Tuo kertoo kuinka edellä Skoda oli aikanaan ennen Neuvostoliiton aikaa, kehitti uusia moottoritekniikoita jne...
- Anonyymi
älä viitsi naurattaa lasten räpellyksiä olivat skoda autot ja moottorit kun niitä vielä tehtiin.
kaikissa nyky kopio skeidoissa on vw kone kun skoda ei pysty valmistamaan yhtään toimivaa moottori
joten käyttäköön vw hylkäämät öljyä syövät koneet - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä viitsi naurattaa lasten räpellyksiä olivat skoda autot ja moottorit kun niitä vielä tehtiin.
kaikissa nyky kopio skeidoissa on vw kone kun skoda ei pysty valmistamaan yhtään toimivaa moottori
joten käyttäköön vw hylkäämät öljyä syövät koneetKyllä neukkulassa ja sen johtamissa ivy- maissa oltiin kovia poikia rautaa vääntämään ja jos järki ei riittänyt niin rautaa lisättiin. Näin se suuri sosialismin saavutus syntyi vaikka tekniikka oli laadutonta ja alkeellista.
Kansanautokonserni osti halvalla koko konkurssikolhoosin ja tietotaidon kun sai halvalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä viitsi naurattaa lasten räpellyksiä olivat skoda autot ja moottorit kun niitä vielä tehtiin.
kaikissa nyky kopio skeidoissa on vw kone kun skoda ei pysty valmistamaan yhtään toimivaa moottori
joten käyttäköön vw hylkäämät öljyä syövät koneetKyllä Skoda voisi rakentaa omat moottorinsa, mutta kun VW on omistaja ja tekee hyviä moottoreita, niin tyhmää oli tehdä omia, varsinkin kun olemme menossa sähköön.
Nuo 30-40 luvuilla tehdyt koneethan ovat sellaisia joita muut eivät tehneet, eli ovat protoja ja kehitystyö tuotoksia, eli ei mitään kopiota muista.
On sulla tiukkaa kun Skoda tekee hienoja ja laadukkaita autoja ja käyttää konsernin hyviksi todettua tekniikkaa joka on Euroopan myydyintä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä neukkulassa ja sen johtamissa ivy- maissa oltiin kovia poikia rautaa vääntämään ja jos järki ei riittänyt niin rautaa lisättiin. Näin se suuri sosialismin saavutus syntyi vaikka tekniikka oli laadutonta ja alkeellista.
Kansanautokonserni osti halvalla koko konkurssikolhoosin ja tietotaidon kun sai halvalla.Tuossa olikin aika ennen ryssää ja silloin Skoda oli kehittäjä ja edellä monia. Toisaalta Neukkulan ajan jälkeen alkoi ihan uusi aika ja nyt mennään ja menestytään VW:n omistuksessa ja suunnitellaan ja rakennetaan luokkansa parhaimpia autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa olikin aika ennen ryssää ja silloin Skoda oli kehittäjä ja edellä monia. Toisaalta Neukkulan ajan jälkeen alkoi ihan uusi aika ja nyt mennään ja menestytään VW:n omistuksessa ja suunnitellaan ja rakennetaan luokkansa parhaimpia autoja.
näillä autoilla ei ole skodan kanssa mitään tekemistä
haudattu ja kuopattu koko merkki
turha juhlia toisen merkin maineella ja kunnialla !
hävetkää kääkät
ei skoda pysty tekemään sähköautoja jos ei se saa yhtään omaa bensa tai diesel auto markkinoille
valojaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Skoda voisi rakentaa omat moottorinsa, mutta kun VW on omistaja ja tekee hyviä moottoreita, niin tyhmää oli tehdä omia, varsinkin kun olemme menossa sähköön.
Nuo 30-40 luvuilla tehdyt koneethan ovat sellaisia joita muut eivät tehneet, eli ovat protoja ja kehitystyö tuotoksia, eli ei mitään kopiota muista.
On sulla tiukkaa kun Skoda tekee hienoja ja laadukkaita autoja ja käyttää konsernin hyviksi todettua tekniikkaa joka on Euroopan myydyintä.uudet skodat ovat kopio / köyhän vw
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
uudet skodat ovat kopio / köyhän vw
Vw= kansanauto ja skoda köyhän kansan auto! Itäeuroopan köyhille. Näinkö se nykyisin on ongelmat ja murheet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw= kansanauto ja skoda köyhän kansan auto! Itäeuroopan köyhille. Näinkö se nykyisin on ongelmat ja murheet?
kääkällä se tuntuu olevan murheita kun ei oikeaa skodaa saa mistään vaikka kovasti haluttaisi
ja puhetta niistä riittää vaikka niitä ei enää saa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kääkällä se tuntuu olevan murheita kun ei oikeaa skodaa saa mistään vaikka kovasti haluttaisi
ja puhetta niistä riittää vaikka niitä ei enää saa !Sairashan sinä omapoika olet.
Uuden aidon Skodan voi ostaa koska vain ja se tuntuu harmittavan sinua kovasti kun se on parempi kuin Toyota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairashan sinä omapoika olet.
Uuden aidon Skodan voi ostaa koska vain ja se tuntuu harmittavan sinua kovasti kun se on parempi kuin Toyota.Mikä siinäkin on että on parempi mutta kansalaiset vaan ostaa Toyotaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että on parempi mutta kansalaiset vaan ostaa Toyotaa ?
Ihmisten tietämättömyys autoista ja se 70-luvulla muodostunut usko Toyotaan joka elää jostain sairaasta syystä jota ei voi järjellä selittää. Tosin VW:n autoja myydään meillä paljon enemmän kuin Toyotaa ja toisaalta Skoda on pieni valmistaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä neukkulassa ja sen johtamissa ivy- maissa oltiin kovia poikia rautaa vääntämään ja jos järki ei riittänyt niin rautaa lisättiin. Näin se suuri sosialismin saavutus syntyi vaikka tekniikka oli laadutonta ja alkeellista.
Kansanautokonserni osti halvalla koko konkurssikolhoosin ja tietotaidon kun sai halvalla.Tsekki ei ole ollut koskaan IVY maa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisten tietämättömyys autoista ja se 70-luvulla muodostunut usko Toyotaan joka elää jostain sairaasta syystä jota ei voi järjellä selittää. Tosin VW:n autoja myydään meillä paljon enemmän kuin Toyotaa ja toisaalta Skoda on pieni valmistaja.
Ihmiset tietävät että Toyota kestää eniten kovaa käyttöä:
https://www.ts.fi/teemat/4884970
ja Toyotaa ei tarvitse hinailla:
Japanilaiset merkit luotettavimpia
Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan. Neljänneksi varmimmin kotiin tuovan auton paikan jakavat Skoda ja Opel.
"Erityisesti japanilaismerkit erottuvat näissäkin tilastoissa toimintavarmuudellaan. Vaikka osittain ilmiötä selittävät näillä merkeillä keskimääräistä pienemmät vuosittaiset ajokilometrit, on kuitenkin tekninen toimintavarmuus näissä keskitasoa paremmalla tasolla", toteaa POP Vakuutuksen aktuaari- ja talousjohtaja Erkka Jalonen.
- Anonyymi
Voiko litraisesta tehdä 2-tahtisen? Luulisi että onnistuu koska pyttyjäkin vain 3. Sitten vois käyttää 2% seoksella? Kiitos! Tero
- Anonyymi
Kolmepyttyinen kaksitahtinen käy tasaisesti, siksihän Wartburgissakin oli kolme sylinteriä. Samoin mm. Saab 96:ssa joka oli kaksitahtinen vielä 60-luvulla.
Viimeiset isot kaksitahtiset prätkät 70-luvulla oli myös usein kolmella pytyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmepyttyinen kaksitahtinen käy tasaisesti, siksihän Wartburgissakin oli kolme sylinteriä. Samoin mm. Saab 96:ssa joka oli kaksitahtinen vielä 60-luvulla.
Viimeiset isot kaksitahtiset prätkät 70-luvulla oli myös usein kolmella pytyllä.Kyllä se kuulkaas niin on että kun toimintavarmuutta halutaan, niin sitä parempi, mitä kauempaa kiertää kaikki vilunki ja vikavagensukuiset. Ei ne hellittelynimet tyhjästä ole syntyneet niinkuin ei Toyotan lautettavuusmainekaan!
- Anonyymi
Skodahan oli ihan ok siloin, kun sillä ei ollut mitään yhteyttä volkswageniin.
- Anonyymi
Yleisesti ottaen Skodan historiaa tuntevalle Skodan arvostus sekä laatu mureni pitkälti Tsekkoslovakian kommunistihallinnon vuoksi ja tämän päättyessä vuonna 1989 Skodan omistuksen siirtyminen saksalaiselle Volkswagenille oli Skoda henkilöautojen ns. merkin kuolinisku. Volkswagen miellettiin suhteellisen laadukkaaksi lähes 2000 luvulle saakka mutta tämän jälkeen volkswagenin laatu ja luotettavuus on kärsinyt paljon. Skoda on tietenkin samalla tasolla kun pääomistajan säästökuuri valmistuskustannuksissa koskee pitkälti myös skodaa joka on siis käytännössä volkswagen. Skoda olisi saanut pysyä itsenäisenä autonvalmistajana niin tämä Skodan laatu ja arvostus joka juontaa juurensa 1800 luvun puolelle , olisi säilynyt. Nyt Skoda merkkinä on ryvettynyt Volkswagen konsernin muiden merkkien epäonnistuneen laadun tuottamisen mukana.
- Anonyymi
Neuvostoliiton kurjuudessa ja alistuksen aikana Skoda ei saanut, eikä voinut tehdä kunnollisia autoja, eihän ne oli saaneet olla parempia kuin suuren ja kauniin Neuvostoliiton maailman parhaat autot. Kun Tsekki pääsi ryssästä eroon, niin se alkoi taas valmistaa autoja ja VW tuli mukaan kuvioon ostamalla Skodan ja nyt Skoda suunnittelee ja tekee VW:n tekniikan pohjalle loistavia autoja ja toimii kuin itsenäinen valmistaja.
- Anonyymi
Aina on ollut sangen tahditonta näyttäytyä skoodassa julkisella paikalla.
- Anonyymi
Muuten- onko tuohon litraiseen tehokoneeseen saatavana muutossarjoja 4t>2t? Kiitos! Tero
- Anonyymi
Tero, muista että kuukautisien aikana sinun juttusi vain heikkenee ja särkysi lisääntyy.
Muista luku 5882. - Anonyymi
Skoda ei mene maanteillä nätilläkään ajolla alle 7 litran, ajotietokone kyllä näyttää n.5,6 l kulutusta, pari litraa kun lisää niin ollaan jo lähellä. Reippaassa maantieajossa jotain 8,5-9 litraa ja kaupungissa ei varmaan mene alle 10. Mielestäni webasto eikä automaatti-ilmastointi juurikaan vaikuta kulutukseen
Luin vajaa vuosi sitten että vw n kehittelemän hybridin kulutus oli testissä 8.5l satasella..onko moisissa enää mitään järkee,samaa paskaa vw suoltaa vuodesta toiseen
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337004- 386434
- 293514
- 453010
- 342714
- 152408
- 372198
- 162076
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481947En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191807