Oon kärsinyt nyt vuoden samasta teemasta, ja mun olo pahenee vain. En jaksa enää, eikä Turusta tunnu löytyvän ketään, joka voisi auttaa. Täysin toivoton fiilis. Tiedättekö ketään ammattilaisia jotka ois perehtyneet OCD:n hoitoon? Mieluiten naisia.
Mistä apua Turussa OCD:hen?
6
739
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä sinun OCD:hen kuuluu, fobioita vai mitä? Yritäppä päästä psykoterapiaan. Ihan tavallinen psykoterapeuttikin voi auttaa. Tarvitset, jokatapauksessa keskusteluapua.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
❤️ Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Voitko kertoa mikä teema sul on mil ocd uhkailee? Minun ocd on muuttanut muotoaan siten että toiminnot vähentyneet paljon mutta ajatukset on pahentuneet.Todella uuvuttavaa ja väsynyt väittelemään mutta en halua antaa periksi.Ainostaan nukkuessa saa rauhan.Olen altistanut ilmeisesti liikaa koska ahdistus on aivan sietämätöntä eikä meinaa helpottaa. Ymmärrän miltä susta tuntuu,toivottavasti löydät sopivan ammattilaisen joka ymmärtää ocd päälle,itsekin etsin parhaillaan.Tsemppiä meille!
- Anonyymi
HUSissa on vakiintumassa käyttöön uusi hoito vaikeiden pakko-oireisten häiriöiden eli OCD:n (obsessive-compulsive dissorder) hoitoon. Tulokset keväällä 2022 alkaneesta ensimmäisestä käyttötutkimuksesta ovat hyviä. Niin sanottu Bergenin mallin mukainen neljän päivän altistushoito on osoittautunut toimivaksi myös Suomessa.
Suomalaiseen käytettävyystutkimukseen osallistuneilla kaikilla 20 koehenkilöllä oireiden vaikeusastetta kuvaavat pistemäärät vähenivät.
– Kolmasosa koehenkilöistä oli remissiossa eli oireettomia tai lähes oireettomia ja yhteensä lähes 60 prosenttia oli saanut merkittävän vasteen eli oireet olivat vähentyneet huomattavasti, kertoo HUS psykiatrian ylilääkäri Suoma Saarni.”
***** siis soitin tuonne ja kertoivat ,että Turussa on kyllä tähän asiaan perehtyneitä asiantuntijoita. Myös kertoi, että nettiterapia on erittäin tuloksellista, mutta henkilön täytyy sitoutua asiaan todellakin. Itselläni ei ole ko vaivaa, mutta eräällä tuntemallani ihmisellä on. En tiedä ,onko tehnyt asialle mitään ,kun kerroin puhelustani.
Soita sinne ja kysele. - Anonyymi
Kokeilkaa homeopatiaakin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356644Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne653830Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1263116- 1562312
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171843Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701567- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291431Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371359Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111051