Ohjelman myynti?

VB .NET

Tässä vaan mietin semmoista, että jos teen VB .NET'llä ohjelman, niin mitä pitää huomioida jos aion myydä itse tehtyjä ohjelmia?

6

954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petri_Petri

Kun olet kääntänyt sen exe:ksi ja setupilla tehnyt asennuscd:n, niin ei siinä ole estettä myydä. Setupiin mukaan tulevat Microsoftin modulit ovat lisenssivapaita (kunhan et varsinaista vb.net-ohjelmaa myy).

Paitsi tietysti se, että ohjelman pitää toimia :)

tai ohjelman ostaja on vihainen.

• VB .NET

Kiitokset tiedoista...

"Paitsi tietysti se, että ohjelman pitää toimia :)

tai ohjelman ostaja on vihainen."

Totta :D

Ja juuri tuon takiahan kysymys on toistaiseksi vielä teoreettinen. Tällä hetkellä minulla on meneillään pari pientä projektia, eikä mitään valmista... Periaatteessa teen ohjelmia omaan käyttöön, mutta jos niistä saisi jossain vaiheessa oikein hyviä, niin sittenhän voisi harkita niiden myyntiäkin.

• se on
        VB .NET kirjoitti:

Kiitokset tiedoista...

"Paitsi tietysti se, että ohjelman pitää toimia :)

tai ohjelman ostaja on vihainen."

Totta :D

Ja juuri tuon takiahan kysymys on toistaiseksi vielä teoreettinen. Tällä hetkellä minulla on meneillään pari pientä projektia, eikä mitään valmista... Periaatteessa teen ohjelmia omaan käyttöön, mutta jos niistä saisi jossain vaiheessa oikein hyviä, niin sittenhän voisi harkita niiden myyntiäkin.

Sä et valitettavasti noin vain voi myydä ohjelmia Suomessa. Jos haluat myydä niitä, silloin sinun pitää perustaa toiminimi, hankkia eläkevakuutus ym. pakollista paskaa mikä tekee koko homman ihan mahdottomaksi. Eli kiitti vain vitusti kaikille päättäjille jotka saavat hommat tyssäämään alkuunsa!

• VB .NET
        se on kirjoitti:

Sä et valitettavasti noin vain voi myydä ohjelmia Suomessa. Jos haluat myydä niitä, silloin sinun pitää perustaa toiminimi, hankkia eläkevakuutus ym. pakollista paskaa mikä tekee koko homman ihan mahdottomaksi. Eli kiitti vain vitusti kaikille päättäjille jotka saavat hommat tyssäämään alkuunsa!

"Jos haluat myydä niitä, silloin sinun pitää perustaa toiminimi, hankkia eläkevakuutus ym. pakollista paskaa mikä tekee koko homman ihan mahdottomaksi."

Tai sitten ei... Nimittäin kun se "oma käyttö" josta jo aiemmin mainitsin tarkoitti käytännössä omaa firmaa... Eli toiminimet yms. ovat ihan järjestyksessä.

• vinkki

...muuten verottaja voi alkaa kyselemään saataviaan.

• VB .NET

"...muuten verottaja voi alkaa kyselemään saataviaan. "

En usko että minulla tulee ongelmia verottajan kanssa... Tällä hetkellä kysymys on lähinnä teoreettinen, ja sitten jos joskus tulee sekin päivä eteen että alan myymään, niin sitten verot ja muut hoidetaan asianmukaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6524
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6003
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2770
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2604
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2278
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1986
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1829
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1757
    Aihe