automaattisesti kutsussa jos heillä on lahjalista jossain liikkeessä?
Vai pitääkö sitä kysyä erikseen?
Keneltä,hääparilta,kaasolta?
mainitseeko hääpari
6
2392
Vastaukset
- kutsussa
Kyllä yleensä mainitaan kutsussa, jos lahjalista on olemassa. Jos ei ole, voit tietysti tiedustella heitä toiveita muutenkin.
Meillä ei ole lahjalistaa, mutta vieraat ovat kyselleet lahjatoiveista mm.ilmoittautuessaan häihin.- veitikka
olen ollut useissa (lue kymmenissä) häissä, yleisenä käytäntönä ei todellakaan ole, että kutsussa mainittaisiin lahjalistan olemassaolosta. Näyttää olevan tämän kesän kujeita ja vinkeitä ja eritoten tämän palstan ilmiö, että kutsuun laitettaisiin maininta lahjalistasta!
- morsian0805
veitikka kirjoitti:
olen ollut useissa (lue kymmenissä) häissä, yleisenä käytäntönä ei todellakaan ole, että kutsussa mainittaisiin lahjalistan olemassaolosta. Näyttää olevan tämän kesän kujeita ja vinkeitä ja eritoten tämän palstan ilmiö, että kutsuun laitettaisiin maininta lahjalistasta!
Ei se todella ole tämän kesän eikä tämän palstan ilmiö :) Esim. Sokoksen pieniä "käyntikortteja" on käytetty vuosia. Ei sitä itse kutsuun tarvii kirjoittaa, mutta jossain liitteessä, esim. ns. juhlaohjesäännössä voi hyvin mainita, mistä häälahjatoiveet löytää. Jokin liike, kaason tai äidin puh.nro...
- Tane_k
On ihmisiä, joiden mielestä häälahjalista on toiseksi suurin loukkaus, jonka voi kutsutulle tehdä. Häälahjan mainitseminen kutsussa on sitten se suurin. Näiden tiukkapipojen vuoksi monet jättävät lahjalistan mainitsematta. Eli kannattaa kysyä ilmoittautuessa, jos olet epävarma.
- pinjami78
Olen juuri väsäämässä omia kutsujamme, ja koska teemme lahjalistan, laitan siitä kutuihin maininnan.
Keillä tämä lista siis on käytössä, he kyllä siitä kutsuissaan kertovat. Varmistaahan voi aina, tietty.- kesämorsian
Meillä on lyhykäinen lahjalista, mutta emme laittaneet siitä mainintaa kutsuun. Se ei tuntunut oikein soveliaalta. Emme tosin laittaneet kutsun mukaan mitään juhlaohjesääntöä tms., jossa olisi ehkä voinut lyhyesti mainita lahjalistan olemassaolosta.
Niille vieraille, jotka ovat listasta kyselleet, olemme siitä kertoneet, mutta otamme mieluusti persoonallisiakin lahjoja vastaan. Listamme tarkoituksena onkin lähinnä antaa lahjaideoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1644322Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372494- 1562162
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 811318
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311162Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441132Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103935Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115860