Tuhruvuoto ennen menkkoja

Kaisa29

Minulla on ollut jo neljässä viime kierrossa ennen varsinaisten kuukautisten alkua viikon verran päivittäistä tuhtuvuotoa ja menkkakipuja. Koskaan ennen ei tällaista ole ollut, vaan menkat ovat alkaneet "kertarysäyksellä" ja lievät kivut aikaisintaan päivää ennen (söin e-pillereitä 04/2004 saakka).

Sain marraskuussa alkuraskauden keskenmenon ja kesti helmikuuhun saakka, ennen kuin kuukautiseni alkoivat. Raskaus jäi mysteeriksi ("epäselvä alkuraskauden keskenmeno") eli pieni huoli jäi kaivertamaan siitä, josko olisi ollut kohdun ulkopuolisen raskauden keskenmeno. Tämän epäselvyyden ja miehen heikkolaatuisen sperman takia olemme aloittaneet tutkimukset lapsettomuusklinikalla - josta toivon mukaan jossain vaiheessa saamme tietoa myös yllä mainitusta tuhruiluhuolestani.

Malttamattomana olisin kuitenkin halunnut kysyä teiltä, onko jollain ollut samanlaista vuotoa ja mikä diagnoosi on ollut? Mielessäni kummittelee mm. endometrioosi, voisikohan olla oireita siitä...

4

3192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikäläiselle

Minulla on keltarauhasen vajaatoimintaa,ja siitä johtuen tuota tuhrua yleensä aina noin viikko enne varsinaisia menkkoja.se on ärsyttävää kun ei oikein varmasti tiedä millo oikeesti menkat alkaa.Onneksi on senverran kivuliaat,että siitä tietää millomenee menkkojen puolelle.Minä kärsin hedelmättömyydestä,mutta mulla joku vuosi sitten olleen vaikea asteisen syövän esiasteen takia en oikeen uskalla itteeni hormooneilla pommittaa,joten en käytä keltarauhas hormoneja .tukemaan omaa puutosta.

• Nukke

Minullakin on usein ollut "tuhrua" noin viikko ennen menkkoja. Eli päivän verran tulee vähän verta ja sitten ei moneen päivään mitään ja sitten menkat alkaa runsaina ja kivuliaina. Olen pitänyt asiaa normaalina. Lasta olemme yrittäneet 1,5 vuotta.

• samallalailla tuhrua täälläkin...IVF:llä on yksi poika aikaan saatu...endo on myös...Auttaisiko tuhruun sitten keltarauhashormoni???

• nainen 33

Mulla on myös tuo tiputus noin viikko ennen menkkojen alkua...syön nyt terolut nimistä lääkettä.

Muutama vuosi sitten mulla oli munajoht.tulehdus ja lääkäri sanoi etten saa enää lapsia. Olen ollut puolisen vuotta suhteessa ja ehkäisyä ei ole käytetty kertaakaan ja seksiä harrastettu melkein joka päivä.

Menkat todella kivuliaat ja välilä runsaat. Tiputus kestää ehkä päivän jonka jälkeen ei mitään ja sitten yksi päivä se iskee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      296
      7251
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      69
      5254
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      146
      3367
    4. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      109
      2607
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      162
      2469
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1920
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      183
      1726
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      31
      1578
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1554
    10. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      31
      1480
    Aihe