Suomen valtion vrotulot ovat laskeneet ja laskevat edelleen, syy: ilmastopolitiikka.

Aina silloin tällöin medialta lipsahtaa totuus, joka on vastoin mieliä muokkaavaa tiedostuslinjaa. YLEltä tuli tämmöinen juttu:

https://yle.fi/a/74-20082813

Siis - vaikka Suomen BKT vielä hitaasti kasvaa niin verotulot alenevat. YLEn jutussa tärkeimmät syyt liittyvät ilmastopolitiikkaan. Kunnianhimoinen ilmastopolitiikka tulee kalliiksi ja syö valtiolta verotuloja. Verotulojen aleneminen on paha ongelma kun samaan aikaan julkisiin menoihin kohdistuu kasvavia tarpeita. Pitäkääpä vasemmistoliberaalit se mielessä kun vaaditte Suomen valtiota syytämään lisää rahaa siihen, tähän ja tuohon maan sisällä ja vielä maasta uloskin.

20

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vasemmistoliberaalitko vain? Kaikki Suomen eduskuntapuolueet, persuja ehkä lukuun ottamatta, ovat sitoutuneet Suomen ilmastotavoitteisiin.
      Jos joku autojen sähköistäminen syökin verotuloja, niin puhas energia ja sen mukanaan tuomat investoinnit korvaavat ne moninkertaisesti.

      Mutta kun ihmisen ainoa agenda on vastustaa ilmastotoimia, niin minkä sille sitten voi.

      Eikä sen keskiajan lämpökauden vieläkään ole todistettu olleen globaali. Lisäksi se vaikutti eri puolilla eri aikoihin.

      Nykyinen ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos on suurimpia uhkia tulevaisuudessa luontokadon lisäksi. Tiedemaailma on siitä poikkeuksellisen yksimielinen. Pitää olla melkoinen puupää, jos ei vieläkään ymmärrä asiaa. Nytkin kahdeksan edellisen kuukauden keskilämpötila on rikkonut vanhat ennätkset. Viime vuosi oli ylivoimaisesti mittaushistorian kuumin ja tämän vuoden kolme ensimmäistä kuukautta jatkavat samaa trendiä. Jos la Nina ei käynnisty syksyyn mennessä, viime vuoden lämpöennätys menee luultavasti rikki.

      • Anonyymi

        Ja nuo ilmastotavoitteet ovat silti aivotonta typeryyttä, mutta poliitikot ovatkin lähinnä teollisuuden lahjomia idiootteja. Ja tuossa liikenteen sähköistämisessä ei ole mitään järkeä. Sähköistäminen ei luontokatoa edes hidasta vaan päinvastoin pahentaa luontokatoa entisestään. Mitä enemmän sähköautoja valmistetaan niin sitä enemmän tuhotaan luontoa, joten sähköautojen ekologisuus on pelkkää valetta. Siksi sähköautojen verotusta pitäisi reippaasti nostaa. Sähköautoilla ajamisen pitäisi olla yhtä kallista kuin dieselillä ajamisen.

        Ja missä nuo tulot muka ovat? Aivan oikein, nuo väitetyt puhtaan energian tulot ovat valetta eikä niitä ikinä tule.

        Ja muutenkin joidenkin aivottomien idioottien väitteet siitä, että kuluttamalla voidaan parantaa maailmaa ovat yksinkertaisesti naurettavan typeriä. Jos luontokatoa haluaa ehkäistä niin ainoa keino on kulutuksen reipas vähentäminen. Itse asiassa sähköauton sijaan voi luopua autosta kokonaan, ei hanki lapsia ollenkaan, ei omista mökkiä, ei matkusta ulkomailla, vähentää vaatteiden ostamista kuten myös kaikkien tavaroiden (suurin osa älylaitteista on turhia) jne. Tavoitteena voisi olla vaikka autokannan puolittuminen. Jopa sähkön kulutuksen pitäisi saada laskemaan. Olisi hyvä, jos 20 vuoden kuluttua Suomessa käytettäisiin puolet nykyistä vähemmän sähköä.

        Edelleen, mitä enemmän ihmiset kuluttavat niin sitä enemmän luontoa tuhoutuu eikä mikään "puhdas energia" tule tätä muuttamaan. Jopa "puhdas energia" tuhoaa luontoa eli senkin käyttöä pitäisi vähentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nuo ilmastotavoitteet ovat silti aivotonta typeryyttä, mutta poliitikot ovatkin lähinnä teollisuuden lahjomia idiootteja. Ja tuossa liikenteen sähköistämisessä ei ole mitään järkeä. Sähköistäminen ei luontokatoa edes hidasta vaan päinvastoin pahentaa luontokatoa entisestään. Mitä enemmän sähköautoja valmistetaan niin sitä enemmän tuhotaan luontoa, joten sähköautojen ekologisuus on pelkkää valetta. Siksi sähköautojen verotusta pitäisi reippaasti nostaa. Sähköautoilla ajamisen pitäisi olla yhtä kallista kuin dieselillä ajamisen.

        Ja missä nuo tulot muka ovat? Aivan oikein, nuo väitetyt puhtaan energian tulot ovat valetta eikä niitä ikinä tule.

        Ja muutenkin joidenkin aivottomien idioottien väitteet siitä, että kuluttamalla voidaan parantaa maailmaa ovat yksinkertaisesti naurettavan typeriä. Jos luontokatoa haluaa ehkäistä niin ainoa keino on kulutuksen reipas vähentäminen. Itse asiassa sähköauton sijaan voi luopua autosta kokonaan, ei hanki lapsia ollenkaan, ei omista mökkiä, ei matkusta ulkomailla, vähentää vaatteiden ostamista kuten myös kaikkien tavaroiden (suurin osa älylaitteista on turhia) jne. Tavoitteena voisi olla vaikka autokannan puolittuminen. Jopa sähkön kulutuksen pitäisi saada laskemaan. Olisi hyvä, jos 20 vuoden kuluttua Suomessa käytettäisiin puolet nykyistä vähemmän sähköä.

        Edelleen, mitä enemmän ihmiset kuluttavat niin sitä enemmän luontoa tuhoutuu eikä mikään "puhdas energia" tule tätä muuttamaan. Jopa "puhdas energia" tuhoaa luontoa eli senkin käyttöä pitäisi vähentää.

        Ja muutenkin, jos autoa on pakko käyttää niin kaikkein järkevintä on käyttää auto loppuun saakka. Siis myös nykyiset polttomoottoriautot. Suomessa ei tarvitse nuorentaa autokantaa vaan Suomen autokanta voisi olla nykyistäkin vanhempaa. Ei suomalaiset aja erityisen vanhoilla autoilla eikä uusien autojen myynnistä tarvitse olla huolissaan, ei myöskään sähköautojen myynnistä. Antaa myyntien romahtaa, ei se haittaa yhtään.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍑 ­­­N­y­m­­f­­­o­m­­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      "Sitä kautta energialaitosten maksamat polttoaineverot ja päästöperusteiset verot ovat vähentyneet suhteessa talouden kokoon, Kirkko-Jaakkola sanoo."

      Veikkaan, että tuo alenema on vähintään se 8mrd mikä budjetista puuttuu. Ehkä jopa 108mrd. Kun oikosulkunomi lähtee keksimään tarinoita, kaikki on mahdollista.

      • Anonyymi

        No ei O sentään YLEn tarinoita keksi. Syyttäkää YLEä valetiedon levittämisestä. Onko Suomessa muuten joku ilmasto-Pravda, joka kertoo uskovaisille alarmisteille sen ainoan oikean totuuden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei O sentään YLEn tarinoita keksi. Syyttäkää YLEä valetiedon levittämisestä. Onko Suomessa muuten joku ilmasto-Pravda, joka kertoo uskovaisille alarmisteille sen ainoan oikean totuuden?

        No montako miljardia näistä energialaitosten maksamattomista polttoaineveroista menetetään? Kyse täytyy olla valtavasta summasta, koska siitä näin iso itku on syntynyt. Eli vastaa nyt: montako miljardia näistä veroista kertyi aiemmin eli paljonko tänä vuonna menetetään? Vastaa nyt ihan selkeästi paljonko menetykset ovat euroissa. Ei tarvitse kierrellä ja jaaritella jostain ylestä ja uskonnoista, kerro euroja. Nillityksestä päätellen on iso ongelma, joten löydät meille ison luvunkin.


    • Anonyymi

      Aloittaja ei osaa lukea. Ilmastopolitiikkahan on lisännyt verotuloja. Väheneviltä saastuttajilta pitäisi kerätä rankemmin, eli bensaverot ylös, niin tulot pysyy samana.

      • Anonyymi

        Kun ideologia ohittaa logiikan, niin jopa lukutaito jää jalkoihin. Oikonomin kohdalla luetun ymmärtäminen on ennenkin tuntunut olevan ongelmallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ideologia ohittaa logiikan, niin jopa lukutaito jää jalkoihin. Oikonomin kohdalla luetun ymmärtäminen on ennenkin tuntunut olevan ongelmallista.

        Mutta kova on O:lla yritys...


      • Anonyymi

        Luonnon kannalta parasta olisi, jos uusien autojen valmistus romahtaisi. Eli oikeastaan nykyisillä autoilla pitäisi ajaa vieläkin kauemmin. Ei ole mitään järkeä siinä, että yritetään saada ihmiset käyttämään rahojaan sähköautojen kaltaisiin ylihintaisiin munanjatkeisiin. Varsinkin kun sähköautojen valmistus on valtavan tuhoisaa. Sähköautojen ekologisuus on valetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnon kannalta parasta olisi, jos uusien autojen valmistus romahtaisi. Eli oikeastaan nykyisillä autoilla pitäisi ajaa vieläkin kauemmin. Ei ole mitään järkeä siinä, että yritetään saada ihmiset käyttämään rahojaan sähköautojen kaltaisiin ylihintaisiin munanjatkeisiin. Varsinkin kun sähköautojen valmistus on valtavan tuhoisaa. Sähköautojen ekologisuus on valetta.

        Minkä lisäksi Suomen kaltaisessa harvaan asutussa ja kylmässä maassa sähköauto on yleensä käyttökelvoton romu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä lisäksi Suomen kaltaisessa harvaan asutussa ja kylmässä maassa sähköauto on yleensä käyttökelvoton romu.

        Hyvinhän noilla pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnon kannalta parasta olisi, jos uusien autojen valmistus romahtaisi. Eli oikeastaan nykyisillä autoilla pitäisi ajaa vieläkin kauemmin. Ei ole mitään järkeä siinä, että yritetään saada ihmiset käyttämään rahojaan sähköautojen kaltaisiin ylihintaisiin munanjatkeisiin. Varsinkin kun sähköautojen valmistus on valtavan tuhoisaa. Sähköautojen ekologisuus on valetta.

        Sähköauto on polttomoottoria ekologisempi jo alle 150 000 km:n ajon jälkeen, kun kaikki elinkaaren aikana tapahtuva ympäristökuormitus lasketaan. Eli sosiopaatti kertoo taas omia harhojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on polttomoottoria ekologisempi jo alle 150 000 km:n ajon jälkeen, kun kaikki elinkaaren aikana tapahtuva ympäristökuormitus lasketaan. Eli sosiopaatti kertoo taas omia harhojaan.

        Eli 15 vuoden ajojen monien autoilijoiden kohdalla, jos verrataan uutta polttomoottoriautoa ja uutta sähköautoa, jolloin jompi kumpi pitää myös valmistaa. Vanha polttomoottoriauto on jo ajat sitten valmistettu, joten valmistusta ei sen kohdalla enää lasketa. Järkevintä on jättää uudet autot ostamatta ja ajaa vanha polttomoottoriauto loppuun saakka. Eli polttomoottoriautolla voi ajaa vaikka seuraavat 30 vuotta. Jos auto toimii niin sitä ei pidä romuttaa.

        Ja varsinkin sähköautojen akkujen valmistus on erittäin tuhoisaa luonnolle ja vain harhainen idiootti tai valehtelija väittää sähköautojen olevan ekologisia.

        Ja edelleen, uusien autojen myyntien romahtaminen ei ole mikään huono asia. Mitä vähemmän uusia autoja ostetaan niin sitä parempi. Ja autokannan vanheneminen on vain hyvä asia. Autojen käyttöiän pitäisi olla entistäkin pidempi. Normaali auto kyllä kestää yli 30 vuotta. Ja jos oikein hyvin pitää huolta autosta niin jopa yli 50 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli 15 vuoden ajojen monien autoilijoiden kohdalla, jos verrataan uutta polttomoottoriautoa ja uutta sähköautoa, jolloin jompi kumpi pitää myös valmistaa. Vanha polttomoottoriauto on jo ajat sitten valmistettu, joten valmistusta ei sen kohdalla enää lasketa. Järkevintä on jättää uudet autot ostamatta ja ajaa vanha polttomoottoriauto loppuun saakka. Eli polttomoottoriautolla voi ajaa vaikka seuraavat 30 vuotta. Jos auto toimii niin sitä ei pidä romuttaa.

        Ja varsinkin sähköautojen akkujen valmistus on erittäin tuhoisaa luonnolle ja vain harhainen idiootti tai valehtelija väittää sähköautojen olevan ekologisia.

        Ja edelleen, uusien autojen myyntien romahtaminen ei ole mikään huono asia. Mitä vähemmän uusia autoja ostetaan niin sitä parempi. Ja autokannan vanheneminen on vain hyvä asia. Autojen käyttöiän pitäisi olla entistäkin pidempi. Normaali auto kyllä kestää yli 30 vuotta. Ja jos oikein hyvin pitää huolta autosta niin jopa yli 50 vuotta.

        Ja edelleen, kotitalouksien pitäisi keskittyä leikkaamaan rahan käyttöään ja lopettamaan rahojen haaskaaminen sähköautojen kaltaisiin typeryyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on polttomoottoria ekologisempi jo alle 150 000 km:n ajon jälkeen, kun kaikki elinkaaren aikana tapahtuva ympäristökuormitus lasketaan. Eli sosiopaatti kertoo taas omia harhojaan.

        Etpä ole nähnyt esim. akku materiaalien tuottamisesta aiheutuvia ympäristötuhoja.
        Elektroniikka yleensä on hulluutta. Käytetään ehkä vuosi ja sitten pitää saada uutta.
        Vanha romut viedään kehitysmaiden harmiksi, kun niitä ei kannata hyödyntää.
        Kun tuulimylly kuluu loppuun se jää purkupaikalle lojumaan, ainakin keskieuroopassa.


    • Anonyymi

      Vetytalous on kaiken elmän perusta. Aurinko fuusioi vetyä heliumiksi. Voisiko tuota jotenkin verottaa.

      • Anonyymi

        Vain alle miljardisosa fuusiossa syntyvästä energiasta osuu tänne meille. Siitäkin valtaosa jää hyödyntämättä.


      • Anonyymi

        Maapallolle osuva teho on ~ 22 000 kW henkeä kohti laskettuna. Suomalainen kuluttaa sähköä hieman alle 2 kW jatkuvalla teholla keskimäärin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7144
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6625
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3614
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3130
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2784
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2572
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2116
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1977
    10. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1870
    Aihe