Olen ostamassa ko. vehjettä nm. -86 ajettu 130000
Onko jotain tyyppivikoja muuta kuin savun pölläytys käynnistettäessä?
BMW K100 RS
8
15154
Vastaukset
- Antti
...onko takapyörän laakerissa välystä pyörän ollessa keskiseisontatuella. Pitääkö perä tai kardaani epätavallista ääntä? Omassani oli nuo viat. Perää ei kuulemma kannattanut korjata, joten uusi perä ja kardaani piti hankkia ja hintaa kertyi n. 1000€. Oletko muuten tsekannut Bemarit linkistähttp://www.nettimoto.com/simpleSearch.php?id_bike_type=2&id_make=8&id_model=1346&id_sub_type=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&efrom=&eto=&search=Etsi
- Pemu miäs
Jos pyörä on koeajettu,ja hyväksi havaittu,muutaman tunnin koeajo näyttää tavaran kunnon.K on mukava matkakaveri,voin sanoa näin itselläni on ollut sellainen useita vuosia ,ja 100 000 km ei vikoja,huollot on tehty asiallisesti,siitä vaan.
- uudempi
Minulla olis myynnissä -90 rt, 92.000 ajettu, täysin kunnossa, ei edes sitä pölläytystä.
- r1150r
vaan se on ominaisuus, joka liitty K-sarjaan -88 malliin saakka ja johtuu siitä, että männän öljyrenkaiden katkoksewn sattuessa männän alapuolelle pyörän ollessa sivutuella pääsee öljyä pari tippaa palotilaan ja pölähtää. -89-malleissa ja uudemmissa öljyrenkaiden pyörähdys on estetty eikä pölahtele.
Kartaanin takapoorin rasvaamattomuus (=puutteellinen huolenpito) aiheuttaa vanhemmiten poorien menetyksen. Kampikammion huohotusletku ja alipaineletkujen kiinnituskohtien kumitulpat hapertuvat. Hyvin hoidetussa yksilössä on hyvin vähän mitään vikoja. Neljällä K-sdarjalaisella ajoin yht. 217 tkm ja luottaa saattoi kuin peruskallioon.
- cg-2
Kokemusta on kertynyt ensimmäisellä (1986 uutena ostettu K100rs) runsaat 200tkm ja vain kerran matka on pysähtynyt, syy kardaanin kuluneet spoorit. Kulutusosia, sanoisin. Huohotinletku ja alipaineletkut väsyvät aikaa myöden ja niiden uusiminen on helppoa ja huokeaa, tein sen ensimmäiseen vain kerran. Nyt on toinen samanlainen vähänajettuna Saksasta haettu menossa ja on niin helppo todeta se, että tämä tarvitsee vain kuljettajan, tankkauksia ja vuosihuollon.
Se ensimmäinen meni ripeästi kaupaksi ja kuljettaa uutta omistajaansa hyvin; ei ole moitteen sanaa kuulunut. Das Motorradin vuosien takaisessa raportissa belgialainen mies tilitti yli 500tkm ajonsa, ei moitteita!
Savunpölläytys on moottorin asettelusta johtuen ominaisuus, ei oire viasta. Jos se haittaa niin kannattaa laittaa pyörä kevyesti käytettävälle keskituelle eikä ilmesty savukiehkuroita. Näissä 2-venttiilimoottoreissa ei ole havaittu vikoja venttiilikoneistossa tai -materiaaleissa.
Kuten toisessa viestissä on sattuvasti sanottu: peruskallioon verrattavissa oleva peli. - juha.
Kyllä täytyy sanoa että olen tyytyväinen ostokseeni. olen nyt ajanut n.2000 km. ja ei ole muuta tarvinnut kuin bensaa tankkiin.
Pyörällä ajettu 132000 km. kokonaisuudessaan ja voin suositella ko. pyörää muillekin. - SKK
MINULLA ON BMW K100 LT VM-87,AJETTU 35TKM. VÄLILLÄ SE VÄHÄN SAVUTTAA KÄYNNISTÄESSÄ JA VÄLILLÄ EI.SAVUTTAMINEN JOHTUU KUULLEMA MÄNNÄN ÖLJYRENKAISTA.
- timo k t
itselläni sama pyärä ajettu 180t ollu 5v ei mitään mainittavia vikoja älä käytä seisonnassa sivujalkaa vaan keskijalkaa näin vältät öljyn pääsyn männän päälle koska ölyn pinta on korkeemmalla kun mäntä käyttäessä sivujalkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337314- 396825
- 323827
- 453220
- 342824
- 162632
- 372218
- 162166
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482017- 342010