Mikä on kestävin kaksoiskytkinvaihteisto?

Anonyymi-ap

Sanokaas tietäjät ihan kokemuksesta, mikä kaksoiskytkimellinen auto eli merkki ja malli on luotettavin. En tarkoita mitään urheiluautoja tai premiumautoja vaan tavallisia perheautoja alle 2 litran moottorilla.

24

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olihan hieno ja upea kysymys.

      • Anonyymi

        Siis ilmeisesti paskoja kaikki ja momentinmuunnin automaatissa olla pitää. Kiitos vaivastasi.


    • Anonyymi

      Mkeluummin vanha PSA + EAT8 kuin VW + DSG

    • Anonyymi

      Kunhan ei sekoa Toyotan automaatteihin.

      • Anonyymi

        Tojossa on Aisin automaatti, mikä kesti minulla hyvin 20 vuotta/ 450.000 km.
        Montako kytkintä menee DSG_ssä samalla matkalla ?


    • Anonyymi

      jos meinaat ostaa käytetyn auton esim vähän ajettu alle 300.000 km niin ota selvää onko kytkintä vaihdettu tai ota selvää kytkinremontin /hinta ja tinkaa hinnasta pois ..
      kaikissa merkeissä on omat tyyppiviat ja kytkimen käyttövirheet kuluttaa kytkintä,esim jos leppuuttaa jalkaa polkimella tai luistattaa ..korjaamoilta voi kysellä kytkimistä...ei täältä..?

      • Anonyymi

        Tässä puhutaan siis automaatti vaihteistosta joka on toteutettu kaksoiskytkin järjestelmällä. Manuaalivaihteisto on sitten ihan toinen juttu.

        "jos meinaat ostaa käytetyn auton esim vähän ajettu alle 300.000 km niin ota selvää onko kytkintä vaihdettu tai ota selvää kytkinremontin /hinta ja tinkaa hinnasta pois".
        Tuo oli kyllä viikon hauskin juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä puhutaan siis automaatti vaihteistosta joka on toteutettu kaksoiskytkin järjestelmällä. Manuaalivaihteisto on sitten ihan toinen juttu.

        "jos meinaat ostaa käytetyn auton esim vähän ajettu alle 300.000 km niin ota selvää onko kytkintä vaihdettu tai ota selvää kytkinremontin /hinta ja tinkaa hinnasta pois".
        Tuo oli kyllä viikon hauskin juttu.

        Kyllä kaksoiskytkinvaihteistoihin tehdään juuri kytkinremontteja, etenkin kuivakytkin malleihin. Kytkimen luistatus syö kytkintä kuten manuaaleissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaksoiskytkinvaihteistoihin tehdään juuri kytkinremontteja, etenkin kuivakytkin malleihin. Kytkimen luistatus syö kytkintä kuten manuaaleissakin.

        Miten dsg:llä luistatetaan kytkintä?


    • Anonyymi

      Onko semmoista vielä keksitty?🧑‍🔧

    • Anonyymi

      Automaattivaihteistojen virheetön toiminta - riippumatta siitä mitä tyyppiä ovat - perustuu auton koko käyttöaikana myös valmistajan huolto-ohjelmien täydellistä suorittamista.
      Jos laatikon öljyvaihdon vaikka säästösyistä jättää pois, ei liene kummallista,
      mikäli auto vähitellen alkaa oireilla.
      Isoja vikoja alkaa ilmetä, kun autolla on ajettu se 300.000 km.
      Valmistajat eivät tee autoja niin, että niiden ajosuorite juurikaan ylittää
      200.000 km.
      Mersuissa W212-mallista lähtien 9v-dieseleiden öljy vaihdetaan
      100.000 km:n välein ja mitä VW-tuotteisiin tulee, ystäväpiirissäni on useita,
      joiden kulkupeleissä on se kuuluisa vaihteisto, mutta kas - vaihteistot ovat toimineet hyvin.
      Ne vaihdetaan uudempiin ennen kuin 200.000 tulee täyteen.

      • Anonyymi

        Mutta ajoin Toyotan 4 v. automaatilla 465.000 km ja se meni vielä ehjänä vaihtoon.
        Ohjeistuksen mukaan vaihdelaatikon öljyt vaihdetaan 105 tkm:n välein. Toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ajoin Toyotan 4 v. automaatilla 465.000 km ja se meni vielä ehjänä vaihtoon.
        Ohjeistuksen mukaan vaihdelaatikon öljyt vaihdetaan 105 tkm:n välein. Toimii.

        Tottahan me sinua uskomme, tietysti aina ja kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ajoin Toyotan 4 v. automaatilla 465.000 km ja se meni vielä ehjänä vaihtoon.
        Ohjeistuksen mukaan vaihdelaatikon öljyt vaihdetaan 105 tkm:n välein. Toimii.

        Oliko se kaksoiskytkin laatikko, mistä tässä ketjussa on puhe?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se kaksoiskytkin laatikko, mistä tässä ketjussa on puhe?

        Oli se mutta ikivanhaan Toyotaan lipsahti kuten aina.


      • Anonyymi

        "Vaihteistot ovat toimineet hyvin".
        Ne vaihdetaan uudempiin ennen kuin 200 000 km tulee täyteen.
        VOI PYHÄ SYLVI !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli se mutta ikivanhaan Toyotaan lipsahti kuten aina.

        Toyotalla ei ole ollut kaksoiskytkinlaatikoita. 4-vaihteiset A-sarjan vaihteistot ovat AisinWarnerin tuotantoa, ja noitahan löytyy monesta merkistä.
        Kerrohan tarkemmin, mikä Toyota malli oli tuo hyvin kestänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaihteistot ovat toimineet hyvin".
        Ne vaihdetaan uudempiin ennen kuin 200 000 km tulee täyteen.
        VOI PYHÄ SYLVI !!!

        Se pyhä Sylvi täällä!
        Ilmaisin asian valittavan huolimattomasti.
        Pyydän anteeksi.
        Tarkoitin, että itse auto vaihdetaan täällä Etelä-Suomessa uudempaan viimestään
        200.000 km:n koittaessa.
        Autot siirretään vähän ajettuina sen jälkeen Seinäjoelle.
        Silloin voi tuurilla saada auton, jossa on aukoton huoltohistoria, tai sellaisen,
        jolla vain on ajettu.
        En ymmärrä sitä lisäarvoa, kun joka paikassa kirjoitetaan, että autolla on ajettu
        500.000 tai peräti miljoona.
        Sellainen tieto ei kiinnosta ketään, eikä asia kiinnosta valmistatehdastakaan.
        perheessämme on ollut 21 autoa - sillä laskin ne.
        Vain yhdellä diesel Mersulla ajoin lukemaan 211.000 ennen vaihtoa.
        Useita autoja on vaihdettu jo alle 100.000 lukemilla.
        Yksi Vectra C2.2 meni vaihtoon jo lukemalla 41.000 km!
        Miksi?
        Siksi, että olin vain saanut tarpeekseni GM - moottorisuunnittelusta.
        Sekä ketjuista ja kuminauhoista.
        Autoa käynnistäessä ketju nimittäin hyppäsi ylitse tilanteessa,
        jossa hieman alamäkeen pysäköity auto "nojasi" kotipihalla päällä
        olleeseen ykköseen.
        Meni takuuseen, mutta minulle riitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pyhä Sylvi täällä!
        Ilmaisin asian valittavan huolimattomasti.
        Pyydän anteeksi.
        Tarkoitin, että itse auto vaihdetaan täällä Etelä-Suomessa uudempaan viimestään
        200.000 km:n koittaessa.
        Autot siirretään vähän ajettuina sen jälkeen Seinäjoelle.
        Silloin voi tuurilla saada auton, jossa on aukoton huoltohistoria, tai sellaisen,
        jolla vain on ajettu.
        En ymmärrä sitä lisäarvoa, kun joka paikassa kirjoitetaan, että autolla on ajettu
        500.000 tai peräti miljoona.
        Sellainen tieto ei kiinnosta ketään, eikä asia kiinnosta valmistatehdastakaan.
        perheessämme on ollut 21 autoa - sillä laskin ne.
        Vain yhdellä diesel Mersulla ajoin lukemaan 211.000 ennen vaihtoa.
        Useita autoja on vaihdettu jo alle 100.000 lukemilla.
        Yksi Vectra C2.2 meni vaihtoon jo lukemalla 41.000 km!
        Miksi?
        Siksi, että olin vain saanut tarpeekseni GM - moottorisuunnittelusta.
        Sekä ketjuista ja kuminauhoista.
        Autoa käynnistäessä ketju nimittäin hyppäsi ylitse tilanteessa,
        jossa hieman alamäkeen pysäköity auto "nojasi" kotipihalla päällä
        olleeseen ykköseen.
        Meni takuuseen, mutta minulle riitti.

        minä taas olen ajanut samalla dieseautolla jo 20 vuotta -korjauskuluja on paljon mutta eipä tuhansien e velkoja rasitteena.

        tdi 1.9 ja manuaaliloota
        466 000km on mittarissa ja hyvin kulkee kosla. VW on jo uudesta lähtien sellainen että jokin aina rikki...kokemus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se kaksoiskytkin laatikko, mistä tässä ketjussa on puhe?

        Kyseessä oli vertailun vuoksi kestävä momentinmuunnin automaatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pyhä Sylvi täällä!
        Ilmaisin asian valittavan huolimattomasti.
        Pyydän anteeksi.
        Tarkoitin, että itse auto vaihdetaan täällä Etelä-Suomessa uudempaan viimestään
        200.000 km:n koittaessa.
        Autot siirretään vähän ajettuina sen jälkeen Seinäjoelle.
        Silloin voi tuurilla saada auton, jossa on aukoton huoltohistoria, tai sellaisen,
        jolla vain on ajettu.
        En ymmärrä sitä lisäarvoa, kun joka paikassa kirjoitetaan, että autolla on ajettu
        500.000 tai peräti miljoona.
        Sellainen tieto ei kiinnosta ketään, eikä asia kiinnosta valmistatehdastakaan.
        perheessämme on ollut 21 autoa - sillä laskin ne.
        Vain yhdellä diesel Mersulla ajoin lukemaan 211.000 ennen vaihtoa.
        Useita autoja on vaihdettu jo alle 100.000 lukemilla.
        Yksi Vectra C2.2 meni vaihtoon jo lukemalla 41.000 km!
        Miksi?
        Siksi, että olin vain saanut tarpeekseni GM - moottorisuunnittelusta.
        Sekä ketjuista ja kuminauhoista.
        Autoa käynnistäessä ketju nimittäin hyppäsi ylitse tilanteessa,
        jossa hieman alamäkeen pysäköity auto "nojasi" kotipihalla päällä
        olleeseen ykköseen.
        Meni takuuseen, mutta minulle riitti.

        Toiset ostaa valtavilla välirahoilla uuden auton vähän väliä, mutta on paljon
        ihmisiä, mitkä ostelee halvalla vielä hyvin toimivan 180.000 km ajetun.
        Se on hyvä valinta, millä ajelee vähin kuluin vielä useita vuosia.
        Mullakin on ollut jo 30 vuoden ajan eri autojen arvonalennus alle 1000 €/ v.


    • Anonyymi

      Sellainen mitä ei ole asennettu autoon. Tämä ei ole vitsi.

      • Anonyymi

        Minä sanoisin että kestävintä kaksoikytkin askia ei ole keksittykään. Ehkä ei koskaan tulla keksimäänkään.


    • Anonyymi

      Kukaan ei koskaa hauku Fordin kaksoiskytkinlaatikkoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7144
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6625
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3614
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3130
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2784
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2572
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2116
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1977
    10. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1870
    Aihe