Autoni avolava on yksipyörävetoinen.
Koska avolavalla on vain terveisiä on liikkeelle lähtö sutivaa.
Surffaamalla löysin Quaife sivuston joka valmistaa LSD (kitkalukkoperiä).
Mietin millainen homma olisi vaihtaa tavallinen lukkoperään?
The Quaife ATB Helical LSD Differential is a direct replacement for the standard open differential found in the Peugeot 505/504. It is a bolt-on upgrade that requires no modifications to the vehicle's drivetrain. The differential is designed to fit the original differential housing and uses the existing axle shafts and bearings.
Pitääkö tuo paikkansa? Siis vanha murikka pois ja uusi sisään, kotelo, akselit, laakerit ovat alkuperäiset. Muita muutoksia ei tarvita?
Kuulostaa melkein uskomattomalta?
Valmistajalla on kuitenkin lukkoperiä hyvin moniin merkkeihin?
Onko kuaan asentanut moisia?
Lukkoperän asennus
6
206
Vastaukset
- Anonyymi
Kun ostit tuon auton eurolla huutokaupasta, on vaikea uskoa että alkaisit oikeasti asentamaan 1500 - 2000 euron arvoista vetopyörästöä siihen.
Mutta saahan sitä keskustella. - Anonyymi
Alle tonninhan tuo maksaa. Eikä muuten käyttökuntoista avolava-Pösöä ihan eurolla saa mistään.
- Anonyymi
En kyllä löytänyt pikaisella googletuksella alle 1000 euron hintoja mistään.
Toki, alle 1000 punnan hintoja näkyi kyllä, mutta 850 puntaa = 1000 euroa ja tuon lisäksi hinnan päälle tulee tulli ja 25,5 prosentin alv.
Kun huomioidaan asennus, kustannukset menee haarukkaan 1500 - 2000 euroa.
Joku jutteli näillä palstoilla ostaneensa eurolla tai viidellä tai kymmenellä avolava peugeotin, tämä tapahtui ihan hiljattain ja mielestäni täällä on ollut vain yksi keskustelija keskustelemassa tästä sangen harvinaisesta autosta.
Eräänä päivänä hän kyselee öljyistä, toisena viisivaihteisesta vaihdelaatikosta, lavan ruostevaurioiden korjaamisesta jne jne.
Jos siis et ole tuo sama ihminen niin koeta saada tähän ihmiseen yhteyttä, teillä on sama mielenkiinnon aihe.
Ja kyllä, jutella saa ja pitää, mutta eihän tuo aloituksesi koskaan tule realisoitumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä löytänyt pikaisella googletuksella alle 1000 euron hintoja mistään.
Toki, alle 1000 punnan hintoja näkyi kyllä, mutta 850 puntaa = 1000 euroa ja tuon lisäksi hinnan päälle tulee tulli ja 25,5 prosentin alv.
Kun huomioidaan asennus, kustannukset menee haarukkaan 1500 - 2000 euroa.
Joku jutteli näillä palstoilla ostaneensa eurolla tai viidellä tai kymmenellä avolava peugeotin, tämä tapahtui ihan hiljattain ja mielestäni täällä on ollut vain yksi keskustelija keskustelemassa tästä sangen harvinaisesta autosta.
Eräänä päivänä hän kyselee öljyistä, toisena viisivaihteisesta vaihdelaatikosta, lavan ruostevaurioiden korjaamisesta jne jne.
Jos siis et ole tuo sama ihminen niin koeta saada tähän ihmiseen yhteyttä, teillä on sama mielenkiinnon aihe.
Ja kyllä, jutella saa ja pitää, mutta eihän tuo aloituksesi koskaan tule realisoitumaan.Sitä ei kommentaattorit voi tietää, Muuten ostin sen kahdella eurolla.
Ei se mikään käyttis eikä kilpakone tule olemaan, mutta ne 30 päivää voivat osua talviliukkaille. Kun museovehkeillä ei ole talvirengaspakkoakaan.
Vain köyhät kauhistelevat tonnin lisävarustetta vanhaan autoon.
Ja kommentit kyllä kertovat ettei uuninpankkopojat mitään tekniikasta ymmärrä.
Vittuilu on ainoa taito jonka juoppo isä opetti tojoteroille.
Lava on nyt kunnossa ja vahdelaatikkoonkin löytyy korjausosat ilman peräkammarin pojan viisasteluja.
Hankinnan jälkeen olen ehtinyt hankkia korjaamokäsikirjat ja varaosaluettelot.
Huomenna lähdetään hyväksyttämään pösö museoautoksi.
Voisin kuvailla kahden euron ostostani "step in projektiksi" harvassa sellaiset ovat, eikä tämä ole " latolöytö".
Metsästysauto on sekin avolava ja siinä on lukot kaikissa pyörissä ja kytkettävä neliveto.
Edellissyksynä sillä vedettiin hirvenruppi lavalle ja tuotiin vajalle nylkyyn ja paloiteltavaksi.
"Mitäs teillä syödään?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ei kommentaattorit voi tietää, Muuten ostin sen kahdella eurolla.
Ei se mikään käyttis eikä kilpakone tule olemaan, mutta ne 30 päivää voivat osua talviliukkaille. Kun museovehkeillä ei ole talvirengaspakkoakaan.
Vain köyhät kauhistelevat tonnin lisävarustetta vanhaan autoon.
Ja kommentit kyllä kertovat ettei uuninpankkopojat mitään tekniikasta ymmärrä.
Vittuilu on ainoa taito jonka juoppo isä opetti tojoteroille.
Lava on nyt kunnossa ja vahdelaatikkoonkin löytyy korjausosat ilman peräkammarin pojan viisasteluja.
Hankinnan jälkeen olen ehtinyt hankkia korjaamokäsikirjat ja varaosaluettelot.
Huomenna lähdetään hyväksyttämään pösö museoautoksi.
Voisin kuvailla kahden euron ostostani "step in projektiksi" harvassa sellaiset ovat, eikä tämä ole " latolöytö".
Metsästysauto on sekin avolava ja siinä on lukot kaikissa pyörissä ja kytkettävä neliveto.
Edellissyksynä sillä vedettiin hirvenruppi lavalle ja tuotiin vajalle nylkyyn ja paloiteltavaksi.
"Mitäs teillä syödään?"Noniin, nyt sain ainakin selvemmän käsityksen auton omistajasta kun ihan rohkeasti uskallat olla sitä mitä oikeasti olet.
Sulla on selkeesti kiva harrastus jonka hienoutta me muut ei ymmärretä. Olisi toki ehkä kannattanut kertoa aluksi että mitä olet tekemässä sen auton kanssa eikä niin, että pudottelet "salaisuuksia" matkan varrella ja pidät vastaajia idiootteina kun he eivät ymmärrä harrastuksesi tasoa.
Ainakin oma motivaatio meni pakkasen puolelle vastailla näihin mitään, vaikka jotain tietoa saattaa ollakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noniin, nyt sain ainakin selvemmän käsityksen auton omistajasta kun ihan rohkeasti uskallat olla sitä mitä oikeasti olet.
Sulla on selkeesti kiva harrastus jonka hienoutta me muut ei ymmärretä. Olisi toki ehkä kannattanut kertoa aluksi että mitä olet tekemässä sen auton kanssa eikä niin, että pudottelet "salaisuuksia" matkan varrella ja pidät vastaajia idiootteina kun he eivät ymmärrä harrastuksesi tasoa.
Ainakin oma motivaatio meni pakkasen puolelle vastailla näihin mitään, vaikka jotain tietoa saattaa ollakin.OK jos palattaisiin asiaan siinä lukkoperä asiassakin.
Quailfe yksitotisesti olmoittaa lukkoperän QDF8H sopivan kaikkiin Peugeot 504 1968 - 2006 malleihin, sopisi siis mulle.
Kun asiasta jotain tietävänä tiedän että sekä 505 että 504 sedanien perät ovat erillisjousitettuja, siis vetoakselit ovat nivelletyt, kun taas pick-up on jäykkä lehtijousitettu..
Millä tavoin jäykkä taka akselisen perämurikka eroaa sedaneista?
Pick-upien peristä en ole löytänyt varaosakuvastoa tai korjaamokirjaa.
Sedanien taka-akselisto muuten on melko moderni, se vain on takana ja muistuttaa rakenteeltaan etuvetoisia autoja.
Jos kukaan joka tuntee autojen rakenteita voi selventää ongelmia joita voi tulla vastaan.
Kuten irvileuka totesi osa uteluista on sellaisia jotka törmäävät mahdottomuuteen, vaikka olen melkoisia ongelmia kykenevä ratkomaan.
Jos joku joka viitsii tutustua vanhempien Peugeotien tekniikkaan tajuaa että monissa asioissa neo ovat olleet aikaansa edellä. (desmodrominen venttiilikoneisto)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305870- 345373
- 293054
- 342454
- 412143
- 372118
- 152098
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391666