Kolmeen kertaan olen kevään ja kesän aikana hakenut aikaa, että pääsisi sairaanhoitajan juttusille, veriarvojen tarkistamiseksi. Tässä alla on tähän mennessä asiassa saamani puhelinpalvelu.
𝐋𝐀̈𝐍𝐒𝐈-𝐔𝐔𝐃𝐄𝐍𝐌𝐀𝐀𝐍 𝐇𝐘𝐕𝐈𝐍𝐕𝐎𝐈𝐍𝐓𝐈𝐀𝐋𝐔𝐄, 𝐏𝐔𝐇𝐄𝐋𝐈𝐍𝐀𝐉𝐀𝐍𝐕𝐀𝐑𝐀𝐔𝐒
Soita ma–pe klo 8–15.30 Espoon terveysasemien ajanvaraus- ja neuvontanumeroon 09-4763 6400
ja jätä soittopyyntö. Soitamme takaisin mahdollisimman pian.
- - - -
Jos haluat palvelua suomeksi, valitse 𝟏. Om du vill ha betjäning på svenska välj 𝟐.
Hei, olet soittanurt Länsi-Uudenmaan Hyvinvointialueen terveysasemien takaisinsoittopalveluun. Puhelun sijaan voit täyttää oirearvion osoitteessa omaolo.fi.
Hätätilanteessa soita 𝟏𝟏𝟐.
Huomioithan että terveysasemavalikot ovat muuttuneet.
Valitse terveysasemasi:
Espoonlahti tai Kivenlahti, valitse 𝟏
Iso Omena, valitse 𝟐
Kalajärvi, valitse 𝟑
Kauniainen, valitse 𝟒
Kilo, valitse 𝟓
Leppävaara, valitse 𝟔
Piispanportti, valitse 𝟕
Samaria, valitse 𝟖
Tapiola, valitse 𝟗
Mehiläinen Espoonportti, valitse 𝟎
Jos asiasi koskee ajanperuutusta, valitse 𝟏
Päivystyksellistä asiaa, valitse 𝟐
Kiireetöntä asiaa, valitse 𝟑
Rokotuksia, valitse 𝟒
Soitamme sinulle numeroon 040-2233444 mahdollisimman pian.
Jos haluat muuttaa antamaasi puhelinnumeroa tai sanella viestin, paina tähti.
Kiitos soitostasi!
- - - -
Kaksi kertaa soittopalvelun rouva soittikin keväällä takaisin. Rouva lupasi että sairaanhoitaja soittaa pian, ja voitte hänen kanssa sopia ajan. Ei se hoitaja ole soittanut koskaan.
Kolmannesta soitosta on nyt 10 päivää aikaa. Ei ole kukaan, ei edes se rouva soittanut nyt takaisin. Yllä olevan listan verran, eli automaattivaihteen kanssa keskustellen olen siis tänä vuonna Länsi-Uudenmaan Hyvinvointialueen terveyspalveluita käyttänyt.
Aika kallis systeemi on tämä Hyvinvointialuejuttu. Sitten ei kuitenkaan pääse edes hoitajankaan juttusille puhelimitse.
Tällä tavalla Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue hoitaa terveysasioita
11
403
Vastaukset
- Anonyymi
Toivottavasti sairautesi on jo reilusti paranemaan päin? Olet kuitenkin jo kolmeen kertaan onnistuneesti käynyt digilääkärin vastaanotolla.
Noita hyvin tarjolla olevia Länsi-Uudenmaan alueen hoitokertojakaan ei saisi kukaan kahmia itsellensä ihan älyttömän paljoa.- Anonyymi
Jos haluaa vastauksen päivien sisällä kannattaa valita: asiani koskee päivystytä..jos valitset kiireettömän, muun asian, saat odottaa toista kuukautta sitä puhelinsoittoa. Näin se vain on. Eli nyt päivystysluonteinen asia asiaa vaan kehiin..
- Anonyymi
Minä valitsin tuon Kiireettömän vaihtoehdon, ja 4 arkipäivän kuluttua hoitaja soittikin takaisin. Ruudulla näkyi että soittajana oli "Tapiolan terveysasema."
Olisin halunnut vain käydä varmuudeksi verikokeissa 2 vuoden tauon jälkeen ja liittyen pitkäaikaissairauden seurantaan. Hoitaja ei löytänyt ainoatakaan aikaisempaa labrakäyntiä tai lääkärikäyntejä taikka mitään Kanta-palvelusta.
Kyseli lopulta, että olenko itse käskenyt siirtää tiedot muualle tai käskenyt salata ne, johon sanoin etten ole tehnyt mitään tuollaista.
Tietoja ei 15 min puhelinkeskustelun aikana mistään löytynyt. Lupasivat palailla pikapuoliin, heti kun tiedot löytyvät. Huomenna tulee viikko täyteen näitä tietoja odotellessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä valitsin tuon Kiireettömän vaihtoehdon, ja 4 arkipäivän kuluttua hoitaja soittikin takaisin. Ruudulla näkyi että soittajana oli "Tapiolan terveysasema."
Olisin halunnut vain käydä varmuudeksi verikokeissa 2 vuoden tauon jälkeen ja liittyen pitkäaikaissairauden seurantaan. Hoitaja ei löytänyt ainoatakaan aikaisempaa labrakäyntiä tai lääkärikäyntejä taikka mitään Kanta-palvelusta.
Kyseli lopulta, että olenko itse käskenyt siirtää tiedot muualle tai käskenyt salata ne, johon sanoin etten ole tehnyt mitään tuollaista.
Tietoja ei 15 min puhelinkeskustelun aikana mistään löytynyt. Lupasivat palailla pikapuoliin, heti kun tiedot löytyvät. Huomenna tulee viikko täyteen näitä tietoja odotellessa.Siis 4 arkipäivän kuluttua!? Olipa nopeaa toimintaa, yleensä kiireetöntä asiaa koskevaa soittoa saa odottaa vähintään kuukauden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis 4 arkipäivän kuluttua!? Olipa nopeaa toimintaa, yleensä kiireetöntä asiaa koskevaa soittoa saa odottaa vähintään kuukauden.
Siis tietenkään se ei ollut se varsinainen sairaanhoitaja, joka mahdollisesti uusii reseptejä tai päättää lääkärin jutuille pääsystä tms.
Tuo 4 arkipäivän perästä vastannut oli jonkinlainen, yleisemmän tason puhelinyhteyksiä tekevä lähihoitaja ehkä. Sellainen, joka alustavasti kyseli että miksis ylipäätään tänne olet soitellut.
Tsekkailin tänään omia Kanta-tietojani, ja löysin kyllä vanhat labrakokeet ja käynnit ym. Tuo puhelimessa ollut hoitaja ei niitä 15 min etsimiselläkään löytänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tietenkään se ei ollut se varsinainen sairaanhoitaja, joka mahdollisesti uusii reseptejä tai päättää lääkärin jutuille pääsystä tms.
Tuo 4 arkipäivän perästä vastannut oli jonkinlainen, yleisemmän tason puhelinyhteyksiä tekevä lähihoitaja ehkä. Sellainen, joka alustavasti kyseli että miksis ylipäätään tänne olet soitellut.
Tsekkailin tänään omia Kanta-tietojani, ja löysin kyllä vanhat labrakokeet ja käynnit ym. Tuo puhelimessa ollut hoitaja ei niitä 15 min etsimiselläkään löytänyt.Kanta on todella sekava ja sieltä tietojen löytäminen on todella yhtä tuskaa.
Mikä voisi toimia on kohta jossa voi rajata päivän, kuukauden ja vuoden esim. voi hakea 1.1.2015- 31.12.2019 väiseltä ajalta labratulokset tai muut tutkimukset mutta esim.mitään vanhempia 2000- luvun alun tietoja ei enää löydä.
Itse löysin lopulta pienehkön vaivannäön jälkeen hyödyllisiä tietoja joiden avulla pystyn kumoamaan lääkärin tekemän virheellisen merkinnän.
Kannattaa muutoin olla tarkkana miten ilmaisee asioita koska se mitä sanot vastaanotolla voidaan tulkita miten tahansa.
Esim.tupakointi: potilas kertoo aloittaneensa tupakoinnin v.2010 ja toisessa kohtaa kertoo lopettaneensa tupakoinnin 2020 jolloin asia tulkitaan siten että potilas on tupakoinut vuodesta 2010 vuoteen 2020 vaikka tosiasiallisesti potilas on tupakoinutkn satunnaisesti ja tosiasiallisesti vuoden aikana vain muutamia kertoja. Eikä yhtäjaksoisesti kymmentä vuotta.
Eli aina kannattaa sanoa ettei tupakoi lainkaan , se vaikuttaa heti siihen miten sinut nähdään ja miten hoidetaan.
Jos myönnät tupakoineesi vaikka tosiasiallsesti teetkin sitä erittäin harvoin olet jo tupakoija ja itse syyllinen sairauteesi ja suhtautuminen on vahingoniloinen: ähäkutti mitäs poltit..nyt kärsit ja se on oikein sulle..alkoholin suhteen ollaan jo paljon joviaalimpia kuin tupakoinnin suhteen..
Saat olla rapajuoppo eikä kukaan syyllistä sinua rasvamaksasta koska rasvamaksan voi saada syömällä epäterveellistä ruokaa.
Lihavuus on toinen juutu josta muuten myös syyllistetään potilasta. Onneksi nykyään painoindeksin ollessa tai ylittäessä 30 saat lääkäriltä laihdutuslääkettä pyydettäessä . Mutta tupakointia ei anneta anteeksi, kaikki muu kyllä, viinan lipitys ja ruoalla mässyttäminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tietenkään se ei ollut se varsinainen sairaanhoitaja, joka mahdollisesti uusii reseptejä tai päättää lääkärin jutuille pääsystä tms.
Tuo 4 arkipäivän perästä vastannut oli jonkinlainen, yleisemmän tason puhelinyhteyksiä tekevä lähihoitaja ehkä. Sellainen, joka alustavasti kyseli että miksis ylipäätään tänne olet soitellut.
Tsekkailin tänään omia Kanta-tietojani, ja löysin kyllä vanhat labrakokeet ja käynnit ym. Tuo puhelimessa ollut hoitaja ei niitä 15 min etsimiselläkään löytänyt.Jos tulkitsen oikein, kommentissasi näkyy hiukan se asenne miten suhtaudut hoitajiin. Sairaanhoitaja on mielestäsi älykkäämpi kuin lähihoitaja ja teit tämän johtopäätöksen täysin tietämättä kenen ammattialan edustajan kanssa olitkaan keskustellut. Lähihoitaja ei tyhmyyttään löytänyt 15 minuutissakaan sitä mikä piti löytyä, olisiko sairaanhoitaja löytänyt tiedon nopeammin?
Jos itse soitan niin yleensä aina kysytään mikä on yhteydenoton syy, riipumatta siitä oliko puheluun vastaava henkilö lähihoitaja tai sairaanhoitaja.
- Anonyymi
> Kannattaa muutoin olla tarkkana miten ilmaisee asioita koska se
> mitä sanot vastaanotolla voidaan tulkita miten tahansa.
Huvittaa, kun joka kerta lääkärillä käydessä tai puhelimessa asioidessa hoitsu tai lääkäri lukee melkein ensimmäisenä aina että "potilaalla uniapnea".
Ikään kuin se katkonainen yöuni olisi kovinkin tärkeä diagnoosi ja tieto vaikka sappikivioireiden ilmaantuessa oikean kyljen puolelle, tai munuaiskivien.
Olen lähes 20 vuotta sitten nukkunut yhden yön Jorvin unenseurantalaitteiden kanssa kotosalla. Silloin lopputulos oli, että "lievää unen katkeilua ja kuorsausta, mutta ei vaadi uniapnealaitteen hankkimista tai käyttöä."
Siitä kuitenkin laitettiin uniapnea-merkintä papereihin. Nyt joka ikinen kerta hoitaja tai terveyskeskusken lääkäri aina lukee ensimmäisenä havaintona, että potilaalla on uniapnea.
Ambulanssikuskitkin ovat sen lukeneet useampaankin kertaan ääneen minulle.
Oikeasti uniapnea väsyttää huonosti nukutun yön jälkeen töissä. Mutta ei se mitään muita, kymmeniä sivuoireita aiheuta. Silti tuo aina luetaan papereistani ensimmäisenä, eikä sitä merkintää sieltä pois saa. - Anonyymi
Päättäjillä on työterveyshuolto privaatissa. Ei niitä tällaiset murheet kiinnosta.
- Anonyymi
No niin nyt on Länsi-uusimaan hyvinvointi palvelut siirtynyt aivan täysin nettiin eli lunnaan...sinne ei todellakaan kannata ottaa yhteyttä.Toki joo vastataan mutta eipä muuta ...Siellä yks ja sama hoitaja -sama nimi vastauksissa aina..Vastaa mitä milloinkin huvittaa..mikään ei oo hänen mielestään akuuttia ei tarvetta lääkärille ei mitään..jos antaa jonkun ajan niin 2kk päähän vaikka ongelma olisi mikä tahansa. Lisäksi kysymys oletko soittanut tästä asiasta jo ..jos vastaat joo nii kauhea valitus :älä jumita meidän palveluita ottamalla joka paikkaan yhteyttä samasta asiasta.Jos olet oikeasti palvelua vailla soitto kannattaa siellä sentään hoitaja asiallisesti kuuntelee ja antaa jopa seuraavalle päivälle ajan...ja huom:Jos soitat soita kiireellinen numeroon muuten odotat 2 viikkoa.
- Anonyymi
"Lunna on hyvinvointialueemme digitaalinen asiointikanava. Saat Lunnan
kautta sujuvasti yhteyden terveysasemalle, neuvolaan, hammashoitoon
ja Seniori-infoon sekä yleiseen asiakasneuvontaan.
Lunna korvaa seuraavat palvelut ja palvelukanavat:
● Digihyvinvointi.
● Omaolo.
● Maisa-portaali.
Huomioi, että Maisan käyttö jatkuu HUSin palveluissa eli erikoissairaanhoidossa normaalisti."
https://www.luvn.fi/fi/lunna-digitaalinen-asiointi
Niin siis tämäkään Lunna-uudistus ei auta mitään siinä, että lääkärille pääsisi paremmin. Tai että lääkäriin saisi jotakin kautta yhteyden voidakseen tiedustella jotakin pikkuasiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1684377Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372504- 1562162
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 811318
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321173Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441142Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103935Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.116862