Ultraprosessoidun ruuan poistaminen päiväkotien ja koulujen ruokailuista

Anonyymi-ap

19

702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Komunistien propagantaa?? Haluavat että siirryttään kommuuneihin jotta saadaan käsin tehyt tuoreet eväät koululaisille tehtyä talkoilla.. Mitä seuraavaksi...? Ensi lumen latu ja urheiluopisto valtion omistukseen ja emäntäkoulun tiluksille Lenin patsas. Ei ole röyhkeydellä rajaa näillä!! Miten lie liikenne lupien laita?

• Anonyymi

Kunhan nyt on ensinkään ruokaa, mitä syödä.

Eiköhän nuo ruoat jonain tukkona suolen mutkassa mene. Näin tokaisi minulle yksi emäntä, kun yritin työni puolesta jotain hänen ruokavaliostaan valistaa.

No nauruksihen se minun valistus meni. Kainuulaiset on kainuulaisia.

• Anonyymi

Jatkuvasti uutisoidaan , että suolistosyövät yleistyvät yhä nuoremmilla ja syyksi sanotaan joka kerta prosessoitu ruoka.
      Eikö kunnan tulisi olla suunnannäyttäjä myös ruokavalinnoissa, varsinkin lapsiystävällisen kunnan, eikä ruuan kanssa mennä sieltä mistä aita on matalin.

• Anonyymi

Eiköhän syynä ole se, että ei syödä ravitsemussuositusten mukaisesti, vaan vedetään kaksin käsin punaista lihaa, karkkia, limua ym. Normaali, terveellinen, paljon kasviksia sisältävä kotiruoka, joka mahdollisesti sisältää jokusen E-koodin, ei suolistosyöpiä aiheuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän syynä ole se, että ei syödä ravitsemussuositusten mukaisesti, vaan vedetään kaksin käsin punaista lihaa, karkkia, limua ym. Normaali, terveellinen, paljon kasviksia sisältävä kotiruoka, joka mahdollisesti sisältää jokusen E-koodin, ei suolistosyöpiä aiheuta.

Ei se liha ennenkään ole mitään suolistosyöpiä aiheutanut vaan ne aineet joilla lihat käsitellään säilyvyyden parantamiseksi. Ravitsemussuositusten mukaan pitäisi käyttää erittäin prosessoituja kasviöljyä etenkin näitä siemenöljyjä, jotka aiheuttavat oksidatiivista stressiä elimistössä pitäen elimistön jatkuvassa tulehdustilassa. Monipuolinen luonnonmukainen mahdollisimman vähän käsitelty ruoka on terveyden kannalta kaiken a ja o, kun siihen viellä yhdistää kohtuullisen liikunnan.

Alkuperäiskansoille tehdyissä tutkimuksissa on heidän havaittu olevan olevan erittäin terveitä riippumatta siitä mistä heidän ruokavalionsa on koostumut eli eläinkunnan tai kasvikunnan tuotteista ja missä suhteessa mitäkin ja ainoa ero mikä on tullut esiin eivät juuri käytä länsimaisen elintarviketeollisuuden tuotteita, lääkkeitä ja muitakaan kemikaaleja arjessaan. Havaintojen mukaan heiltä puuttuivat tyystin länsimaissa yleiset diabetes, sydän ja verisuonisairaudet, syövät, ylipaino ym. länsimaita vaivaavat krooniset sairaudet.

• Anonyymi

Vireko "tekee" tunnetusti halpaa ja pahan makuista/epäterveellistä ruokaa. Sitä saadaan "nauttia" mm. monissa Kainuun kouluissa, päiväkodeissa ja Kainuun keskussairaalassa. Se siitä terveellisestä ruokavaliosta.

• Anonyymi

Prosessointi itsessään ei tee ruuasta epäterveellistä, eikä siellä kouluruualla nyt mitään sipsejä varmaan lapsille tarjota? Kouluruoka on ravitsemussuositusten mukaista, terveellistä ruokaa. Prosessointia tai lisäaineita suurempi ongelma on, jos kouluruoka tai sen osia jätetään syömättä. Jos on lääkärin todistus siitä, että joku tietty lisäaine aiheuttaa esim. allergiaa, niin sitten varmaan saa pyytämällä ruuan ilman sitä. Voi ei ole margariinia terveellisempää, päinvastoin, koska se sisältää paljon kovia rasvoja. Kotonaan jokainen saa toki syöttää lapsilleen mitä tykkää, mutta ei lähdetä tuputtamaan muillekin omia ravitsemus-uskomuksia, jotka eivät ole ravitsemussuositusten mukaisia.

Siitä olen samaa mieltä aloitteen tekijöiden kanssa, että sesonginmukaista, lähellä tuotettua ja ekologista ruokaa olisi mahdollisuuksien mukaan hyvä lisätä.

• Anonyymi

Ja alusta asti itse tehty kouluruoka ilman lisäaineita ei taida olla myöskään taloudellisesti kovin realistista... Puolivalmisteista on edullisinta laittaa, kun tarvitsee vähemmän henkilökuntaa.

• Anonyymi

Virekon tekemät jää valitettavasti monelta juuri syömättä kun maku eikä monesti näköjään täsmää ruuan nimen kanssa yhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja alusta asti itse tehty kouluruoka ilman lisäaineita ei taida olla myöskään taloudellisesti kovin realistista... Puolivalmisteista on edullisinta laittaa, kun tarvitsee vähemmän henkilökuntaa.

Eikös Sotkamossa tehdä ruoka alusta saakka itse.

• Anonyymi

"Lapsiystävällinen kunta".Ymmärrän että raha ratkaisee,mutta onko terveellinen ravinto se,mistä ne säästöt revitään.Rahaa kyllä syydetään vaikka mihin turhempaankin.

• Anonyymi

Margariinit hevonkuuseen ja voita leivälle!

• Anonyymi

Ravinto on väärä paikka säästää.

• Anonyymi

Elintarviketeollisuuden toiveita tässä vaan ajetaan eteenpäin, että saadaan kaikki ihmisravinnoksi kelpaamaton taloudellisesti hyödynnettyä vähän samaan tapaan kuin petrokemian teollisuus tunkee jätteensä lääkkeisiin.

• Anonyymi

Kouluissa ja päiväkodeissa pitää mennä siihen että jokane lapsi saa itse tilata annoksensa listalta. Vaikka 5-10 vaihtoehtoa ja siellä olisi ihan kotitekosta luomua, valmisteita ja sitten pikaruokaa. Kyllä jokaisen pitää saada syödä mitä kotonakin tykkää syödä. Ruoka on elinehto.

• Anonyymi

Ja milläköhän luulet,että tämmöinen kustannetaan?

• Anonyymi

Eihän tämä olisi mitenkään realistista.Vitsiksihän tämä on tarkoitettukin.

• Anonyymi

Maksaahan se ruoka nytkin.

• Anonyymi

Kriisikunta listalla tulevaisuudessa( ..2028..).. ei tule paranemaan ruoka- päinvastoin..säästää pitää,muuten äyri pomppaa yli 10 !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3402
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3344
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1984
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1686
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1389
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1386
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1139
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      995
    Aihe