Oletetaan, että asuntolainaa olisi jäljellä 30000€ ja asunnon myyntiarvo olisi n. 80000€.
Ilmeisesti täytetakaus-sitoumus voi vaikuttaa takaajan omaan luotonsaantiin.
Mikäli takaajat (2kpl) haluttaisiin poistaa lainalta, paranisiko heidän luotonsaantimahdollisuutensa tässä tapauksessa merkittävästi?
Millaisia vaikutuksia tällä voisi olla itse asuntolaina-velalliseen?
Takaajien poistaminen asuntolainalta
3
220
Vastaukset
- Anonyymi
Tuskin. Takauksen poisto voi vaikuttaa myös taattavan ehtoihin. Esimerkiksi nostaa marginaalia jne. Tai se ei välttämättä edes onnistu.
- Anonyymi
Ei taida onnistua. Siihen on hommattava joko uusi takaaja poistettavan tilalle, lisättävä omaa vakuutta jollain tapaa tai sitten yksinkertaisesti maksaa koko laina pois. Tuo mihin nimensä laittaa on myös nimensä antaneen ongelma.
- Anonyymi
Itse olen ollut takaajina lapsieni talokaupoissa.
Poikkeuksetta takuut ovat kohdistuneet vain ylimenevään osaan johon talon pantti ei ole riittänyt ja kun tuo ylimenevä osa on maksettu niin pantti raukeaa automaattisesti.
Yleensä tämä on tapahtunut muutaman vuoden sisällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336864- 386324
- 293474
- 452950
- 342684
- 152368
- 372188
- 162056
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481917En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191787