Ovatko Jumalan enkelit keskuudessamme?

Anonyymi-ap

Kristittyjen keskuudessa kuuluu väitteitä, että heille on ilmestynyt oikeita enkeleitä. Voiko niin olla? Onko Raamatussa niistä tietoa?

Katsoin videon enkelien ilmestymisestä:
https://youtu.be/UiqBLlsiLXM

13

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuulemma työmaalla olisi Jehovan todistaja nähnyt enkeleitä, tosin ne olivat "rintaman" toiselta puolelta. Huiskimalla ja jaakaamalla ne olivat kadonneet. Oli samalla puhunut jotain arabiaa muistuttavaa. Oli saanut kaksi viikkoa sairaslomaa. Itse en saanut delirium-tremeksestä sairaslomaa lainkaan, tosin se ei ollut työmaalla.

• Anonyymi

Ehkä enkelit suosivat vain kristittyjen ryhmiä, joihin ei pääse muiden jumalien edustushenkivaltoja. Ne viihtyvät puhtaissa piireissä.

• Kyllä näin voi käydä. Etenkin enkelruhtinas, taivaan täysvaltainen Peräilmaongelmaenkeli, Pertti, lentää lehahtaa paikalle Peräilmaongelman sattuessa automaattisesti ja myös pyydettäessä. Hänellä on seljässään kilin venytetystä esinahasta valmistettu karvainen reppu, Peräilmaselviytymispakkaus. Se sisältää hernevellipurkkeja, saapasrasvaa, beryllinen endosskooppi ja seetripuuvartinen pers**n suti.

• Anonyymi

Hallusinaatioita.

• Anonyymi

Niin, lapsillakin on oma suojelusenkelinsä

Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana.

Ollessamme lahkofoorumilla on ihmeteltävä, miksi vartiotorni vaatii sanomaan Miikaelia Jeesukseksi.

Jeesushan on Jumala
      Johanneksen evankeliumi 1:1 Sana oli Jumala.

• Anonyymi

Tässä on erilaisia näkemyseroja. Jeesus-liikkeen alkuperäiset jäsenet tuskin pitivät Jeesusta itse jumalana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on erilaisia näkemyseroja. Jeesus-liikkeen alkuperäiset jäsenet tuskin pitivät Jeesusta itse jumalana.

Näin sanoo myös Raamattu...Jeesus on ja on edelleen Jumalan poika

• Anonyymi

1.mooses3:14-15
        ilmestyt 12:7-11
        Tutki myös mitä Mikael nimi tarkoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus-liike oli aluksi pitkään juutalaisuuden sisäinen suuntaus, yksi monien joukossa, joten he varmaankaan eivät pitäneet Jeesusta Jumalana. Oikeastaan evankeliumeissakin vain Johanneksen evankeliumissa on aineksia, jotka ehkä viittaavat siihen, että Jeesusta alettiin pitää Jumalana, tosin nämäkin ovat vähäisiä viitteitä ja Johanneksessa on toiseenkin suuntaan vetävää materiaalia. Johannes on myöhäisin evankeliumeista ja muutenkin erilainen, joten sen todistusarvo varhaisimpien kristittyjen tai jeesuslaisten uskomuksista on vähäinen. Synoptisissa evankeliumeissa, jotka lienevät lähempänä alkuperäistä uskoa vaikka ei suinkaan alkuperäisessä muodossa, Jeesus on selvästi ihmishahmo eikä häneen liitetä jumalallisia piirteitä.

• Anonyymi

Kaikki enkelien ilmestymiset nykyaikana perustuvat puhtaasti mielikuvitukseen.
      Raamattu kertoo että enkelit ovat aineellistuneet ja näyttäytyneet ihmisille. Heidän näkyväisyydestä ja avustaan Raamatullisina aikoina on todisteet. Jumala on itse henkeyttänyt sanaansa ihmisten kokemukset enkeleistä.
      Mutta tänä päivänä joidenkin kertomukset enkeli kontakteista ovat mielikuvituksen tuotetta. Ne eivät siis fyysisesti ilmesty kenellekään. Mutta se on varmaa että enkelit ovat yhä edelleen auttamassa Jumalan palvelijoita esimerkiksi löytämään sellaisia hnöyriä ihmisiä, jotka etsivät Jumalaa.

• Anonyymi

Enkelit ovat Jumalan palvelijoita!

• Anonyymi

Anonyymi 2024-12-18 11:53:00

" Jeesus-liikkeen alkuperäiset jäsenet tuskin pitivät Jeesusta itse jumalana. "

Kristitty ei spekuloi.
      Raamattu on Jumalan Sana

Johanneksen evankeliumi 1:1 Sana oli Jumala.

Jeesus on Jumala ! !

• Anonyymi

Millä perusteella kuvittelet, että Johanneksen evankeliumi ja tässä tapauksessa erityisesti sen prologi edustaisivat Jeesus-liikkeen alkuperäisten jäsenten uskonnollisia näkemyksiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6984
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6404
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3494
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2980
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2714
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2408
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2066
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1937
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1797
    Aihe