Ymmärtävätkö uskovaiset koskaan, etteivät he eroa ateisteista loppujen lopuksi juurikaan ollenkaan? Esimerkiksi kristinuskollinen uskoo yhteen jumalaan ja kieltää tuhansien muiden uskontojen jumalien olemassaolon. Me ateistit kiellämme yhtälailla tuhansien jumalien olemassaolon niin kuin tekin "valaistuneet".
Meidän ainoa ero on se, että me kiellämme myös teidänkin jumalan olemassaolon.
Pysähtyvätkö uskovaiset ikinään miettimään sitä, miksi he uskovat siihen mihin he uskovat? Todennäköisesti tajuaisivat, että he uskovat omaan jumalaansa pelkästään systemaattisen aivopesemisen takia, joka on alkanut jo ihan vauva iästä.
Ihmettelevätkö uskovaiset ikinään sitä, miksi tietyllä alueella uskotaan yleisesti samaan uskontoon ja jumalaan ja toisella alueella toiseen jumalaan? Mistä esimerkiksi kristityt tietävät, että he uskovat oikeaan uskontoon? Koska heille on sanottu lapsesta asti, että heidän uskonto on se ainoa oikea uskonto?
Mielestäni uskovaisilta puuttuu looginen päättelykyky heidän uskontoonsa liittyvissä aiheissa.
Teistit ja ateistit eivät usko kumpikaan jumalaan.
5
103
Vastaukset
- Anonyymi
Jep. Aika pienillä eroilla tässä mennään.
Minä en usko noin 4000 voimassa olevaan jumalaan ja uskovainen ei usko 3999 jumalaan. - Anonyymi
Olen todennut useiden kristinuskoisten jutuista, etteivät he edes tiedä muiden jumaluskojen olemassaolosta.
He ovat aina ihmeissään kun kyselee mistä jumalasta he puhuvat.
En kyllä ymmärrä, miten edes kykenee elämään elämänsä ilman tietoa eri jumaluskoista. Mutta ilmeisesti täydellinen yleissivistyksen puute on jonkinlainen tavoiteltavuus niissä piireissä.- Anonyymi
Kyllä tästä tietämättömyydestä on paras esimerkki meidän ihmislähtöistä soopaa suoltava apukoulu pudokas!
>>Ymmärtävätkö uskovaiset koskaan, etteivät he eroa ateisteista loppujen lopuksi juurikaan ollenkaan? Esimerkiksi kristinuskollinen uskoo yhteen jumalaan ja kieltää tuhansien muiden uskontojen jumalien olemassaolon. Me ateistit kiellämme yhtälailla tuhansien jumalien olemassaolon niin kuin tekin "valaistuneet".
Ei näin voi sanoa. Sama kuin lohduttaisi syöpäpotilasta: ”Sinä olet loppujen lopuksi yhtä terve kuin minä. Sinulla on vain yksi syöpä, haimasyöpä. Minulla ei ole sitäkään.”
Teismi on siinä mielessä vaarallinen sairaus, että jo ensimmäinen jumala sairastuttaa mielen.- Anonyymi
valikoivaa uskoa , etujen nimissä 🤣 sitähän uskonto on !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336284- 345763
- 293244
- 452630
- 342564
- 152228
- 372148
- 161886
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401779En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727