Jos lähdetään siitä, että molemmat autot ovat uusia eli arvonalenema ja pääomakustannus on suuri, lataamalla ajaminen tulee paljon paljon halvemmaksi. Nythän moni vastaava sähkömalli on yhtä edullinen hankintahinnaltaan kuin fossiiliajan tekniikkaan perustuva pöristin.
Jos ladattava on uusi ja tankattava vanha, riippuu pitkälti ajomääristä ja siitä korjaako wanhan viat itse vai roikkuuko aina korjaamon kassajonossa.
6 euron lataus vs. 60 euron tankkaus? Niin että kumpi on halvempaa?
28
295
Vastaukset
- Anonyymi
Mites tuntipalkka vaikuttaa tuohon asiaan?
- Anonyymi
Ei liity aiheeseen.
- Anonyymi
Ei mitenkään jos on urakka- tai kuukausipalkka.
- Anonyymi
Eli kun oletukset ovat päin persettä ja unohdetaan monet kustannukset niin sitten saadaan väkisin sähköauto muka halvemmaksi. Etenkin kun bensakulut harvemmin edes on lähimainkaan suurin kulu edes bensa-autoissa.
Loppujen lopuksi parhaimmassa tapauksessakin sähköauton kulut tulevat vain pikkuisen halvemmiksi. Ja suurella osalla polttomoottoriauto on halvempi. Jos ajaa normaalin 10-15 tkm vuodessa niin sähköauto ei kannata taloudellisesti.
"Jos ladattava on uusi ja tankattava vanha, riippuu pitkälti ajomääristä ja siitä korjaako wanhan viat itse vai roikkuuko aina korjaamon kassajonossa."
Itse asiassa nykyaikaiset uudet autot ovat enemmän korjaamolla kuin vanhat autot. Etenkin Teslat viipyvät korjaamolla useita kertoja jo ensimmäisen vuoden aikana. Toisinaan korjaamokäynti kestää kuukausia. - Anonyymi
Jos lähdetään noilla autoilla mökille ja jos pohja ottaa kiinni ja jos tulee lommoa siitä osumasta niin kumpi sitten on halvempi korjauttaa korjaamolla.
- Anonyymi
Polttisautoja tuskin tuollaisen pohjapellin naarmun vuoksi tarvii edes korjata, mutta patteriauton korjauskustannus on 20.000€:n nurkilla automerkistä riippuen.
Takuu korvaa…🤣😂😂…. Nin varmaan😅😂🤣 - Anonyymi
Jos olis, mutku ei ollut ja vois olla ja ehkä maksaa, ehkä ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttisautoja tuskin tuollaisen pohjapellin naarmun vuoksi tarvii edes korjata, mutta patteriauton korjauskustannus on 20.000€:n nurkilla automerkistä riippuen.
Takuu korvaa…🤣😂😂…. Nin varmaan😅😂🤣Tottahan vakuutus korvaa jos omistaja ei ole ääliö. Jännä olettama teillä hölmöillä, että jokainen ajaa autoaan kiville ihan yhtenään ja aina akusto uusiksi jne...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan vakuutus korvaa jos omistaja ei ole ääliö. Jännä olettama teillä hölmöillä, että jokainen ajaa autoaan kiville ihan yhtenään ja aina akusto uusiksi jne...
Sähköautoilijat varmastikin ovat hölmöjä kun sellaisen ostaneet ja noitakin vaurioita sattuu paljon, useimmiten joutuu itse maksamaan. Käytettynä akun takuun loputtua onkin sitten lähes arvoton.
Toinen kallis korjattava on sitten laturi, juuri oli lehdessä kun Fiatista hajosi laturi kesken ajon, uusi maksaa tonnin, mutta säätöineen tehtaalla menee 10 000€ ja jos joutuu uusimaan akunkin menee pitkälti yli 20 000€. Kovan riskin vehkeitä, sanoisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttisautoja tuskin tuollaisen pohjapellin naarmun vuoksi tarvii edes korjata, mutta patteriauton korjauskustannus on 20.000€:n nurkilla automerkistä riippuen.
Takuu korvaa…🤣😂😂…. Nin varmaan😅😂🤣Ei tietenkään takuu korvaa . Mutta kasko korvaa . Kai tiedät mikä on kasko ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään takuu korvaa . Mutta kasko korvaa . Kai tiedät mikä on kasko ?
Rajoituksia niissäkin ja lisää tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään takuu korvaa . Mutta kasko korvaa . Kai tiedät mikä on kasko ?
Jos ajaa vanhalla autolla niin kasko on rahan haaskausta. Vakuutukset ovat lähinnä huijausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään takuu korvaa . Mutta kasko korvaa . Kai tiedät mikä on kasko ?
Ei se tiedä, koska sen tonnin Corollaan ei kaskoa edes myydä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se tiedä, koska sen tonnin Corollaan ei kaskoa edes myydä!
Vakuutusyhtiöt myyvät kaskon mihin tahansa autoon. Vain hinta vaihtelee auton mukaan. Tonnin Corollaankin myydään kasko. Tosin vakuutusyhtiöt ovat huijareita eikä tuota kaskoa kannata hankkia.
- Anonyymi
Ostin tonnin setelillä auton https://www.youtube.com/watch?v=mHvBvkSCx2w
Työkaveri osti viidelläkymmenellä tonnin setelillä auton
Minä sain tankata vuosikaudet autoani ja mulla oli kolmen vuoden jälkeen mulla oli taas tonnin seteli.
- Anonyymi
Heh heh…
”Jos lähdetään…..”. Jne
Niinpä, jos lähdetään siitä, että oletetaan siten, että kaikki patteriautojen kustannukset jätetään huomiotta ja polttisten kustannukset huomioidaan …. Ja sitten kysytään kumpi on halvempaa….
🤣🤣🤣😂😂🤣🤣 - Anonyymi
Sähköautojen hinnat on tippuneet jo vuodessa huimasti näistä on monta esimerkkiä puhutaan kymmenistä tuhansista euroista eli vaikka saisi rahaa kun ajaa se on tullut kalliiksi käytettyä sähköautoa ei uskalleta ostaa ja ihan syystä akkujen hajoamisista on niistäkin monta esimerkkiä korjauslasku ei ole 1-2 tonnia vaan 10-20 tuhatta tonnia
- Anonyymi
"10-20 tuhatta tonnia"
Kallista lystiähän se, mutta ei kai ihan noin kallista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"10-20 tuhatta tonnia"
Kallista lystiähän se, mutta ei kai ihan noin kallista.Hybridi panameran akku maksaa melkein 30 tonnia porsselta ostettuna.
- Anonyymi
Minulla menee "uudessa" Rellu Cliossa bensaa vuodessa 500-600 litraa bensaa, eli tonnilla, vastaava sähkökottero maksaisi melkein 10 000€ enemmän kuin Clio.
Aika vaikea on saada sähköautosta kannattavaa työmatka-kauppakassia normaaleilla kaupunkiautoilijan kilometrilukemilla. - Anonyymi
Kallista säästöä kallista.
Kun 200 000 km ajetusta diesel volkkarista ei hyvitetä mitään, kohtuullisen vähäisrn rajoitetun ajomäärä autoon... Eli sähkö, niin ajan sitten dieselillä ainakaan toiset 200 000km. - Anonyymi
Sähköautoilijat ei laske kuin latauksen ja polttoaineen eron sillä voi saada sähköauton näyttämään hyvältä ei muisteta että tehtiin velkaa 40 000 e josta menee vielä korko myydessä velkaa on enemmän mitä autosta saa ja sitä odotusta latauspisteillä ei lasketa vaikka yleensä aika on rahaa noissa rahaa kuluu syömisisiin ja juomisiin
- Anonyymi
Kun akkusi sanoo kaput niin kysymme sitten miten halpaa oli. Vai vaihdatko sitä ennen uuteen vatkaimeen? Se vasta edulliseksi muodostuukin.
- Anonyymi
Akun takuu vikaantumista vastaan 10 vuotta ja sen jälkeen se korjataan omaan piikkiin jos hajoaa, eli jossain 3-4000e tuntumassa on korjauskulut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akun takuu vikaantumista vastaan 10 vuotta ja sen jälkeen se korjataan omaan piikkiin jos hajoaa, eli jossain 3-4000e tuntumassa on korjauskulut.
Yleensä takuu 5-8 vuotta ja korjaus halvimmillaan 5000, merkkiliikkeessä 10 000-30 000€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä takuu 5-8 vuotta ja korjaus halvimmillaan 5000, merkkiliikkeessä 10 000-30 000€.
Ja jos 5000€ korjauksella saa vain 1-2 vuotta lisäaikaa niin ei ole kannattavaa.
- Anonyymi
Sähköautot yleistyvät, ei sitä faktaa polttispojujen itku estä.
Aloituksen kysymyshän jo sivulla unohtuikin kun lähinnä polttispojat alkoivat kuorossa kinata. Aloitukseen ei kuitenkaan ole vastausta koska tarvittavia lähtöarvoja laskelmille ei anneta, sähköenergian hinta ynnä siirtohinta ja ne kaikkine veroineen jne. ajokilometrien määrä yms. ja siitä sitten vaan laskemaan.- Anonyymi
100€ tankkaus on kuin vakuutus, ei tarvitse pelätä kalliin akun hajoamista, eikä auton arvon nopeaa tippumista.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336624- 356063
- 293344
- 452810
- 342624
- 152308
- 372158
- 162006
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons441863En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767