Korvausteologia opettaa, että kaikki Juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen. Mutta se ei pidä paikkaansa.
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset.
Korvausteologisen käsityksen mukaan juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen ja kristityt korvasivat juutalaiset valittuna kansana. Näin ollen Jumalan Vanhassa testamentissa antamat lupaukset koskivat Jeesuksen sovitustyön jälkeen kristittyjä juutalaisten sijaan.
Mitä mieltä olet korvausteologiasta?
Korvausteologia - paha eksytys
45
372
Vastaukset
- Anonyymi
Suuri osa Juutalaisista hyväksyi Jeesuksen Juutalaisten Messiaaksi.
Joh. 1:49
Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"
Kyllä Juutalaiset ovat edelleen Jumalan valittu kansa.
Kaikki helluntaina 3000 syntiseksi itsensä tunnustaneet ja kastetut olivat Juutalaisia miehiä.- Anonyymi
Samoin Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei vaihtanut uskoaan mihinkään muuhun.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
- Anonyymi
Vanhan liiton etninen Israel ja uuden liiton kristityt ovat sama Jumalan liittokansa. Israel sai lupauksia, jotka täyttyivät uudessa liitossa. Jos et hyväksy näitä täyttymyksiä, et ole enää osa sitä kansaa. Nykyjuutalaiset ovat hylänneet täysin VLn lupauksien täyttymykset. He eivät ole vanhan liiton "Israel" - kristityt ovat, samalla tavalla kuin Abraham oli "kristitty".
Miksi Jumalalla olisi kaksi kansaa ja kaksi suunnitelmaa? Raamatussa ei missään mainita sellaista. Jumalalla on vain yksi kansa. Israel hylkäsi messiaan ja halusi palata takaisin "orjuuteen". He tappoivat messiaansa, ja Jumala rankaisi heitä tuhoamalla Jerusalemin vuonna 70jKr, samalla mitätöimällä vanhan liiton.
Jos Israelilla olisi vielä joku tulevaisuus, onko uuden temppelin pystyttäminen siis raamatullista? Olisivatko uhraukset hyväksyttäviä Jumalalle? Siinä olisi valtavasti ongelmia Jeesuksen sovitustyön sekä heprealaiskirjeen kanssa. Sitä paitsi juutalaisten heimoja ei ole enää, joten ketkä voisivat olla pappeja?
Nyky-Israel ei siis ole muu kuin toinen pakanakansa muiden seassa. Kristittyjen täytyy rukoilla heidän pelastumisen puolesta, muttei se ole raamatullista ajatella, että heillä olisi jokin erityisasema. Uskomalla hekin voivat pelastua, niinkuin muslimikin.- Anonyymi
Ei Jeesus kumonnut mitään Jumalan aikaisemmin tekemiä liittoja tai lupauksia,
vaan piti ne voimassa edelleen ja täytti lain omalta kohdaltaan. Eikä pitänyt sitä edes vaikeana.
Matt. 11:30
Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaan piti ne voimassa edelleen ja täytti lain omalta kohdaltaan. Eikä pitänyt sitä edes vaikeana.
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.Valittujen kaupungissa, Uudessa Jerusalemissa ei ole mitään Paavalin portteja, perustuksia tai pilareita.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.Ei tietenkään kumonnut lupauksia. Jeesus tuli ja täytti VLn lain. VL oli täynnä varjoja jonka tarkoitus oli opettaa Israelia ja osoittaa heitä Jeesukseen.
Kristuksen ristintyön jälkeen ei vanhalla liitolla ole mitään virkaa enää. Varjoja ei enää ole, sillä uudessa liitossa näemme niiden todelliset tarkoitukset. Vanhan liiton moraalilait ovat tietenkin vielä voimassa, mutta seremonialait ei missään nimessä.
Jos haluamme pitää vanhan liiton, haluamme mennä takaisin varjoihin ja tietämättömyyteen.
Hep 8:13
Puhuessaan uudesta liitosta Jumala osoittaa, että ensimmäinen liitto on vanhentunut. Ja se, mikä on vanhentunut ja aikansa elänyt, häviää pian.
Hep 10:1
Laissa siis on vain varjo tulevasta, paremmasta todellisuudesta, ei sen varsinaista ilmentymää. Vaikka lain määräämät uhrit toistetaan vuodesta vuoteen, laki ei ikinä pysty tekemään pysyvästi täydellisiksi niitä, jotka astuvat Jumalan eteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään kumonnut lupauksia. Jeesus tuli ja täytti VLn lain. VL oli täynnä varjoja jonka tarkoitus oli opettaa Israelia ja osoittaa heitä Jeesukseen.
Kristuksen ristintyön jälkeen ei vanhalla liitolla ole mitään virkaa enää. Varjoja ei enää ole, sillä uudessa liitossa näemme niiden todelliset tarkoitukset. Vanhan liiton moraalilait ovat tietenkin vielä voimassa, mutta seremonialait ei missään nimessä.
Jos haluamme pitää vanhan liiton, haluamme mennä takaisin varjoihin ja tietämättömyyteen.
Hep 8:13
Puhuessaan uudesta liitosta Jumala osoittaa, että ensimmäinen liitto on vanhentunut. Ja se, mikä on vanhentunut ja aikansa elänyt, häviää pian.
Hep 10:1
Laissa siis on vain varjo tulevasta, paremmasta todellisuudesta, ei sen varsinaista ilmentymää. Vaikka lain määräämät uhrit toistetaan vuodesta vuoteen, laki ei ikinä pysty tekemään pysyvästi täydellisiksi niitä, jotka astuvat Jumalan eteen.Jeesus täytti lain vaatimukset eli noudatti lakia omassa elämässään, ei tehnyt syntiä.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
- Anonyymi
Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja Jaakob kumoaa yleisesti hoetun mantran "yksin uskosta" autuuden perimisen.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?- Anonyymi
Tarina jatkuu...
Se ei pääty pelkkään uskomisen hokemiseen irrallisena autuuttavana asiana ja siihen helleeluujaa- huudot päälle.
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin TEKOJENSA mukaan.
Ilm. 22:12
"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen TEKOJENSA mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+]
Paavali karsasti puhumista tekojen merkityksestä pelastuksen kannalta, koska hänellä itsellään oli Stefanoksen murha tilillään, mahdollisesti monta muuta.
- Anonyymi
Läpi juutalaisten historian, on Jumala kurittanut kansaansa ja joka kerta armahtanut heitä, kun he ovat itkien ja katuen palanneet Jumalansa luo. Hän on käyttänyt heitä kansojen kurittajina ja kurituksen saajina. He kääntyivät pois Jeesuksesta, kun heidät karkoitettiin moniin maihin. Mutta aikanaan he huomaavat, että Jeesus on heidän Messias, jonka he lävistivät ristillä.
- Anonyymi
Jumala on siunannut paljon Juutalaisia. Ei vain kurittanut, kuten annat ymmärtää.
Esim. suuri osa nobelisteista on Juutalaisia.
Raamatun mukaan Jumala pelastaa lopulta kaikki Juutalaiset lupauksiensa mukaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on siunannut paljon Juutalaisia. Ei vain kurittanut, kuten annat ymmärtää.
Esim. suuri osa nobelisteista on Juutalaisia.
Raamatun mukaan Jumala pelastaa lopulta kaikki Juutalaiset lupauksiensa mukaisesti.Pakanat eivät pääse pyhään kaupunkiin ollenkaan.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
- Anonyymi
Jumalan tekemät erilaiset liitot ovat ikuisia liittoja.
Ei niitä voida kumota jonkunTarsolaisen murhamiehen (Paavalin) tekemillä tulkinnoilla.
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
1. Moos. 17:19
Niin Jumala sanoi: "Totisesti, sinun vaimosi Saara synnyttää sinulle pojan, ja sinun on pantava hänen nimekseen Iisak, ja minä teen liittoni hänen kanssaan iankaikkiseksi liitoksi hänen jälkeläisillensä. - Anonyymi
Paavalin liittolainen oli häneen lähetetty Saatanan enkeli eli demoni, uusi henkiopas, joka ei lähtenyt pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Eihän maallisiakaan lakeja voi kukaan yksittäinen kansalainen kumota.
Saatikka sitten Jumalan säätämiä lakeja ja käskyjä, koska ei sitä tehnyt Jumalan Poika Jeesuskaan.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]- Anonyymi
Miten vaikeata se on uskoa Jeesusta? Monet koittavat, mutta eivät voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten vaikeata se on uskoa Jeesusta? Monet koittavat, mutta eivät voi.
Luuk. 13:24
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene."
Matt. 7:13
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. "
- Anonyymi
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää Jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.- Anonyymi
Raamatussa uskominen tarkoittaa uskollisuutta Jumalan käskyille tehdä ja elää niiden mukaisesti. Puhutaan uskon kuuliaisuudesta, ei pelkästä irtouskosta.
Matt. 7:24
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle.
- Anonyymi
5. Moos. 4:31
Herra, teidän Jumalanne, on laupias Jumala. Hän ei hylkää teitä eikä anna teidän tuhoutua. Hän ei unohda valalla vahvistamaansa lupausta, jonka hän antoi esi-isillenne.
Lopulta Jumala pelastaa kaikki Israelilaiset tekemiensä lupauksien perusteella, mitkä monet lupaukset ovat ikuisia armon lupauksia. Jumala ei peru eikä kadu lupauksiaan.
Room. 11:26
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.- Anonyymi
1. Sam. 15:29
Ja hän, joka on Israelin kunnia, ei valhettele eikä kadu; sillä hän ei ole ihminen, että hän katuisi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Sam. 15:29
Ja hän, joka on Israelin kunnia, ei valhettele eikä kadu; sillä hän ei ole ihminen, että hän katuisi."Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Room. 2:13
Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room. 2:13
Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.Roistojen ja laittomuuden tekijöiden mieliajatuksia on se, että lait on kumottu. Silloin heitä ei voida tuomita, koska syntiä ei ole olemassakaan.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
- Anonyymi
Tieto oli ennen aikainen.
Jumala ei ole kuollut eikä mitään testamentteja tehnyt.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.- Anonyymi
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti., eikä vaihtanut sitä mihinkään muuhun uskoon tai uskontoon.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Ilmestyskirja puhuu tulevaisuudesta.
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Jeesus huolestuu, löytäneekö hän enää sitä oikeata omaa uskoaan, kun tulee takaisin. Jeesus tarkoittaa uskolla Juutalaisuutta.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Vai onko?
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat. - Anonyymi
Lait ja kymmen käskyä ovat voimassa ihmisiä varten tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti täysin samanlaisina.
Laintaulut ovat tallessa Liitonarkussa, mikä tuodaan uuteen Jerusalemiin tuhatvuotisen valtakunnan aikaa varten. Sitten vasta lait kumotaan ja hävitetään kun luodaan uudet taivaat ja uusi maa. Mutta ei se ole vielä tapahtunut.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]
Ilm. 11:19
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. [Gal. 2:9 | Jes. 62:2, 65:15 | Gal. 4:26+]
- Anonyymi
Harhainen ajatus, millä yritetään lakeja kumota on väittää, että kun Jeesus noudatti eläissään Jumalan lakeja, niin sinu ei enää tarvi niitä noudattaa, koska Jeesus noudatti niitä sinunkin puolestasi.
Raamatun mukaan jokainen ihminen joutuu vastuuseen omista teoistaan ja lain rikkomuksistaan viimeisellä tuomiolla. Ei siihen uskomiset vaikuta yhtän mitään.
Ilm. 22:12
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Paavali yritti siirtää vastuun omista synneistään milloin lihoille, milloin vanhoille aatameilla ja milloin Jeesukselle. Pesi näin kätensä omista pahoista teoistaan.- Anonyymi
Room. 7:19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
- Anonyymi
Johannes opettaa täysin eri tavalla kuin Paavali.
Oikea Jumalanlapsi ei voi edes tehdä syntiä.
1.Joh.3:9
Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.- Anonyymi
Kaikki viittaa siihen, että Jumala veti oman henkensä pois Paavalista kun antoi Saatanan enkelin mennä häneen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki viittaa siihen, että Jumala veti oman henkensä pois Paavalista kun antoi Saatanan enkelin mennä häneen.
Ainakin suojelusenkeli poistui Paavalista kun sisälle astui Saatanan enkeli.
Ei ne ole yhtä aikaa ihmisessä.
Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
- Anonyymi
Paavali haki Roomalaisilta hyväksyntää jopa valehtelulle, jos tarkoitus on hyvä?
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Jeesus puhuu Jumalan lakien rikkojista eli laittomuuden tekijöistä. Toki silloin lait ovat voimassa. Eihän muutoin mitään laittomuuden tekijöitä olisi edes olemassa.
Pelkkä uskoon vetoaminen ei riitä.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT. "- Anonyymi
Jeesuksen lähettämät oikeat opettajat eivät ole erityisen suosittuja.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.
- Anonyymi
Jeesuksen ja Jumalan rakastaminen tarkoittaa käskyjen noudattamista.
Siitä seuraa siunaukset.
Ei mistään hihhuloinnista hurmoshenkien voimasta.
Joh. 14:21
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
1. Kun. 3:14
"Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle pitkän iän." - Anonyymi
Jeesus tarkoitti Juutalaisia: on vain yksi lauma ja yksi paimen.
Jer. 50:6
-- Minun kansani oli kuin eksyneitten lauma, paimenet olivat johtaneet sen harhaan, vieneet oudoille vuorille. Vuorelta toiselle se kulki unohtaen oman tarhansa.
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen.
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.- Anonyymi
Puhuessaan "vähimmistä veljistään" Jeesus tarkoitti Juutalaisia.
Jeesus mietti löytäneekö hän Juutalaisten uskoa, eli omaa uskoaan enää maan päältä kun tulee takaisin.
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuessaan "vähimmistä veljistään" Jeesus tarkoitti Juutalaisia.
Jeesus mietti löytäneekö hän Juutalaisten uskoa, eli omaa uskoaan enää maan päältä kun tulee takaisin.
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"Hitleri yritti hävittää kokonaan Juutalaiset ja Juutalaisten uskon maan päältä, siinä onnistumatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hitleri yritti hävittää kokonaan Juutalaiset ja Juutalaisten uskon maan päältä, siinä onnistumatta.
Niinpä niin, Saksa oli Suomen aseveli jatkosodassa ja Suomikin luovutti Juutalaisia Saksaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä niin, Saksa oli Suomen aseveli jatkosodassa ja Suomikin luovutti Juutalaisia Saksaan.
Ei kovin monta kuitenkaan luovutettu.
Tilanne sodoan vaiheissa vaati yhteistyötä saksalaisten kanssa, muuten olisi menetetty itsenäisyys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kovin monta kuitenkaan luovutettu.
Tilanne sodoan vaiheissa vaati yhteistyötä saksalaisten kanssa, muuten olisi menetetty itsenäisyys.Ei tullut Jenkeistä eikä Ruottalaisista sotilaallista apua, piti turvautua Saksalaisten apuun sodassa perivihollista vastaan.
- Anonyymi
Nyt Trumppi hävittää koko Amerikan kehitysavun kaikista köyhimmille maailman ihmisille, koska en eivät tuota rahaa miljardöörien tileille. Huono diili köyhien auttaminen siinä rikkaiden diili-bisneksessä.
- Anonyymi
Suomessa sama kehitys menossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa sama kehitys menossa.
1. Tim. 6:9
Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset tuhoon ja perikatoon.
2. Tim. 3:2
Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih364686Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4811413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59830
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.47736Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707