päihteiden käyttö.Kertokaa vinkkejä ja kokemuksia ja kysykää

Anonyymi-ap

14v tyttö aloin noin vuosi sitte käyttää alkoholii,vapee ja sit viel lääkkeitä.nyt en kuitenkaa oo käyttäny niin paljoo ku menee henkisesti paremmin enkä vapeekaa oo ostanu omaa kuukausiin josta oon ilonen. 4kk sit määrättiin concertaa ja nyt annos 54mg. aika alussa jo testasin käyttää väärin ja nytki välillä oon vaa huolissaan lääkkeen sietokyvyn nousemisesta. käytän välillä mitä vaa lääkkeitä mitä löydän väärin.oon testannu panacod,opamox,concerta,olanzapin,resilar,propral ja en oo varma oonko muita ja käytän siis väärin about alle kertan viikossa mutta haluun vähentää,etten jäis kiinni,addiktoituisi tai vahingossa ottais yliannostusta. tänäänkin otin 2 panacodia ja 108mg concertaa ja pari höröö viinaa ja kaappiin laitoin jotai pillereitä.VINKKEJÄ JA KOKEMUKSIA

1

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sellainen vinkki olisi, että yritä saada elämäsi kuntoon, niin asiat muuttuvat paremmaksi.
      Itselläni on kokemusta, kun alkoholisoiduin jo 16-vuotiaana. Kannabista polttelin ja join paljon jo 14-vuotiaasta asti.
      Ei mennyt kovin kauaa, kun " pää pehmeni ", mukaan kuvioihin tuli vielä psyykelääkkeet.

Koko elämä oli sekaisin nuoruuden ja nuoren aikuisuuden ajan. Olin vähän väliä psykiatrisilla osastoilla hoidossa, välillä vapaaehtoisesti, välillä pakosta.
      Elämäntyylini meni niin hurjaksi ja kurjaksi, että otin usein yliannoksia lääkkeitä.
      Kerran sitten psykoosissa syyllistin vakavaan väkivallan tekoon, kukaan ei onneksi kuollut.
      Siitä seurasi pitkä hoitojakso, jonka aikana sain itseni kuntoon.
      Pystyn hyvin sanomaan, mihin jo nuorena alkava päihteiden käyttö yleensä johtaa ennemmin tai myöhemmin.

Jälkeenpäin kun mietin, niin minun kohtalona oli kai käydä kaikki läpi pohjaa myöten.
      Menihän siinä monet vuodet hukkaan, mutta kaiken pystyy korjaamaan, jos vain itse haluaa.
      Sinullakin voi olla hyvä elämä edessäsi, kannattaa miettiä.
      Ja on hyvä selvittää syyt, mikä ajaa käyttämään päihteitä, koska sehän kertoo pahasta olosta, jotain niihin päihteisiin pakenee, ettei tuntuisi niin kurjalta.
      Päihteet on vain huonoin vaihtoehto lääkkeeksi.
      Toivon oikeasti, että saisit itsesi kuntoon, pärjäisit ilman päihteitä.
      Olet varmasti hyvä ihminen, sinun on vain ymmärrettävä se itsekin.
      Loppujen lopuksi kaikki lähtee omasta itsestä. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7084
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6514
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3564
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3110
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2764
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2522
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1967
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1820
    Aihe