Tammikuussa Toyotan täyssähköauto bZ4X oli toiseksi rekisteröidyin sähköauto ja sijalla 11.

Anonyymi-ap

23

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on nyt todella hyvä auto myös akun osalta. Muutenhan se on ollut aina erinomainen.

      • Anonyymi

        "SILLÄ AIKAA, kun äitini kotona käynnissä on suvun ristiseiskan mestaruuskisat, minä raaputan Limingantullin Prisman pihalla Toyotan sivulaseja paksusta jäästä – sisäpuolelta."

        "hävettää Toyotan hidas latausteho. Lataus 80 prosenttiin kestää tunnin ja 26 minuuttia."

        "Ja miksi sitten sivulasit ovat jäässä sisäpuolelta? Senkin kun tietäisi. Kolmen peräkkäisen ajopäivän jälkeen, kun kyydissä on ollut 3–4 henkilöä, en ole vielä löytänyt ilmastoinnista asetusta, jolla ne pysyisivät vapaana huurteesta tai jäästä silloin kun ulkona on ollut yli kymmenen astetta pakkasta. Tuulilasissa sentään on sähkövastus, mutta sitäkään ei viitsi pitää (jos edes pysyisi) koko ajan päällä, ettei se vaikuta toimintamatkaan. Ilman sähkövastusta tuulilasikin huurtuu yläosasta puoliväliin saakka.

        Samanlaisista ongelmista lämmityslaitteiden kanssa ovat kärsineet Toyotan autoista muutkin kuin bZ4X, muun muassa TM:n käyttötestissä ollut Yaris."

        "Kotiin päästiin, kun matkaa oli kestänyt 13 tuntia 9 minuuttia, joista latauksiin kului 4 tuntia 7 minuuttia.

        Paska reissu, mutta tulipa tehtyä."

        https://tekniikanmaailma.fi/ala-hongi-tai-auto-huurtuu-eli-nain-pilaat-hiihtolomareissun-toyotan-bz4xlla/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "SILLÄ AIKAA, kun äitini kotona käynnissä on suvun ristiseiskan mestaruuskisat, minä raaputan Limingantullin Prisman pihalla Toyotan sivulaseja paksusta jäästä – sisäpuolelta."

        "hävettää Toyotan hidas latausteho. Lataus 80 prosenttiin kestää tunnin ja 26 minuuttia."

        "Ja miksi sitten sivulasit ovat jäässä sisäpuolelta? Senkin kun tietäisi. Kolmen peräkkäisen ajopäivän jälkeen, kun kyydissä on ollut 3–4 henkilöä, en ole vielä löytänyt ilmastoinnista asetusta, jolla ne pysyisivät vapaana huurteesta tai jäästä silloin kun ulkona on ollut yli kymmenen astetta pakkasta. Tuulilasissa sentään on sähkövastus, mutta sitäkään ei viitsi pitää (jos edes pysyisi) koko ajan päällä, ettei se vaikuta toimintamatkaan. Ilman sähkövastusta tuulilasikin huurtuu yläosasta puoliväliin saakka.

        Samanlaisista ongelmista lämmityslaitteiden kanssa ovat kärsineet Toyotan autoista muutkin kuin bZ4X, muun muassa TM:n käyttötestissä ollut Yaris."

        "Kotiin päästiin, kun matkaa oli kestänyt 13 tuntia 9 minuuttia, joista latauksiin kului 4 tuntia 7 minuuttia.

        Paska reissu, mutta tulipa tehtyä."

        https://tekniikanmaailma.fi/ala-hongi-tai-auto-huurtuu-eli-nain-pilaat-hiihtolomareissun-toyotan-bz4xlla/

        Kurjuudesta saa nykyisin maksaa ison summan, ennen se oli ilmaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "SILLÄ AIKAA, kun äitini kotona käynnissä on suvun ristiseiskan mestaruuskisat, minä raaputan Limingantullin Prisman pihalla Toyotan sivulaseja paksusta jäästä – sisäpuolelta."

        "hävettää Toyotan hidas latausteho. Lataus 80 prosenttiin kestää tunnin ja 26 minuuttia."

        "Ja miksi sitten sivulasit ovat jäässä sisäpuolelta? Senkin kun tietäisi. Kolmen peräkkäisen ajopäivän jälkeen, kun kyydissä on ollut 3–4 henkilöä, en ole vielä löytänyt ilmastoinnista asetusta, jolla ne pysyisivät vapaana huurteesta tai jäästä silloin kun ulkona on ollut yli kymmenen astetta pakkasta. Tuulilasissa sentään on sähkövastus, mutta sitäkään ei viitsi pitää (jos edes pysyisi) koko ajan päällä, ettei se vaikuta toimintamatkaan. Ilman sähkövastusta tuulilasikin huurtuu yläosasta puoliväliin saakka.

        Samanlaisista ongelmista lämmityslaitteiden kanssa ovat kärsineet Toyotan autoista muutkin kuin bZ4X, muun muassa TM:n käyttötestissä ollut Yaris."

        "Kotiin päästiin, kun matkaa oli kestänyt 13 tuntia 9 minuuttia, joista latauksiin kului 4 tuntia 7 minuuttia.

        Paska reissu, mutta tulipa tehtyä."

        https://tekniikanmaailma.fi/ala-hongi-tai-auto-huurtuu-eli-nain-pilaat-hiihtolomareissun-toyotan-bz4xlla/

        Onneksi on myös siperian junia.
        https://tekniikanmaailma.fi/tmn-team-teslan-kotimatka-alkoi-autossa-oli-kylmempi-kuin-siperian-junassa-mutta-ouluun-paastiin-takaiskujen-kautta/


    • Anonyymi

      VW 176
      Skoda. 174
      Volvo. 155
      Audi 147
      Kia. 122
      BMW 121
      Polestar 104
      Toyota. 93
      .
      Lexus. 4

    • Anonyymi

      TM: "Toyota ilmoittaa WLTP-toimintamatkaksi käyttötestiautollemme 502 kilometriä, mutta talvikelissä korkean sähkönkulutuksen takia noin kymmenessä pakkasasteessa toimintamatka on noin puolet siitä. Se on WLTP-arvoon ja ilmoitettuun 71,4 kilowattitunnin akkukapasiteettiin nähden vähän. Ison kulutuksen (noin 25 kWh/100 km) lisäksi tämä selittyy sillä, että 71,4 kWh on akun teoreettinen kapasiteetti, eikä käytettävissä oleva energiamäärä".

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Siinähän ei ole mitään merkittävää muutosta tapahtunut. Lue nyt ensin vaikka Tekniikan Maailman sähköautovertailu ja perustele sitten sen jälkeen mikä autosta ja sen akusta tekee niin hyvän. Häntäpäässä ajomatkassa ilman latausta, ei akun esilämmitystä, hidas lataus...en minä noilla spekseillä saa millään ilveellä autosta ja sen akusta hyvää.

      Tähän kun vielä otetaan auto-ominaisuuksista huonot jarrut ja keskinkertaiset valot, niin täytyy kyllä olla tosi tojotauskovainen kehuakseen tuota hyväksi sähköautoksi.

      • Anonyymi

        Sekö se on hyvä sähköauto, jossa ei ole kunnon akkutakuuta tai muuta kestävyyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö se on hyvä sähköauto, jossa ei ole kunnon akkutakuuta tai muuta kestävyyttä?

        Vai akkutakuu on tärkein peruste. Minulle se on auton käytettävyys. Ettei autoa tarvitse vähän väliä roikottaa latauksessa kiinni, se että lataus on ripeä ja autolla voi talvellakin huoletta ajaa normaalia valtatievauhtia vähintäänkin sen kolme tuntia ilman huolen häivää lataustarpeesta. Ja noita ehtoja BZta ei täytä.

        Ja se akkutakuu on täysi markkinointikikka. Keskimääräisellä suomalaisella ajokilometrimäärällä se on ylimitoitettu, kun juuri sen takia akun käyttöominaisuuksia on heikennetty.


    • Anonyymi

      Hirveän tuskan on aiheuttanut sähkö-Toyotan menestys. Valehtelijat kaivavat lehdistä valehtelijoiden tekstejä ja Tm on nostanut heti esiin Jossa toreaa bZ4X:n olevan hyvä auto, mutta otsikoi kuitenkin tarkoituksellisesti harjoituskappaleeksi.

      • Anonyymi

        Mikä menestys? Testeissä todettu kurjaksi sähköautoksi. Vielä tolkuttoman lyhyt ja kallis huoltoväli.


      • Anonyymi

        Luepa nyt se Tekniikan Maailman sähkövertqilu ensin, äläkä valehtele. Siinä nimenomaa todetaan Tojon olevan sähköautona raakile.


      • Anonyymi

        Sinä se vaan täällä vääntelet muunneltua totuutta. Sähköauton keskeisissä ominaisuuksissa, eli sähköisessä sähkö-Toyota oli vertailujoukon häntäpäätä, toiseksi viimeinen kokonaispisteissä. Eikä ne auton muutkaan ominaisuudet muihin verrattuna ole mitään ylivertaisia, esim. jarrut vertailuryhmän heikoimmasta päästä, ettei niissäkään Toyota ole ylivertainen.

        Toyota teki sähköauton, joka ei pärjää muille merkeille sähköauton ominaisuuksissa, onhan se Toyotalta selkeä epäonnistuminen.


      • Anonyymi

        TM:n sähköautovertailu 21/24. Siinä sitä Toyotan menestystä kerrakseen:

        1. Volkswagen ID.4 8,9 p
        2. Renault E-Scenic 8,4 p
        3. Peugeot E-3008 8,3 p
        4. Ford Explorer 8,1 p
        5. Tesla Model Y 8,0 p
        6. Kia EV6 7,9 p
        7. Toyota bZ4X 7,7 p
        8. BYD Seal U 7,0 p


    • Anonyymi

      Kumma juttu mutta BMW sähköautoa kehuttiin TM talvitestissä juuri lämmityslaitteen ja ajo-ominaisuuksien takia.

      Ai niin mutta Toyota ei osaa tehdä testeissä pärjäävää autoa.

      Maailman perusteellisimpiin kuuluvan journalistisen talvitestin paras oli BMW i4 eDrive40 Charged Plus, joka keräsi viiteen tähteen riittävät 8,8 pistettä. BMW:lle kehuja tuli muun muassa ajettavuudesta, hallittavuudesta sekä auton lämmityslaitteesta. Miinuspuolelta taas löytyi joitakin käytettävyyspuutteita.

      • Anonyymi

        Viime talvenakin Toyota Priuksen edellä oli kaksi autoa, jotka olivat kaksi kertaa kalliimpia kuin Prius. Estettiin sillä Priuksen voitto, joka oli testin lämpimin auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime talvenakin Toyota Priuksen edellä oli kaksi autoa, jotka olivat kaksi kertaa kalliimpia kuin Prius. Estettiin sillä Priuksen voitto, joka oli testin lämpimin auto.

        Höpsis kun Prius ei pärjää edes hslvemmille. Myyntikin lopetettiin kun ei mene kaupaksi.


    • Anonyymi

      Taitaa Tojo olla todella pudonnut junasta.
      Japanian laivat taitaa olla myöhässä?

    • Anonyymi

      Toivottavasti tuon bZ4X:n akkutekniikka ymmärretään, sillä se ei ole turhan päiten sellainen kuin se kymmenen vuoden takuineen on.

      • Anonyymi

        Suomalaiselle autoilijalle kymmenen vuoden ja miljoonan kilometrin takuu on ihan turha, kymmenessä vuodessa ajokilometrejä tulee keskimäärin 200 000-250 000. Ja tuon pitkän takuun, josta ei auton ensiomistajalle ole edes hyötyä, auton sähköistä käyttökelposuutta on huononnettu mm. latauksia ja latausnopeutta heikentämällä. Mikä on se hyöty uuden auton ostajalle.

        Takuu on sidottu myös merkkiliikkeen huolto-ohjelmiin. Jos omistaja jättää merkkihuollon kerrankin väliin, takuu raukeaa.

        Kaiken lisäksi akkutekniikka menee sellaista vauhtia eteenpäin, että nyt ostetun sähkiksen akkuteknologia on vuosia ennen 10 vuoden akkutakuuta vanhentunut eikä käyttöominaisuuksia heikentänyt "pitkäkestoisuus" paranna edes vanhentuneen akkuteknologian arvoa.


    • Anonyymi

      Hauskoja nuo prosenttiluvut. Kun ensin ei myydä kuin muutama ja seuraavana vuotena muutama kymmenen, niin kasvuprosentti on paljon suurempi kuin maksimimäärä, hihii!

    • Anonyymi

      Joka liikkeeseen kaksi mitä ihmiset voi testata?
      Halpis ja mikäs se muka parempi malli Tojolla on?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6109
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5613
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3154
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2447
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2188
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2138
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1726
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1707
    Aihe