Voiko joku väittää, ettei uskomme tullut Venäjältä?
Kotimme on Pyhä Venäjä.
Kirkkoslaavi on pyhä kielemme.
Olemme venäläisiä.
Pravoslav.
Venäjän kirkko on Äitikirkkomme
13
227
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen ortodoksit ovat nimenomaan paenneet venäjältä, päästäkseen irti pahan vallasta. Jos kotimme onkin venäjä niin väkivaltaisesta kodista on ollut syytäkin lähteä.
Suomessa on ortodoksisuutta, venäjällä nykyisin ortotoksisuutta. Eläköön se merkittävä ero.- Anonyymi
Arseni on eri mieltä tietysti tästä.
- Anonyymi
Ortodoksit ovat kulttuurisesti ja geneettisesti venäläisiä. Heillä ei ole mitään yhteyttä Suomen katoliseen keskiaikaan. Ehkä ryssinä vihollisina.
- Anonyymi
Kirillin ja Putinin Venäjän ortodoksiseen kirkkoon uskovat ovat helvetin omat.
- Anonyymi
Arseni puolustaa Kirilliä.
Potslojo.🇷🇺🎖️☠️
- Anonyymi
Usko tuotiin Suomeen ristiretkien kautta ja lähinnä lännestä. Kun Venäjä valloitti Suomen niin tietenkin myös uskoa tuli sieltä mukana, mutta ei sekään minään herätyksenä, mutta ei aivan samalla tavalla kauloja katkoen kuten lännestä tullut usko.
- Anonyymi
ootko laskenu onko tuhannes kesrta kun teet tämän aloituksen
- Anonyymi
Herjatessakin toisto on paras tehokeino.
Kun toistaa herjaa riittävän usein, alkaa itsekin uskoa siihen.
Se tee se itse aivopesua. - Anonyymi
I V Lenin: ²" valehdelkaa valehdelkaa, mitä enempi valhetta toistetaan, tulee siitä totuus. "
- Anonyymi
Bysantista se on tullut, ei Venäjältä.
- Anonyymi
Kirkkoslaavi tulee vaihtaa kreikan kieleen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533402
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253344No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281984Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81389Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141386Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501139Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens73995