Katsoin Janne Katajan mainion dokkarin Jehovan Todistajista. Siinä puhuttiin ilmeistyskirjan näystä 144000 uskovaa.
Nämä eivät suinkaan ole jehovan todistajia, vaan pyhiä miehiä. Katolisia pappeja ja lestadiolaisia poikamiehiä.
He eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa. Näin raamattu todistaa vankasti.
Miksi Jehovat eivät ota tätä tosissaan, mutta ihmisten raaka kiusaaminen karttamisen muodossa on kyllä kunniassa.
Milloin Jeesus sylki toisinajattelijan kasvoille? Siinä jehovilla miettimistä.
"Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet"
Vain katoliset papit ja poikamiehet pääsevät Jehovan valtakuntaan
31
309
Vastaukset
- Anonyymi
"He eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa."
Tarkentaisitko miten naisen kanssa oleminen saastuttaa miehen?- Anonyymi
Sitä pitäisi varmaan kysyä Ilmestyskirjan kirjoittajalta. Pyhyyteen kuitenkin toisinaan liitetään ajatus selibaatista, kuten myös paastoamisesta ym. ruumiillisten tarpeiden rajoittamisesta. Tällainen henkilö voidaan nähdä hengellisempänä kuin ihmiset yleensä. Pointti taisi kuitenkin olla, ettei jehovalaisten tulkinnalla ole käytännössä mitään tekemistä raamatussa kirjoitetun kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä pitäisi varmaan kysyä Ilmestyskirjan kirjoittajalta. Pyhyyteen kuitenkin toisinaan liitetään ajatus selibaatista, kuten myös paastoamisesta ym. ruumiillisten tarpeiden rajoittamisesta. Tällainen henkilö voidaan nähdä hengellisempänä kuin ihmiset yleensä. Pointti taisi kuitenkin olla, ettei jehovalaisten tulkinnalla ole käytännössä mitään tekemistä raamatussa kirjoitetun kanssa.
Aloittaja ei vaan ymmärrä Ilmestyskirjaa vaan luulee että sen sanat täytyy ottaa kirjaimellisesti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miehiseen näkemykseen pyhyydestä siis kuuluu ajatus siitä, että sukupuoliyhteys naisen kanssa tai yleensä naiset saastuttaisivat miehiä. Eikös tämä ole jo aika vanha ja paikkansa pitämätön näkemys?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo voidaan kaiketi kääntää myös niin, että he eivät ole saastuttaneet itseään naisten parissa
ja naiset ovat tässä neitsyitä.
Valitettavasti naisilla kuvataan monenlaista pahaa, myös uskontoa. Jolloin "he eivät ole saastuttaneet" itseään väärän uskonnon parissa - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja onko yleensä kyse miehistä?
- Anonyymi
Anonyymi-ap 2025-02-10 16:32:15
" puhuttiin ilmeistyskirjan näystä 144000 uskovaa.
Nämä eivät suinkaan ole jehovan todistajia "
Eivät. Sillä jehovantodistajat opetetaan ja vaaditaan käyttämään valehtelua, saadakseen vatiotornin kaupaksi. Valehtelulle on omistettu oma lahkoslang-ilmauksensakin, " teokraattinen sodankäynti"
Kun taas ne 144 000 ...
ilm. 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta,
14:5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.
-Niin, he ovat valehtelemattomuuttaan jehovantodistajien vastakohtia.- Anonyymi
"Eivät. Sillä jehovantodistajat opetetaan ja vaaditaan käyttämään valehtelua, saadakseen vatiotornin kaupaksi. Valehtelulle on omistettu oma lahkoslang-ilmauksensakin, " teokraattinen sodankäynti"
Juuri näin. Nämä 144000 ovat oikeasti pyhiä henkilöitä, miehiä ja naisia. Siellä ovat apostolit, profeetat yms. oikeat pyhät. Yksikään ihmisten kiusaaja Jehova ei ole siellä mukana.
Karttamisoppi on niin kammottavaa sontaa, että ei mitään rajaa. Itse olen eronnut eräästä herätysliikkeestä vuosia sitten ja kukaan ei karta mua. Aina tervehditään ja tullaan juttelemaan. He ovatkin kunnon kristittyjä.
Jeesus opetti sekakansa samarialaisista, joita Juutalaiset ylenkatsoivat ja karttoivat. Hänellä oli vertauskin LAUPIAASTA SAMARIALAISESTA (kartetusta).
Jehovien kannattaa opetella uudestaan raamatun sisältö ja miettiä mikä tässä taikauskossa on mennyt niin pahasti pieleen. Olette kaukana raamatun opetuksesta.
- Anonyymi
Voi voi, kun ei ymmärrä, mikä on Jumalan Valtakunta, on vaikea ymmärtää, miksi vain 144000 ihmistä menee taivaaseen hallitsemaan Jeesuksen kanssa. Taivaallinen hallitus ottaa pian hallitusvallan ja muu ihmiskunta elää maan päällä sen hallinnon alla.
- Anonyymi
Raamattu sanoo Uudesta Jerusalemista seuraavasti:
Ilm. 22:15 Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.
Jehovan todistajien enemmistö uskoo jäävänsä Uuden Jerusalemin ulkopuolelle, koska ajatellaan, että kyseessä on taivaallisen hallituksen vertauskuva. Mihin noista mainituista ulkopuolelle jäävien ryhmistä he kuuluvat?
- Anonyymi
144 000 koostuu lisäksi Israelin sukukunnista. Eli kyse on noin 15-vuotisista messiaanisista juutalaispojista. Vartiotornilaiset voivat unohtaa ylimieliset minuutensa - vaikka kuinka nimiään kirjoihinsa kirjoittelevatkin. Ihmisen kirjoilla ei ole mitään painoarvoa. 144 000 päättää Jumala, ei kulttilaiset.
- Anonyymi
ilm. 7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
7:5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7:6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7:7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7:8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
-Ja nuo sukukunnat eivät ole vertauskuvallinen asia, kun niitä on noin paljon yksittäin lueteltu.
On sanottu tuon tarkoittavan että Jumala ei ollut hyljännyt kansaansa, vaikka se tuolloin eli luopumustilassa. - Anonyymi
Janne on tullut JT uskoon 3 kk sitten.
- Anonyymi
Kataja on kylläkin ortodoksikristitty, on ollut jo jonkin aikaa.
- Anonyymi
"Milloin Jeesus sylki toisinajattelijan kasvoille? Siinä jehovilla miettimistä."
Ja Jehovan Todistajat eivät ole koskaan sylkeneet toisinajattelijoiden kasvoille.
Jehovan Todistajat olivat muuten ainoa kristillinen ryhmä Natsi-Saksassa jonka jäsenet mieluummin menivät keskitysleireille kuin liittyivät Natsi-Saksan armeijaan. Yksi suuri syy siihen miksi tuhannen JT:t tekivät näin oli koska heidän mielestään tappaminen on aina väärin, vaikka sitten tapettaisiinkin sellaisia jotka eivät ole Jehovan Todistajia.
Suurin osa Natsi-Saksan sotilaista tuli sen maan katolisen ja luterilaisen kirkkojen jäsenien joukoista. He eivät jättäneet omaa uskontoaan pukiessaan ylleen sotilaan uniformun, vaan kuvittelivat Hitlerille antamansa palveluksen olevan osa Jumalalleen antamaansa palvelua.
Ja sodan aikana Saksan katolisen kirkon piispat olivat välillä uutisissakin kun sanoivat rukoilevansa voittoa Natsi-Saksan armeijalle. Samanaikaisesti katolisen kirkon johtohahmot Yhdysvalloissa rukoilivat yleisesti voittoa liittoutuneiden puolesta. Tällä tavalla kummallakin puolella annettiin rivisotilaille kuva että älkää välittäkö moraaliasioista, "Jumala on puolellanne".
Mutta en usko aloittajan ymmärtävän kuinka syvällisesti kaikki tuo oli kristinuskon oppeja vastaan. - Anonyymi
Ne on juutalaisia, Jumala ei hylkää kansaansa
- Anonyymi
Monet luulee että omalle elämälle jotakin voi mutta minkäs teet?? Eutanasiakin on paheksuttu ja abortti ja miksi ihmeessä kun kukaan ei halua maksaa kenenkää elämää ei edes uskovat??
- Anonyymi
Yhteiskunnasta salaa katoaminen on hyvin jämmittävä juttu ja sen minäkin teen.
- Anonyymi
Suomi on kyllä oikeasti sellainen koko maailmankaikkeuksienkin täys perähikijä että on aivankin aivan täyttä hätävarjelun täyttä liioittelua että eikö saisi ajaa katsastamattomalla autolla kuten itsekin olen ajanut vuosikymmeniä kuten myynyt persettä verovapaasti Trans-naiselle elannoksi. Suomi on jumalaton ja outomaa kuten on koko maailmakin.
- Anonyymi
Suomi on kokoaan suurempi Perähikijä ja Tuppukylien hölmöläisillä höystetty luvattu maa ja loputon onni tulee valtion vastaisesta vehkeilystä.
- Anonyymi
Minä ajan jatkuvasti katsastamattomaslla autolla ja joskus kännissä, se olisi upeaa kun Poliisit tulisi vilkut päällä päälle kuin yleinen syyttäjä ja olisi vielä naispoliiseja niin sou ja vot.
- Anonyymi
Minä myönnän että siitä tulee aivan valtavia seksuaalisia kiksejä kun Poliisit käy kimppuun.
- Anonyymi
Minä en ole katsastanut autoani vuosikymmeniin ja olen myös ulosotossa kun jään kiinni niin nautin seksuaaliseista kikseistä ja auton velatkin menee samaan kasaan.
- Anonyymi
Minä ostan salamiljonäärinä jonkin ökyasunnon Eirasta ja ajan katsastamattomalla autolla pitkin Helsinkiä niin on mukavaa ja seksuaallisen kin nautinnollista kuinka pitkälle menee. Ökymiljönääri haaveilee..
- Anonyymi
Toivottavasti kimppuun iskee NaisPoliisi kun jään kiinni katsasramattoman Auton ajosta, se on minun syvin haave ja Fsantasia..
- Anonyymi
Raitis oppi, siitä tässä lisää. https://www.youtube.com/watch?v=8ZxRn1xfc9A
- Anonyymi
Saatanan Satonen on itse suuren pirun perkeleen synnyttämä poliitikko. Minä haluan päästä pois ja kauaksi mutta suuri Trans-naisen muna perseessä kompensoi tämänkin kaiken eli tasPeli.
Kyllä raamatun mukaan myös hyvät Peräilman lasettajat pääsevät taivaan kirkkauteen ja raittiiseen ilmaan.
- Anonyymi
Anonyymi 2025-02-26 05:00:14
" Jehovan Todistajat olivat muuten ainoa kristillinen ryhmä Natsi-Saksassa jonka jäsenet mieluummin menivät keskitysleireille kuin liittyivät Natsi-Saksan armeijaan"
-Eivät JT:t ole kristillisiä
-Eivät JT:t ryhmänä toimineet.
" JT:t tekivät näin oli koska heidän mielestään tappaminen on aina väärin, vaikka sitten tapettaisiinkin sellaisia jotka eivät ole Jehovan Todistajia."
-Tuossa on hiukan muutettu vartiotornia.
Vartiotorni kirjoittaa että JT:t ovat parempia, koska vartiotorni kieltää asepalveluksen (siviilipalveluksen tuo jehovakanava ensin kielsi, sitten salli)
Maan ulkoinen turvallisuus kuuluu siis jäädä vartiotornin mielestä muiden tehtäväksi.
Maan sisäisen turvallisuuden tarpeeseensa tulee kuitenkin vartiotornin mukaan kutsua poliisi, valtakunnansalille.
Päivitetty 10.3.2023 14:22
Kahdeksan ihmistä kuoli ja useita loukkaantui myöhään torstaina saattuneessa ampumavälikohtauksessa Hampurissa Saksassa.
Poliisin mukaan ampuminen tapahtui Jehovan todistajien valtakunnansalissa Deelböge-kadulla Groß Borstelin kaupunginosassa iltayhdeksältä paikallista aikaa.
Saksan viranomaiset ovat perjantaina kertoneet ampujan olleen 35-vuotias Saksan kansalainen, joka oli itse entinen Jehovan todistaja
https://yle.fi/a/74-20021745
Tuossa on yksi lahkon mielenterveysvaikutus.
Muuten Jehova hyväksyy aepalveluksen, maanpuolustuksen.
APT 10:1 Ja Kesareassa oli mies, nimeltä Kornelius, sadanpäämies niin kutsutussa italialaisessa sotaväenosastossa.
10:2 Hän oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen, niinkuin koko hänen perhekuntansakin, ja antoi paljon almuja kansalle ja rukoili alati Jumalaa.
10:3 Hän näki selvästi näyssä, noin yhdeksännellä hetkellä päivästä, Jumalan enkelin, joka tuli sisään hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Kornelius!"
10:4 Enkeli sanoi hänelle: "Sinun rukouksesi ja almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi 2025-02-26 10:47:59
" Kahdeksan ihmistä kuoli ja useita loukkaantui myöhään torstaina saattuneessa ampumavälikohtauksessa Hampurissa Saksassa.
Poliisin mukaan ampuminen tapahtui Jehovan todistajien valtakunnansalissa Deelböge-kadulla Groß Borstelin kaupunginosassa iltayhdeksältä paikallista aikaa.
Saksan viranomaiset ovat perjantaina kertoneet ampujan olleen 35-vuotias Saksan kansalainen, joka oli itse entinen Jehovan todistaja "
-Naapurini, JT, sanoi että tuohan oli ennustettu Raamatussa, eihän siinä mitään kummallista Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin ihmetellä jt hölmöilyjä ja satuiluja. Kävisit vaikka kakalla ja päästelisit samalla äänekkäästi Peräilmaa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533482
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253474No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151409Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501159Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007