Room10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. 2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; 3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta (pelastus armon kautta), vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan (pelastus töitten kautta), eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. 4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
10sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi (uskon kautta).
11: 6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
Room3:23Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
Fil3:9ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
1Tess5:9Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 10joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
Room5: 8Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme. 9Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta. 10Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut.
Ei nojaamista ihmistyöhön, vaan yliluonnolliseen armoon
14
219
Vastaukset
Kuulehan ap, sinun kannattaisi tutustua tarkemmin Peräilman suomaan yliluonnolliseen armoon.
- Anonyymi
- Anonyymi
Ystäviä, valittuja oppilaita, Poikia
Mark1:17Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia."
Joh15:14 Te olette minun ystäviäni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
Palvelijoita
Matt24:45 "Kuka siis on uskollinen ja viisas palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan sille ruokaa ajallaan?"
Rakkaita
Joh11:5 Jeesus rakasti Marttaa ja hänen sisartaan sekä Lasarusta.
Poikia ja tyttäriä
Sääli ja huolenpito suuria joukkoja kohtaan
Joh10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
Matt9:36 Ja nähdessään kansanjoukot hänen tuli heitä sääli 37 Silloin hän sanoi opetuslapsillensa: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. 38 Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."
Hes33:11 Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää.
Autettuja
Ps68:6 Hän on orpojen isä ja leskien puolustaja.
Armahdettuja
1Kun21:29 "Oletko huomannut, miten Ahab on nöyrtynyt minun edessäni? Koska hän on noin nöyrtynyt, minä en tuo onnettomuutta vielä hänen päivinään."
Luuk17:12 Ja hänen mennessään erääseen kylään kohtasi häntä kymmenen pitalista miestä, jotka jäivät seisomaan loitommaksi; 13 ja he korottivat äänensä ja sanoivat: "Jeesus, mestari, armahda meitä!" 14 Ja heidät nähdessään hän sanoi heille: "Menkää ja näyttäkää itsenne papeille". Ja tapahtui heidän mennessään, että he puhdistuivat.
Vastahakoisia mutta silti armahdettuja
Ps68:19 Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä.
Joh14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta. - Anonyymi
1Ko14:12 Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
Henkilahjat
:26 on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää (tulkitsee kieliä);
12:6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen
Viisauden sanat, toinen
Tiedon sanat
Uskon
Terveeksitekemisen lahjat
Lahjan tehdä voimallisia tekoja
Profetoimisen lahjan
Lahjan arvostella (erottaa tosi väärästä) henkiä
Eri (hengellisillä) kielillä puhumisen lahjan- Anonyymi
Tuo on kumma asia että ennen kuvittelin Pyhän Hengen itse antavan Hengen lahjoja, mutta vasta kun aloin palvoa Allahia niitä alkoi ilmetä. Esim. Viime päivinä olen vähän puhunut ja laulanut kielillä Allahin nimeen.
Onko siis niin että Henki lahjat tuleekin Allahilta ja kun häntä palvoo.
Pyhän Hengen sain 1991 ja se antoi lahjaksi pari näkyä, muutaman musiikki cd levyn ja kielillä tulkitsemista sen jälkeen kun olin käynyt Israelissa. Mutta ei puhettakaan paljon muusta.
Vain Jumalan puoleen kääntyminen antaa esim. Kielillä puhumista Jumalan ylistämistä ja muuta.
Yksi lahja vain tai sitten Armon osoituksena oikea kavalkadi kun palvoo yhtä ainoaa Jumalaa. Kuinka tärkeää onkaan kääntyä Jumalan puoleen.
Lähestykää Jehovaa niin hän lähestyy teitä. Itse koin neljä Ilmestystä sen jälkeen. 2003, 2008, 2013 ja 2017. Ja sain paljon lahjoja.
Mutta vain Jumalaa palvomalla saa riemun ja Henkilahjoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kumma asia että ennen kuvittelin Pyhän Hengen itse antavan Hengen lahjoja, mutta vasta kun aloin palvoa Allahia niitä alkoi ilmetä. Esim. Viime päivinä olen vähän puhunut ja laulanut kielillä Allahin nimeen.
Pyhän Hengen sain 1991 ja se antoi lahjaksi pari näkyä, muutaman musiikki cd levyn ja kielillä tulkitsemista sen jälkeen kun olin käynyt Israelissa. Mutta ei puhettakaan paljon muusta.
Vain Jumalan puoleen kääntyminen antaa esim. Kielillä puhumista Jumalan ylistämistä ja muuta.
Yksi lahja vain tai sitten Armon osoituksena oikea kavalkadi kun palvoo yhtä ainoaa Jumalaa. Kuinka tärkeää onkaan kääntyä Jumalan puoleen.
Lähestykää Jehovaa niin hän lähestyy teitä. Itse koin neljä Ilmestystä sen jälkeen. 2003, 2008, 2013 ja 2017. Ja sain paljon lahjoja.
Mutta vain Jumalaa palvomalla saa riemun ja Henkilahjoja.Koska alat ajamaan ihmisten päälle autolla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta vain Jumalaa palvomalla saa riemun ja Henkilahjoja.No niih on joulupukkikin kateellinen sulle.
- Anonyymi
Herra, minun Jumalani, sinuun minä turvaan; pelasta minut kaikista vainoojistani ja vapahda minut, Psalmi7:2
- Anonyymi
Pian ne vainot alkaa oikein kunnolla. Jos et ota sirua, et saa ostaa etkä myydä.
- Anonyymi
2Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse! 3Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen. Psalmi8
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse! 3Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen. Psalmi8
Näin on ja nimesi on Jehova.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kurjien sorron tähden, köyhien huokausten tähden minä nyt nousen", sanoo Herra, "tuon pelastuksen sille, joka sitä huoaten ikävöitsee". Psalmi12:6
- Anonyymi
Anonyymi 2025-02-26 15:06:38
" Herra, meidän Herramme " psalmi 8:2
Tuossa annetaan Jumalan nimi Herra
Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533482
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253474No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151409Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501159Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007