....julkaisen tämän Yleistä Toyotasta -palstalla:
Nämä yleiset polttomoottoriautot ovat tikittäviä aikapommeja
Norjan autoliitto NAF:n äänenkannattaja Motor on julkaissut listan polttomoottoreista. Motorin mukaan niin sanottuja potentiaalisia pommimoottoreita ovat joka tapauksessa aakkosjärjestyksessä seuraavat:
Volkswagen-konserni: 1.2/1.4/1.8/2.0 TSI/TFSI:n ja 2.0 TDI:n tietyt sukupolvet ja niiden alaversiot. Asennettu lukuisiin eri VW-konsernin malleihin. Merkkejä mm. Audi, Seat, Skoda ja Volkswagen. Liikkeellä eri kehitysversioita.
https://www.is.fi/autot/art-2000011043258.html
Asian suuren yhteiskunnallisen merkityksen ja sen vuoksi, että nämä moottorit ovat myös Skodassa...
17
249
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota ei ole tehnyt yhtään ongelma moottoria. Kaikki moottorit ovat olleet lähes ikuisia. Aikoinaan D4D dieseli oli kestävin moottori. Niillä ajettiin paljon enemmän kuin mersun parhailla moottoreilla, mutta Toyota luopui niistä vähäisen kysynnän vuoksi.
- Anonyymi
Toyota lopetti dieselmoottoristen henkilöautojen myynnin vuoden 2018 loppuun. Oli siinäkin edellä aikaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota lopetti dieselmoottoristen henkilöautojen myynnin vuoden 2018 loppuun. Oli siinäkin edellä aikaansa.
Nyt Euroopassa myytävät Toyotan dieselit ovatkin Stellantiksen tekia. Toimivat hyvin, ja täyttävät täkäläiset määräykset. Eivät ole enää d-4d kertakäyttömoottoreita, vaikka sillä nimellä myydäänkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt Euroopassa myytävät Toyotan dieselit ovatkin Stellantiksen tekia. Toimivat hyvin, ja täyttävät täkäläiset määräykset. Eivät ole enää d-4d kertakäyttömoottoreita, vaikka sillä nimellä myydäänkin.
Toyotan D-4D moottori tunnetaan kaikkien aikojen kestävimpänä moottorina. Avensiksen sai aikoinaan myös kestävällä D-4D-dieselmoottorilla ja taksimiehet tietävät, että se on todella kestävä moottori.
- Anonyymi
Toyota vikoja voi alkaa kerätä Toyota palstalle.
https://moottori.fi/uutinen/toyotan-suosikkimaasturissa-voi-tulla-vastaan-ikava-sahkoongelma-korjaus-maksaa-pahimmillaan-jopa-yli-5-000-euroa/- Anonyymi
Relax, 10 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Relax, 10 vuotta.
Ei oikein Relax toimi todellisuudessa.
https://moottori.fi/uutinen/kuluttajat-penaavat-toyotalta-vastuuta-tuhansien-eurojen-korjausta-vaativasta-corollan-valmistusvirheesta-maahantuojan-tiedossa-joitain-tapauksia/
- Anonyymi
VWskodaudi korjaajat tienaa kovasti....
- Anonyymi
Toyota korjaamot ne vasta tienaakin.
Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
Ei ole oikein vahvoja Toyotan rimpulat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota korjaamot ne vasta tienaakin.
Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
Ei ole oikein vahvoja Toyotan rimpulat?Yhdestä korjattavasta Toyotasta ei paljon korjaustuloja kerry.
- Anonyymi
Toyota 2.2 D4D, kansi poks alle 150 tkm.
- Anonyymi
Tuo Toyotan dieselmoottori on ollut kautta maailman kuuluisa kestävyydestään. Siksi sinä tässä tietysti valehteletkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Toyotan dieselmoottori on ollut kautta maailman kuuluisa kestävyydestään. Siksi sinä tässä tietysti valehteletkin.
Toyotan 2,2l D-4D on maailman kuulu aikapommi, jonka kannentiiviste alkaa vuotaa, eikä sitä voi korjata, koska alumiinisen lohkon kannenpulttien kierteet vaurioituvat irroitettaessa, eikä uusia kierteitä voi tehdä lohkon ohuen materiaalin takia. Uusi puolimoottori on siis halvin keino korjata vuotava kannentiiviste.
Kyseisen dieselin taru jäi syystäkin lyhyeksi. Edes valmista ja ei siihen uskonut, vaan osti paremmat dieselit BMW:ltä niin kauan kuin niitä henkilöautoihin tarjosi. Samalla loppui Avensis-taksien aikakausi Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan 2,2l D-4D on maailman kuulu aikapommi, jonka kannentiiviste alkaa vuotaa, eikä sitä voi korjata, koska alumiinisen lohkon kannenpulttien kierteet vaurioituvat irroitettaessa, eikä uusia kierteitä voi tehdä lohkon ohuen materiaalin takia. Uusi puolimoottori on siis halvin keino korjata vuotava kannentiiviste.
Kyseisen dieselin taru jäi syystäkin lyhyeksi. Edes valmista ja ei siihen uskonut, vaan osti paremmat dieselit BMW:ltä niin kauan kuin niitä henkilöautoihin tarjosi. Samalla loppui Avensis-taksien aikakausi Suomessa.Koko maailman media kehuu tuota menneen aja Toyotan D-4D- diselmoottoria. Googleta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko maailman media kehuu tuota menneen aja Toyotan D-4D- diselmoottoria. Googleta.
Vain sinun kuplassasi. Sinun kuplasi ei ole koko maailma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko maailman media kehuu tuota menneen aja Toyotan D-4D- diselmoottoria. Googleta.
D-4D -moottoreita on todellisuudessa vaikka kuinka monenlaisia eikä se sano kenellekään yhtään mitään jos joku kertoo että jotain niistä kehutaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337034- 386444
- 293524
- 453060
- 342724
- 152418
- 372198
- 162076
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481957En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191807