Olen alkoholisti, kivempaa olis varmasti ollut muutenkin. Tyydyn kohtalooni. Kävin kirjastolla. Seuraavakksi pieni lenkki vain. Ja sitten iltakaljat.
Se on sitä
12
163
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko edes ajatellut, että suunnan voi muuttaa ?
Miksi tyytyä kohtaloon, jos miettii, että kivampaakin voisi olla ?
Mitä murheita hukutat juomalla, onko elämä niin tylsää ? - Anonyymi
Alkoholin vieroitus oireet on se asia. Ei ne kivoja ole, ja kun täytyisi asioita hoitaa.
- Anonyymi
Onko sun vaikeaa hoitaa asioitasi ?
Vieroitusoireet menee kyllä ajan kanssa ohi, vaikka eihän ne todellakaan kivoja ole. - Anonyymi
Se on vaan loppujen lopuksi aika lyhyt jakso se vieroitus, siihen saa apuakin .kun on tiedossa elämä jonka saa kokea selvin päin ja moni asia hoituu paremmin ihmiseltä joka paranee alkoholismistaan. On oltava vahva päätöksissään eikä antaa periksi silloin kun olo on huono . Joten elämällä on niin paljon annettavaa ihmiselle kun vaan haluaa sen kokea.
Mutta moni on niin heikkokuntoinen että jos on huono olo niin ajattelee että ottaa huikat niin olo paranee ja taas ollaan kierteessä .
- Anonyymi
Tarvitaan ensinnäkin kalavehkeet, saadaan järvestä vähäsen saalista. Särki esim. on ravintorikas kala. Polkupyörän tarvitset tähän ehdottomasti. Tien varsilta löytyy tölkkejä. Ei niitä ihmiset kerää, mieluummin heitetään tölkki menemään.
Pidä saamasi raamattusi myös matkassa, sekä muuta hyvää kirjallisuutta, ehkä rippiajoiltasi. Aivot kyllä kiittää. Saat paneutua lukemaasi. Olet tehnyt hyvän valinnan elämässä. Ensinnäkin se, että olet rakas ihminen tähän maailmaan. Olet syntynyt. Sait äidiltäsi ja isältä sen alkuvoiman, jolla olet täällä tänään toiminnassa. Sä sait sen vanhemmiltasi, ei ne turhaan tehneet mitään. Et ole todella turha ihminen, mutta mieti nyt vähäsen.- Anonyymi
Eikö opettaja kertonut, että aiheen vierestä kirjoittaminen on paha virhe?
- Anonyymi
” Tyydyn kohtalooni ”äei se ole mikään kohtalo van oma valinta , kumpa tietäisit miten hyvin pari entistä alkoholistia voivat tänään kun lopettivat . Sanovat molemmat että olisivat lopettaneet aikaisemmin jos olisivat tienneeet millaista on voida hyvin ja tuntea itsensä normaaliksi.
Minun vaarini oli alkoholisti, voi että hänen alkoholismi pilasi paljon , ensinnäkin mitä tuli hänen omiin lapsiinsa ja toiseksi meihin lapsenlapsiin. Luulen ettei hän tiennyt muiden lastenlasten niitä edes muuta kun minun !koska olin hänen ensimmäinen lapsenlapsi. veljeäni hän ei edes tuntenut. Joten hän ei lopettanut viinan juontia koskaan , ja me lapset joita on iso lauta .
Joten älä puhu kohtalosta sillä viinan juot itse, se ei ole mikään kohtalo, ainoastaan heikkous ihmisessä. Joka tuhoaa sisäelimet täydellisesti . Hae apua siihen ” kohtaloosi”
Ja kokeile normaalia elämää . Viinanhalun voi voittaa kun itse päättää että haluaa normaalin elämän jonka kokee selvin päin. - Anonyymi
Tollanen mitään alkoholismia ole! Pientä tapatissuttelua. Lopettaminen helppoa kuin heinänteko; muutamana iltana voi olla pientä levottomuutta ja jonkin aikaa tehdä mieli - ja that´s it folks!
- Anonyymi
Olipas kannustavaa.....
Jos ihminen kokee jonkin itselleen ongelmaksi, silloin se on hänelle sellainen. Ajatelkoot muut mitä ajattelevat.
Jos jokin on sinulle, tai minulle, helppoa, se ei ole sitä kaikille muillekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipas kannustavaa.....
Jos ihminen kokee jonkin itselleen ongelmaksi, silloin se on hänelle sellainen. Ajatelkoot muut mitä ajattelevat.
Jos jokin on sinulle, tai minulle, helppoa, se ei ole sitä kaikille muillekin.Sattumalta tiedän mitä alkoholismi on, omasta lapsuudestani, omasta elämänkokemuksestani ja nähtyäni useiden, läheistenkin ystävieni, menevän sen takia ennenaikaiseen, tuskaiseen kuolemaan. Niin olisi voinut käydä minullekin, mutta ei käynyt, vaikka irtipääsy ei ollut nopeaa eikä totisesti helppoa.
Joillekin irtipääsy on kiinni vain omasta asenteesta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sattumalta tiedän mitä alkoholismi on, omasta lapsuudestani, omasta elämänkokemuksestani ja nähtyäni useiden, läheistenkin ystävieni, menevän sen takia ennenaikaiseen, tuskaiseen kuolemaan. Niin olisi voinut käydä minullekin, mutta ei käynyt, vaikka irtipääsy ei ollut nopeaa eikä totisesti helppoa.
Joillekin irtipääsy on kiinni vain omasta asenteesta.En sanoisi joillekin, vaan jokaiselle. Kukaan muu ei onnistu alkoholistia irrottamaan juomisesta, kuin alkoholisti itse.
On itse tunnistettava ongelma, myöntää se, ja on oltava oma tahto päästä siitä eroon.
Tukea voi toki saada ulkopuolelta, mutta päätös on tehtävä ihan itse. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En sanoisi joillekin, vaan jokaiselle. Kukaan muu ei onnistu alkoholistia irrottamaan juomisesta, kuin alkoholisti itse.
On itse tunnistettava ongelma, myöntää se, ja on oltava oma tahto päästä siitä eroon.
Tukea voi toki saada ulkopuolelta, mutta päätös on tehtävä ihan itse.Se on juuri näin. Itse tein näin, mutta läheiseni ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533432
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253394No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281994Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141396Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501149Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens731005