Lopetin momentti avaimen käytön

Anonyymi-ap

Koska pyöränpultit alkoi katketa. 110nm oli kiristysmomentti. Jälkeenpäin tarkastutin myös momentti avaimen ja oli toleranssien sisällä. Japsi auto mistä pultit katkesi no nyt ilkkujat tietysti herää mutta ei voi mitään kun on japseja usa ja saksan autoja perheessä käytössä ja kestävimpiä on japsit mutta se siitä.
Perinteinen ristikkoa avain on käytössä ja momenttiavain on laatikossaan tallissa ja pysyy siellä renkaanvaihtoihin osallistumatta. Ristikkoavain on nopea ja helppo ja sadoissa lasketaan renkaanvaihdot vuosien mittaan mitä olen tehnyt ja vain momentilla olen saanut huomata että aina vaan venyy eikä naksahda kuin vasta kun on mutteri/ruuvi hylsyssä katkenneena. No onhan noita ruuveja helppo vaihtaa mutta turhaa puuhaa. Joten avautumiseni aihe että ei ole ristikkoavaimen voittanutta se on tunnokas ja nopea. Alumiini ja rauta vanteita on ja jälkikiristän aina vaikka mitään hyötyä ei ole sillä ovat jo sopivassa kireydessä. Mitenkähän huolimaton ihminen on joka kaipaa sen kuuluisan jälkikiristyksen. Puhdistan huolellisesti aina navan ja vanteen kosketuspinnat. Japsien kiristys lienee 90-100nm se turvallinen mutta ei hakuakaan ristikkoavaimen arvosta mutta sopiva on. Mutterimopon momentti avaimia en omista kun en pidä niiden haakkamisesta mutterit rumiksi ja on alu sekä titaani sekä kromi rautamuttereita autoissamme. Matalanostin on 50v jälkeen renkaan vaihtajille oikein kiva ja halpa käyttövehje ja jarrujen putsauksessa todella mukava. Jeeep jarruja kannattaa puhdistaa ja voidella liukutappeja vaikka kaikki olisikin kunnossa niin myös pysyy kunnossa vuosien vieriessä. Samaan huoltoon helppo myös jarrunesteet vaihtaa vaikka ne jarrut toimisikin vaihtelematta mutta se vaan on niin helppo ja nopea samalla ja ruuvit pysyy toiminta kunnossa vuodesta toiseen. Vahva suositus ristikkoavaimelle ja matalanostimelle. OZ. Kausi alkaa taas pian.

6

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä jotain on ollut pahasti pielessä jos 110nmkiritys katkoo pyörän pultteja.
      Minä olen käyttänyt momenttiavainta pari vuosikymmentä ja osassa autoja on suositus suurempia, eikä koskaan ole ensimmäistäkään pulttia katkennut, eikä löystynyt.

• Anonyymi

Momenttiavain naksahtaa heti kun sillä kokeilee ensin 500nm kireyteen pulttipyssyllä kiristettyjä pultteja. Tai mikäli pultit ovat jo murtuneet, niin sitten siinä voi olla ensin vähän löysää ennen napsahdusta.

• Anonyymi

Mitä sekoilet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sekoilet?

Ei vaan jotkut sekoilevat pulttipyssyn kanssa ilman momenttisauvaa ja sitten ovat tyytyväisiä kun momenttiavaimen mukaan pultit ovat tarpeeksi kireällä.

• Anonyymi

En tiedä mitä lasia pulttisi ovat olleet mutta yksikään ehjä pultti ei katkea jos siihen laitetaan metrin varsi jonka päässä 11kg massa jota tuo 110nm vastaa.

• Anonyymi

Suolaamisella vaikutusta ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6744
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6213
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3434
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2900
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2644
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2338
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2046
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1897
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1777
    Aihe