Kumpi on parempi digiboksiin? SSD-levy vai ulkoinen kiintolevy?
Luin jostain, että SSD-levylle tallennuksessa on jotain rajoituksia. Että "päälle" ei voi tallentaa rajattomasti. (Montako kertaa?) Kovalevy taas on herkempi vaurioille.
Minulla on myös sellainen ongelma, että tallenteita katsottaessa SSD-levyltä ohjelma pätkii eli saattaa jämähtää muutamaksi sekunniksi tai sitten hyppää 5-10 sekuntia eteenpäin. Onko vika SSD:ssä vai onko digiboksi vaan niin huono, ettei toimi kunnolla?
SSD-levy vai kovalevy?
8
77
Vastaukset
- Anonyymi
Siirtonopeuden puolesta riittää HDD, mutta riittääkö virransyöttö? Ai niin, digiboksi. No itselläni on ollu digitv:n USB:ssä kiinni 2,5"" HDD ja nyt on näköjään ulkoinen SSD, jotka ottaa virran USB-liittimestä. Molemmat toimineet kyllä.
Tallennuskertojen määrällä ei ole tuossa käytössä väliä. Tietokoneissa kirjoitellaan pikkutiedostoja moninverroin enemmän. Tv-tallennuksissa on vain isoja tiedostoja.
Pätkimistä kannattaa haarukoida jollain toisella tallennusvälineellä, niin saa selville onko ongelma mediassa vai itse laitteessa. Levy kannattaa myös alustaa joskus uudelleen.- AnonyymiUUSI
Mutta eihän levyä voi alustaa uudelleen, koska silloin kaikki aikaisemmat tallennukset häviävät.
Ja tässä oli siis kyse juuri televisio-ohjelmien tallennuksista... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eihän levyä voi alustaa uudelleen, koska silloin kaikki aikaisemmat tallennukset häviävät.
Ja tässä oli siis kyse juuri televisio-ohjelmien tallennuksista...No kopioi ne tietokoneelle, alusta levy, ja kopioi takaisin.
Ainakin Samsungin telkkari käyttää XFS-formaattia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No kopioi ne tietokoneelle, alusta levy, ja kopioi takaisin.
Ainakin Samsungin telkkari käyttää XFS-formaattia.Suurin osa televisiosta salaa levyn sisällön jolloin tietoja ei saa tietokoneella auki. Joutuu tekijänoikeuksista vaikka Suomessa onkin laillista tallentaa ohjelmia ja siirtää koneelle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa televisiosta salaa levyn sisällön jolloin tietoja ei saa tietokoneella auki. Joutuu tekijänoikeuksista vaikka Suomessa onkin laillista tallentaa ohjelmia ja siirtää koneelle.
Voi ne salatut tiedostot siirtää tietokoneelle ja takaisin ulkoiselle levylle. Näkyvät kyllä telkkarissa edelleenkin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi ne salatut tiedostot siirtää tietokoneelle ja takaisin ulkoiselle levylle. Näkyvät kyllä telkkarissa edelleenkin.
Ei näy koska tv tulkitsee ne tällöin virheelliseksi. Näin ainakin Philips, Samsung telkkareissa 2020 luvulla tehdyissä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei näy koska tv tulkitsee ne tällöin virheelliseksi. Näin ainakin Philips, Samsung telkkareissa 2020 luvulla tehdyissä.
Samsungin tv:n tiedostoja olen siirrellyt levyltä toiselle. Purkuavain on tv:ssä ja tiedostot ovat salattuja.
Eli siis onnistuu kyllä.
- AnonyymiUUSI
SSD:n idea on huikeasti nopeampi hakuaika verrattuna kiintolevyyn. Moisella ei ole virkaa, kun "soitellaan" videotiedostoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253534- 2543505
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861241Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007