Jauhopussien pullaohjeissa ei ole mitään järkeä, eikä niitä pidä missään nimessä noudattaa, vaan on tehtävä niin kuin ammattilainen määrää.
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/53feed85-f969-45f8-a7a2-007b8257c9f1
Oletko aina leiponut pullan väärin?
3
<50
Vastaukset
Artikkelissa on paljon puhetta, vähän villoja.
1. Artikkeli kehottaa olemaan välittämättä nesteen lämpötilasta ja sen sijaan tekemään raskin edellisenä iltana. No, tämähän on paljon monimutkaisempaa. Kädenlämpöiseen nesteeseen hiivan sekoittamisella on tavoitteena nopeuttaa leivontaa.
2. Artikkeli vähättelee taikinan vatkaamista. No ei kai sitä varsinaisesti vaahdoksi vatkata, mutta kuitenkin sen verran, että neste ja kuiva-aineet sekoittuvat. Kai nyt se on minimi.
3. Artikkeli vähättelee sitä, että voi pitää lisätä lopussa kun sen voisi kuippuleipureiden mukaan lisätä missä vaiheessa tahansa kun yleiskoneet on niin tehokkaita, ettei sillä ole merkitystä. Koska on tehokkaat yleiskoneet niin voin lisääminen onnistuu helposti myös lopussa. Tässäkään narinassa ei ole mitään järkeä.
4. Seuraavaksi naristaan pitkää kohotusaikaa. No kai se pitkä kohotusaika parantaa lopputulosta kun samat huippuleipurit veuhkaavat juuritaikinan kohotuksesta jopa vuorokausia jääkaapissa. Jos juuritaikinaa kohotetaan vuorokausia niin miksei pullataikinaa edes paria tuntia?
5. Vedoton paikka. No shit Sherlock. Ohjeen tarkoituksena on taas varmistaa, että kohoaminen on nopeaa, leipominen on nopeaa ja turha hössöttäminen jää minimiin.
Artikkelin huippuleipurit hössöttävät vaikeista ohjeista ja lopputuloksena antavat vielä vaikeampia ohjeita. Ei jatkoon.- Anonyymi
Minä olen sotkenut hiivan tilkkaan sokerivettä. Kun alkaa näkymään elämisen merkkejä niin kippaan systeemiin.
Vedoton paikka on pyyhkeellä peitetty taikinakippo. Voihan sen vaikka mikroaaltouuniin nakata pois pöytätilaa viemästä. Anonyymi kirjoitti:
Minä olen sotkenut hiivan tilkkaan sokerivettä. Kun alkaa näkymään elämisen merkkejä niin kippaan systeemiin.
Vedoton paikka on pyyhkeellä peitetty taikinakippo. Voihan sen vaikka mikroaaltouuniin nakata pois pöytätilaa viemästä.Minä en käytä mitään pyyhkeitä leipoessani, kun käytössä on tupperwaren kannellinen leivonta astia, jossa kansi aukeaa itsestään, kun taikina on tarpeeksi kohonnut. Sokeriakaan en laita pullataikinaan vaan steviaa. Voin tai margariinin laitan heti alussa sulatettuna sillä sen sulatan ensin ja siihen sulanneeseen rasvaan lisään maidon lämpenemään. Ei ole yleiskonetta, jokaa taikinan tekisi vaan ihan itse on tehtävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465347Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5481899Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748