Samoja ihmisiä siellä vuodesta toiseenkin on... Mitä hyötyä siitä on siis työmarkkinoille
Mihin kuntouttava tähtää
26
444
Vastaukset
- Anonyymi
Missä siellä?
- Anonyymi
Siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä.
Missä siellä?
- Anonyymi
Kukaan ei ole tutkinut TE-palvelun kuntotuksen todellisuutta. Kuntouttaminen on vain hurskastelua väärin ymmärtämisen ja yleistämisen perusteella. Kuntouttaminen on ihan toisen ministeriön alaa. Sosiaali- jaterveystoimi kuntouttaa terveydellisin perustein kansalaisia heidän oman tahtonsa ja tarpeen mukaan. TE-palvelut on työnvälitystä, ja sitä johtaa poliittisesti nykyisin EK:n edustaja.
- Anonyymi
Aiemmin tähtäsi siihen, ettei kunta joutunut maksamaan sakkomaksua, jos työtön oli jossakin toimenpiteessä, kuten vaikka kuntouttavassa työtoiminnassa.
Enää niin ei ole, sakkomaksut lankeavat kunnalle vaikka työtön olisi kuntouttavassa työtoiminnassa tai muissa toimenpiteissä. Tuo kuntouttavaan nakittaminen on tainnut hiljalleen hiipua monessa kunnassa, kun siitä koituu säästöjen sijaan enää lisäkustannuksia.- Anonyymi
Työttömyys ei ole kuntoutuksen peruste ja sellaiseen pakottaminen työttömyyden perusteella, pakotteella uhaten /alla on rikos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömyys ei ole kuntoutuksen peruste ja sellaiseen pakottaminen työttömyyden perusteella, pakotteella uhaten /alla on rikos.
Vuosina 2014 - 2019 olin lähes 5 vuotta käytännössä putkeen työttömänä, eikä työkkäri edes maininnut kohdallani kertaakaan kuntouttavaa työtoimintaa. 2019 sitten löysin yllättäen jopa oman alani töitä, ja sillä tiellä olen edelleen.
Kyllä kuntouttavaa työtoimintaa taidetaan tyrkyttää lähinnä niille, jotka ovat kuntoutuksen tarpeessa, vaikka eivät asiaa aina edes itselleen halua myöntää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosina 2014 - 2019 olin lähes 5 vuotta käytännössä putkeen työttömänä, eikä työkkäri edes maininnut kohdallani kertaakaan kuntouttavaa työtoimintaa. 2019 sitten löysin yllättäen jopa oman alani töitä, ja sillä tiellä olen edelleen.
Kyllä kuntouttavaa työtoimintaa taidetaan tyrkyttää lähinnä niille, jotka ovat kuntoutuksen tarpeessa, vaikka eivät asiaa aina edes itselleen halua myöntää.Millä alalla siis olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä alalla siis olet?
Kulttuurialalla. Sain 2019 kaupungilta palkkatukipaikan, ja sitä kautta avautui mahdollisuus hakea sisäisessä haussa avoinna ollutta tehtävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kuntouttavaa työtoimintaa taidetaan tyrkyttää lähinnä niille, jotka ovat kuntoutuksen tarpeessa, vaikka eivät asiaa aina edes itselleen halua myöntää.Höpsistä. Sinulla kävi tuuri. Ehkä sinulle sattui tavallista laiskempi tai harvinaisen inhimillinen tai älykäs virkailija. Tuo, mitä sanoit, on juuri se asenne, joka koko kansaan halutaan iskostaa, että muka työttömissä TÄYTYY olla jotain vikaa, eihän heitä muuten laitettaisi 'kuntouttavaan'. On todella pirullista kutsua sitä pakkopuuhastelua 'kuntouttavaksi', vaikka ei ole mitään 'kuntoutettavaa', tuo puuhastelu on pelkästään nöyryyttävää, ei kuntouttavaa, ja vaikka työttömyystoimiston tehtävä ei ole etsiä ihmisestä vikoja, saati alkaa 'kuntouttaa' heitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulttuurialalla. Sain 2019 kaupungilta palkkatukipaikan, ja sitä kautta avautui mahdollisuus hakea sisäisessä haussa avoinna ollutta tehtävää.
Työttömät työnhakijat pakotetaan hakemaan olemattomia paikkoja ja samaan aikaan kunnilla on salaisia paikkoja avoinna, mutta niitä jaetaan vain kavereille. Olet varmaan juuri heidänlaistensa porukoihin sopiva.
- Anonyymi
Mielekkäämpää olisi tähtäillä kiikarikiväärille perähikiän salen katolta saleen lyllertäviä betaalastmiehiä
t naapurin masa, perähikiä. SAVO - Anonyymi
ilman kuntouttavaa työtä kierrätyskeskukset, yhdistykset yms ei toimisi koska ne toimii kokonaan työttömien varassa joille ei tarvitse maksaa palkkaa
- Anonyymi
Sen takia niitä paikkoja pyritään pitämään pystyssä mahdollisimman kauan. Aina saavat uutta ilmaista työvoimaa. Tänä vuonna pyrkivät lisäämään kuntouttavan työtoiminnan paikkoja, jotta ilmaista työvoimaa saisivat mahdollisimman paljon.
Leikkausten myötä epätoivoiset itse hakeutuvat kuntouttavaan. Se käy päättäjille erinomaisesti. Ehkä juuri se on leikkausten yksi suuri tavoite.
- Anonyymi
Minä olen kunnalle tupla- tai triplakallis. Täällä pohjoisessa aika pienessä kunnassa olen jo kolmatta vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa. Pieniä katkoksia ollut.
No mun tehtäviä on paikallisessa yhdistyksessä tehdä kaikenlaista pientä. Mutta sitten tässä käy kunnan miehet kahvilla ja kerran ne pyys sieltä, ku oli sairastapauksia, että voisinko kolata kunnantalon, kirjaston ja koulun ovilta tällä viikolla, ku ei oo väkee tarpeeks.
No mä tykkäsin siitä ja viime talveksi sovin kuntouttavan ohjaajan ja yhdistyksemme pomon kanssa, että mä voin tehdä nuo lumityöt koko talven. Siinä menee sellainen puolitoista tuntia aamussa, jos on tullut lunta. Ja useimmiten tulee. Mutta mä ilmoitan yhdistyksemme pomolle, että meni neljä tuntia.
Ei siinä.
Vähän aikaa sitten huomasin yhdistyksen toimiston seinältä, että työpanokseni veloitetaan kunnalta. Siellä oli 4h monelta päivältä.
En mä sitä tiennyt. Mä luulin, että olen ilmainen tyyppi ja siten yhteiskunnalle hyödyllinen, mutta olenkin tullut veronmaksajille tavallistakin kalliimmaksi nyt. - Anonyymi
Kuntouttavan työtoiminnan pääasiallinen tarkoitus on tuottaa mielihyvää poliittisille päättäjille ja typerämmälle osalle työväestöä ja elinkeinoelämää jossa ollaan katkeria siitä kun palkka tai osingot ei nouse raketin lailla, ja poliitikot ovat täysin järjestelmälllisesti vuosikausia huudelleet julkisuudessa heille että työttömät ovat syypäitä heidän palkkaongelmiin ja osinko-ongelmiin.
Kukaan ei sitten vaivautunut selvittämään esim. sitä, miksi työpaikkoja ei Suomessa ole eli miksi työpaikkoihin tarvittavia rahoitusmääriä ja investointimääriä ei saada kuntoon?
No, vastaushan on itsestään selvä, kyse on ns. "jakovarasta" jonka em. herra- ja rouvaporukka ovat päättäjän asemassa käyneet jakamassa itselleen ja omille eturyhmilleen, ja työttömien oikeuksista ja eduista viis, vaikka jo laissakin vaaditaan maan johdolta toimia jolla varmistetaan se että työttömillekin löytyy (palkka)työpaikat.
Voiko tämän typerämpää systeemiä olla edes olemassakaan, ilmeisesti nämä suomalaiset omia etujaan ajavat päättäjät haluavat finanssikriisin Suomeen vaikka väkisin, ja siinä välissä yritetään vimmaisesti saada aikaan myös fasismi. - Anonyymi
Ilmaista työvoimaa ja orjia kahvin keittoon. Eikä ole vitsi. Olen kokenut.
- Anonyymi
Mikä nyt on ilmaista? Minä saan perusosan 587e...siihen päälle kohtuuhintaisen asumisen vesineen ja sähköineen. Kotivakuutus myös. Hampaat hoituu maksutta. Samoin muu perusterveydenhuolto. Matkat näihin korvataan. Eli reippaasti päälle tonni kuussa on nettotulot.
Sitten, jos on kuntouttavassa vaikka kahtena päivänä viikossa, niin se tekee kuukaudessa noin 72e ja sekin on NETTONA. Eli ei vaikuta tukiin.
Minä sanon, että on hyvä korvaus kahvinkeitosta.
Sitten, jos tilanne on se, että kaipaat koko aikatyötä ja joitakin satasia isompaa nettotuloa eikä sitä sulle osu kohdalle, niin se on tietenkin surullista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä nyt on ilmaista? Minä saan perusosan 587e...siihen päälle kohtuuhintaisen asumisen vesineen ja sähköineen. Kotivakuutus myös. Hampaat hoituu maksutta. Samoin muu perusterveydenhuolto. Matkat näihin korvataan. Eli reippaasti päälle tonni kuussa on nettotulot.
Sitten, jos on kuntouttavassa vaikka kahtena päivänä viikossa, niin se tekee kuukaudessa noin 72e ja sekin on NETTONA. Eli ei vaikuta tukiin.
Minä sanon, että on hyvä korvaus kahvinkeitosta.
Sitten, jos tilanne on se, että kaipaat koko aikatyötä ja joitakin satasia isompaa nettotuloa eikä sitä sulle osu kohdalle, niin se on tietenkin surullista.Tämä taisi olla se trolli sieltä EK toimistosta Etelärannasta?
"Sitten, jos on kuntouttavassa vaikka kahtena päivänä viikossa, niin se tekee kuukaudessa noin 72e ja sekin on NETTONA. Eli ei vaikuta tukiin."
Ensinnäkin kuntouttava työtoiminta vaatii perusteet, ja toisekseen, KYLLÄ vaikuttaa tukiin se tapahtuu sillä hetkellä kun Kela toteaa että hei sulla onkin nyt kuntouttavasta saatua rahaa niin voidaankin leikata se raha säästönä pois tt-tukipäätöksessä. Asiasta on olemassa jo tuomioistuimelta tullut ratkaisu, ja koskee nimenomaan tuollaisia "ylimääräisiä" rahoja.
"Sitten, jos tilanne on se, että kaipaat koko aikatyötä ja joitakin satasia isompaa nettotuloa eikä sitä sulle osu kohdalle, niin se on tietenkin surullista."
Kyllä on todellakin trolli EK toimistosta, kyllä jokainen tavallinen ihminen tietää että ei tässä mitään nihkeitä satasia tarvita, vaan useampia tuhansia enemmän nettotuloa per kk. Jokainen varmasti tunnistaa EK trollin koska he laittelevat tällaisia älyttömyyksiin perustuvia oletuksia julkisuuteen, jokainen tietää että satasilla ei töitä tehdä vaan kyse on tuhansista tai kymmenistä tuhansista per kk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä taisi olla se trolli sieltä EK toimistosta Etelärannasta?
"Sitten, jos on kuntouttavassa vaikka kahtena päivänä viikossa, niin se tekee kuukaudessa noin 72e ja sekin on NETTONA. Eli ei vaikuta tukiin."
Ensinnäkin kuntouttava työtoiminta vaatii perusteet, ja toisekseen, KYLLÄ vaikuttaa tukiin se tapahtuu sillä hetkellä kun Kela toteaa että hei sulla onkin nyt kuntouttavasta saatua rahaa niin voidaankin leikata se raha säästönä pois tt-tukipäätöksessä. Asiasta on olemassa jo tuomioistuimelta tullut ratkaisu, ja koskee nimenomaan tuollaisia "ylimääräisiä" rahoja.
"Sitten, jos tilanne on se, että kaipaat koko aikatyötä ja joitakin satasia isompaa nettotuloa eikä sitä sulle osu kohdalle, niin se on tietenkin surullista."
Kyllä on todellakin trolli EK toimistosta, kyllä jokainen tavallinen ihminen tietää että ei tässä mitään nihkeitä satasia tarvita, vaan useampia tuhansia enemmän nettotuloa per kk. Jokainen varmasti tunnistaa EK trollin koska he laittelevat tällaisia älyttömyyksiin perustuvia oletuksia julkisuuteen, jokainen tietää että satasilla ei töitä tehdä vaan kyse on tuhansista tai kymmenistä tuhansista per kk.No mitäpä tohon voi sanoa. En ole trolli.
Mitä tulee tuohon ettei toimeentulotuesta voi säästää, niin minäkin pidän sitä ongelmallisena. En vaan oikein tiedä huippuratkaisua.
Se voisi olla joku maltillinen perustulo, johon varat ei vaikuta, mutta en sitten tiedä. Kuinka tehtäisiin niille, jotka eivät vaan saa talouttaan pysyyn pinnalla? Pitäisikö kuitenkin olla toimeentulotuki? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä taisi olla se trolli sieltä EK toimistosta Etelärannasta?
Kyllä on todellakin trolli EK toimistosta, kyllä jokainen tavallinen ihminen tietää että ei tässä mitään nihkeitä satasia tarvita, vaan useampia tuhansia enemmän nettotuloa per kk. Jokainen varmasti tunnistaa EK trollin koska he laittelevat tällaisia älyttömyyksiin perustuvia oletuksia julkisuuteen, jokainen tietää että satasilla ei töitä tehdä vaan kyse on tuhansista tai kymmenistä tuhansista per kk.Ja mitä tulee "nihkeisiin satasiin". No jotkut saa kokoaikatyöstä esim. 1 500e nettona. Jos minä saan nettona noin 1 200e/kk, niin kai voin sanoa erotukseksi "joitakin satasia".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitäpä tohon voi sanoa. En ole trolli.
Mitä tulee tuohon ettei toimeentulotuesta voi säästää, niin minäkin pidän sitä ongelmallisena. En vaan oikein tiedä huippuratkaisua.
Se voisi olla joku maltillinen perustulo, johon varat ei vaikuta, mutta en sitten tiedä. Kuinka tehtäisiin niille, jotka eivät vaan saa talouttaan pysyyn pinnalla? Pitäisikö kuitenkin olla toimeentulotuki?Perustuloa ei Suomeen haluta syy siihen on puhtaasti poliittinen ja virheellisten mielikuvien varaan rakenneltu, eikä järki taustalla vaikuta siihen asiaan mitenkään.
Kas kun perustulon olemassaolo käytännössä lakkauttaisi kaikki työvoimapoliittiset pakottamistoimet - eli Suomeksi fasismin - ja sitähän ei poliitikot halua päästää tapahtumaan, vaikka ihan perustuslain tasollakin vaaditaan että työvalinnat pitää tapahtua vapaasti.
Perustulo tai negatiivinen tulovero, ihan kuinka vain, mutta kyse on tulonsiirrosta jolla varmistetaan se että he, joille ei työpaikkaa riittänyt Suomessa, heille tulee sitten tilalle tulonsiirrot. Mekanismin tarkoitus on varmistaa se että työpaikoista päätökset tekevät joutuvat kantamaan myös maksuvastuuta siitä jos ei työpaikkoja synny. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustuloa ei Suomeen haluta syy siihen on puhtaasti poliittinen ja virheellisten mielikuvien varaan rakenneltu, eikä järki taustalla vaikuta siihen asiaan mitenkään.
Kas kun perustulon olemassaolo käytännössä lakkauttaisi kaikki työvoimapoliittiset pakottamistoimet - eli Suomeksi fasismin - ja sitähän ei poliitikot halua päästää tapahtumaan, vaikka ihan perustuslain tasollakin vaaditaan että työvalinnat pitää tapahtua vapaasti.
Perustulo tai negatiivinen tulovero, ihan kuinka vain, mutta kyse on tulonsiirrosta jolla varmistetaan se että he, joille ei työpaikkaa riittänyt Suomessa, heille tulee sitten tilalle tulonsiirrot. Mekanismin tarkoitus on varmistaa se että työpaikoista päätökset tekevät joutuvat kantamaan myös maksuvastuuta siitä jos ei työpaikkoja synny.Perustuloon voisi rakentaa vaikka sellaisen, että se olisi satasen nykyistä perusturvaa matalampi, mutta nykyiselle tasolle pääsisi, kun suostuu johonkin yleishyödylliseen toimintaan joitakin tunteja viikossa. Työnhaku toki koko ajan voimassa ja toiv. töitä löytyy.
Tuo satanen olisi jo sellainen, että kaikki, jotka on terveitä, suostuisi siihen eli "patistus" olisi helppo rakentaa siihen.
- Anonyymi
Täysin turhaa ja kallista "jumppaa".
- Anonyymi
Sitä kuntouttava työtoiminta ehdottomasti on. Mutta se, että se olisi kuntouttavassa olevan kannalta kauheeta kiusaamista ja riistoa, on ihan mälsää puhetta.
- Anonyymi
Linnunpönttöjä kyhätään otsat hiessä.
Höpistään politiikkaa, ryystetään kahvia.
Kääritään kilpaa sätkiä.
Kerrotaan kokemuksia kaljan hinnoista sekä laadusta suut märkinä.
= kuntouttava
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337004- 386434
- 293514
- 453010
- 342714
- 152408
- 372198
- 162076
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481947En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191807