Sähköautoista, kulutuksista ja rangeista keskustellessa yksi erittäin keskeinen asia jää monasti täysin taka-alalle ja se on tapa säilyttää autoa silloin kun sillä ei ajeta. Valtaosalla sähköautoilijoista on kotilatausmahdollisuus ja näin myös autotalli, jolloin auto ei seiso kylmässä yön yli. Ero on kuin yöllä ja päivällä kulutuksessa, lähteekö tallista vai pihasta aamulla liikenteeseen ja tämä vaikuttaa myös akun elinikään. Ero muutaman kymmenen kilometrin matkalla voi olla jopa -10kWh/100km lämpimän auton eduksi, ulkolämpötilasta riippuen. Akku myös rasittuu joka kerta kun sitä lämmitetään ja vaikka akku kestääkin kylmyyttä paljon paremmin kuin lämpöä, niin kylmällä tässä tapauksessa tarkoitetaan noin 10 celsiusasteen lämpötilaa, eikä suinkaan pakkasta, koska energian syöttö ja etenkin talteenotto pakkasessa ajaessa rasittaa kennoja äärimmilleen. Siksi akku tulisi aina esilämmittää ennen liikkeelle lähtöä jos autotallia ei ole.
Tärkeä ja oleellinen asia jää usein sivuun keskusteluissa
Anonyymi-ap
0
84
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336224- 345723
- 293224
- 342554
- 452540
- 152218
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401749- 131735
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727