On ihmeellistä, kun nykyään muisti menee jo, kun tarpeeksi juo pelkkää kaljaa. Olen saattanut toimia ihan normaalisti eli kävellä kotiin, siivoilla, syödä, soittanut kaverille, mutta mitään siitä ei muista, kun olen juonut, tosin aika monta kaljaa mulla meneekin. Alkoholi ei muuta käytöstäni muuten. Olen aika rauhallinen selvinpäin sekä kännissä. Tykkään vaan juoda kaljaa. Paljon. En ala koskaan huutelemaan, riitelemään tai muutenkaan elämöimään kännissä. Olen mies, hoikka 30v. Muistia en tahdo turmella. Pitäiskö se kalja sitten jättää vaan pois?
Se muistin menetys
4
153
Vastaukset
- Anonyymi
Se on merkki alkoholidementiasta.
Alussa muisti alkaa hävitä juuri kuvaamallasi tavoin pienistäkin määristä.
Lopulta alat oireilemaan selvänä.
Lopputulema on n. alkoholidementia, jonka voi saada nuorella iälläkin.
Missähän kunnossa sisäelimesi ovat?
Kannattaa hakeutua lääkärin tutkimuksiin.
Voi olla, että parin vuoden päästä tarvitset avustajan arkisiin toimintoihin ja pian, hyvin pian laitoshoitoa kroonikko-osastolla.- Anonyymi
Alkoholidementia kyllä hyvin harvoin tulee alle 50v, ja siihen tarvitaan ihan kunnollista juomista.
- Anonyymi
Ravinnon ja B vitamiinien puutteesta johtuva aivovamma voi iskeä koska vaan. Anorektikot, dementikot ja alkoholistit ovat täällä Suomessa riskiryhmä. Muisti voi puutoksen takia mennä pysyvästi jo nuorena. B1 on ihan kriittinen vitamiini alkoholismin, sekä siitä toipumisen kanssa.
- Anonyymi
Lopetin alkoholin edellä mainituista syistä. Ei oikein natsaa rapula aamut ym.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336984- 386404
- 293494
- 452980
- 342714
- 152408
- 372198
- 162066
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481937En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191797