Jeesus ei ole meidän taivaallinen isämme

Anonyymi-ap

Helluntailaiset uskovat, että Jeesus on Isä, mikä on harhaoppia. Sellainen ei ole edes kristitty, joka on tällä "Jeesus yksin" linjalla. Jeesus on Isä, Jeesus on Pyhä Henki, Jeesus on Jumala. Sellaisia hellarit ovat.

Jos joku ei erota toisistaan Isää ja Poikaa ja Pyhää Henkeä, niin ei ole katolisen opin mukaan kristitty ollenkaan ja joutuu helvettiin. Modalistit ovat näitä.

"Modalismi on yleisnimitys heresioille, joiden mukaan Kolminaisuuden persoonat ovat vain saman persoonan pelastushistoriassa esiintyviä eri ilmenemismuotoja."

Jaikal on palstan modalisti harhaopettaja.

85

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilman Isää ei ole Poikaa Esikoista. eikä ilman Esikoista, Poikaa ole Isää.

• Anonyymi

Isä Jumala on aina ollut olemassa.

Maailman luomisessa Isä Jumala ja Pyhä Henki loi kaiken vedestä.

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.

Vasta myöhemmin Jeesus on lisätty mukaan luomistyön osallistujaksi.

• Anonyymi

Mutta Isä ja Poika ovat erilliset. Isä on Luoja. Isä voi olla olemassa ilman Poikaakin, mutta ei toisinpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Isä ja Poika ovat erilliset. Isä on Luoja. Isä voi olla olemassa ilman Poikaakin, mutta ei toisinpäin.

Isää ei voi olla olemassa ilman esikoista, Poikaa.

• Anonyymi

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.

Mal. 3:5

Näin sanoo Herra Sebaot: -- Minä tulen, minä saavun tuomitsemaan teitä, minä vaadin pian tilille taikojen tekijät ja avionrikkojat. Minä vaadin tilille ne, jotka eivät pelkää minua vaan tekevät väärän valan, jotka kieltäytyvät maksamasta päiväpalkkalaiselle hänen palkkaansa, jotka sortavat leskiä ja orpoja ja maassa asuvia muukalaisia. [2. Moos. 20:14, 22:20,21; 3. Moos. 19:12,13; 5. Moos. 18:10,11]

• Anonyymi

Jeesus on Herra Sebaot, sotajoukkojen Yehovah

• Anonyymi

Ei ole helvettiä, eikä sen puoleen jumalaa eikä sillä tuhkamunalla siis ollut äpäräpoikaa tapettavaksi kuten Stalinilla oli. Sama moraalitaso siis näillä molemmilla - toinen on onneksi taruolento.

• Anonyymi

Ei-kristityt Jenkkilahkot, kuten Helluntailaiset, Mormonit, Jehovat eivät tunnusta Kolmiyhteistä Jumalaa.

Siksi harhaoppiset lahkolaiset eivät tee ns. ristinmerkkiä, koska siinä tunnustetaan
        Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Samoin he kieltävät kastamasta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, kuten Jeesus käski tekemään.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,
        kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei-kristityt Jenkkilahkot, kuten Helluntailaiset, Mormonit, Jehovat eivät tunnusta Kolmiyhteistä Jumalaa.

Siksi harhaoppiset lahkolaiset eivät tee ns. ristinmerkkiä, koska siinä tunnustetaan

Samoin he kieltävät kastamasta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, kuten Jeesus käski tekemään.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

puristaako sinua otsasta, ja panetteeko henki sinussa.
        Onko uskovaisuutensi noin vaikeeta`
        Näin sivullisena ihmettelen teitin juttuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt.28

Noista muista lahkoista en tiedä eikä minun tarvitsekaan tietää. Sanot helluntalaisia ei kristityiksi syyllistyt silloin valheeseen.
        Satun tietämään että helluntalaiset tunnustavat kolmiyhteisen Jumalan.
        Minkähän rangaistuksen saat jatkuvilla muiden seurakuntien parjauksillasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt.28

Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

• Anonyymi

On todella tyhmää vetää sisälleen helluntailaisten kokouksissa mitään epämääräisiä henkijeesuksia omana pelastajanaan, et voi yhtään tietää, mitä henkiä helluntailaisten teltoissa liikkuu, jota siellä kutsutaan jeesukseksi.

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Joka iikan täytyy kuolla. Eikö olisi mukavaa jos tapasi edes menneet.

• Anonyymi

Etkö sinä aloittaja tämmöistä raamatun kohtaa edes tiedä?
      Joh. 10:31-42 Isä on minussa ja minä olen Isässä.

• Anonyymi

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.

1. Joh. 4:2

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.

1. Joh. 4:2

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

Kyllä minä tunnustan Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi lihaan tulleeksi ja samalla hän on Jumalan poika.

Auttaako tuo jatkuva muiden ihmisten arvostelu ihmisiä pelastumaan?

• Anonyymi

Selitätkö sinä ap minulle tämän Totuuden:

7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
      8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
      9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
      10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
      11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

• Anonyymi

Johanneksen ilmestys tarjoaa pyhiä neuvoja asiasta. On kohtalokasta kinastella mitä on kirjoitettu, ilmoitettu.

• Anonyymi

Sulle aloittaja tekisi hyvää kuunnella Veikon saarna.

• Anonyymi

Valheveikkojen saarnoja ei kannata kuunnella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valheveikkojen saarnoja ei kannata kuunnella.

Hän ei ole mikään tuollainen mitä sanoit.
        Puhut pahaa kuolleesta ihmisestä ja vieläpä sellaisesta joka on Jeesuksen luona ja ompa vielä helluntalainen joita niin suuresti vihaat.

• Anonyymi

Jeesus ei ole Jumala.

Luuk. 18:19

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

• Anonyymi

Jos yksittäiset ihmiset sanoo Jeesusta Jumalaksi et voi sanoa niin että kaikki helluntalaiset niin ajattelevat.

Ei helluntalainen kommentti

• Anonyymi

Jeesus itse sanoo: minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran (Yehovah) nimeen'."

• Anonyymi

Helluntailaisuus on nykyisin hyvin pitkälle romaniuskosto.

• Anonyymi

Luterilaiset ovat rasisteja.
        Heillä on ollut myös kaasukammiot.

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni olivat maallikoita ja kuuluisia homoseksuaaleja.

• Anonyymi

Luuk. 17:30samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

Ei siellä helluntailaisten kokouksessa ole mitään Jeesusta paikalla.

• Anonyymi

Luterilaisten kirkoissa on joku jeesus, toinen jeesus! Oikea Jeesus on kirkon seinien ulkopuolella ja kolkuttaaa kirkkorakennuksen oveen.

• Anonyymi

Silloin kun ihmisen Poika ilmestyy saat sinä parjaaja olla ihmeissäsi koska taivaassa on heitäkin jotka eivät kuuluneet sinun seurakuntaasi. Ei katsos seurakunta pelasta vaan Jeesus pelastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin kun ihmisen Poika ilmestyy saat sinä parjaaja olla ihmeissäsi koska taivaassa on heitäkin jotka eivät kuuluneet sinun seurakuntaasi. Ei katsos seurakunta pelasta vaan Jeesus pelastaa.

toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He jotka taivaassa ovat ja sinne pääsevät ei noin voi olla koska taivaaseen ei pääse syntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He jotka taivaassa ovat ja sinne pääsevät ei noin voi olla koska taivaaseen ei pääse syntiä.

Mitäs muitakaan nämä Jeesus-nimeä hokevat hurmostelijat ovat muuta kuin helluntailaisia?

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs muitakaan nämä Jeesus-nimeä hokevat hurmostelijat ovat muuta kuin helluntailaisia?

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Varmasti joillekin ihmisille noin tulee käymään mutta se että kenelle sen tietää vain Herra.
        Tuo mitä teet on toisten tuomitsemista niinkö Jeesus käski tehdä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

on sulla vaikeeta uskovaisuudessasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

luulotautijuttuat ovat ongelmaisa itsellenne. näin sivullisen toteamus.
        helpottaako paneettelu elämää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

luulotautijuttuat ovat ongelmaisa itsellenne. näin sivullisen toteamus.
        helpottaako paneettelu elämää

Aloittajalla niitä luulotauti ongelmia näyttää olevan kun pitää 24/7 arvostella helluntalaisia.

T. Ei helluntalainen kommentti

• Anonyymi

"Jos joku ei erota toisistaan Isää ja Poikaa ja Pyhää Henkeä, niin ei ole katolisen opin mukaan kristitty ollenkaan ja joutuu helvettiin. Modalistit ovat näitä."

Ei-helluntailainen kommentti:

Onko katolisella kirkolla valta tuomita ihmisiä helvettiin?

• Anonyymi

Helluntailaisten harhaopit ja valheet pitää heti tuomita, ettei ihmiset eksy niihin.

Joh. 7:24

"Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten harhaopit ja valheet pitää heti tuomita, ettei ihmiset eksy niihin.

Joh. 7:24

"Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

Älkää ajatelko itsestänne liikoja. Tämä sananpaikka sulle itseäsi täynnä olevalle ylpeilijälle. Kannattaa välillä katsoa peiliin ja tarkata omaa uskon tilaa.

https://www.bible.com/fi/bible/330/ROM.12.3.FB92

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää ajatelko itsestänne liikoja. Tämä sananpaikka sulle itseäsi täynnä olevalle ylpeilijälle. Kannattaa välillä katsoa peiliin ja tarkata omaa uskon tilaa.

https://www.bible.com/fi/bible/330/ROM.12.3.FB92

Paavali syyllistyi ylpeyden syntiin kun korotti itsensä opissa Jeesuksen yläpuolelle puhumalla omiaan.

Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanut demonia pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali syyllistyi ylpeyden syntiin kun korotti itsensä opissa Jeesuksen yläpuolelle puhumalla omiaan.

Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanut demonia pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Sinä se koroitat itsesi muiden ihmisten yläpuolelle kymmeniä parjauksillasi samoja aloituksia päivittäin. Äläkä viitsi valehdella Paavalistakin.

Tästä miehestä minä kerskailen itsestäni en paitsi heikkoudestani. Vaikka tahtoisinkin ylpeillä en olisi mieletön sillä puheeni on totta. Sitä en kuitenkaan tee ettei kukaan ajattelisi minusta enempää kuin hän minusta näkee tai kuuleeJotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni saatanan enkelin kurittamaan itseäni etten ylpistyisi. Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta että pääsisin siitä mutta hän on vastannut minulle. Minun armoni riittää sinulle. 2.kor.12:5-8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä se koroitat itsesi muiden ihmisten yläpuolelle kymmeniä parjauksillasi samoja aloituksia päivittäin. Äläkä viitsi valehdella Paavalistakin.

Tästä miehestä minä kerskailen itsestäni en paitsi heikkoudestani. Vaikka tahtoisinkin ylpeillä en olisi mieletön sillä puheeni on totta. Sitä en kuitenkaan tee ettei kukaan ajattelisi minusta enempää kuin hän minusta näkee tai kuuleeJotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni saatanan enkelin kurittamaan itseäni etten ylpistyisi. Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta että pääsisin siitä mutta hän on vastannut minulle. Minun armoni riittää sinulle. 2.kor.12:5-8

Saatanan enkeli hoiti hommansa loppuun Roomassa. Paha äkkikuolema teloitusluonteisesti.
        Ei siihen mitään armoa liittynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanan enkeli hoiti hommansa loppuun Roomassa. Paha äkkikuolema teloitusluonteisesti.
        Ei siihen mitään armoa liittynyt.

Hänen kuului kuolla sillä tavalla hän kuoli marttyyri kuoleman ja hän aavisti sen.
        Hän sai Jumalalta vanhurskauden seppeleen koska kesti uskossaan loppuun asti.
        Joten paholainen ei voittanut vaan Jumala voitti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hänen kuului kuolla sillä tavalla hän kuoli marttyyri kuoleman ja hän aavisti sen.
        Hän sai Jumalalta vanhurskauden seppeleen koska kesti uskossaan loppuun asti.
        Joten paholainen ei voittanut vaan Jumala voitti.

Ei ollut mikään marttyyrikuollema. Teloitusta ei edes mainita Raamatussa, vaan on salattu.

Pyhä Henki ja Suojelusenkeli oli poistunut miehestä, kun hänet heitettiin Saatanan enkelin kuritettavaksi.

Molemmat Saulit kokivat saman kohtalon.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut mikään marttyyrikuollema. Teloitusta ei edes mainita Raamatussa, vaan on salattu.

Pyhä Henki ja Suojelusenkeli oli poistunut miehestä, kun hänet heitettiin Saatanan enkelin kuritettavaksi.

Molemmat Saulit kokivat saman kohtalon.

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Ei Pyhä Henki voinut hylätä Paavalia koska hän kuuli Jumalan äänen ja Jumala sanoi että hänen armonsa riittää. Paavalin kuolemasta tuossa linkissä.

https://www.luterilainen.com/fi/lapsille/paavali-pakanain-apostoli/paavalin-tutkintavankeus-alkaa/paavali-kärsii-marttyyrikuoleman

• Anonyymi

• Anonyymi

Jehovantodistajat opettaa, että Jeesus oli enkeli. Toinen harhaoppi on tehdä Jeesuksesta Jumala ja pistää oikea Isä Jumala eläkkeelle.

Ei Isä Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt. Ei vanhoja eikä uusia.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.

• Anonyymi

Jeesus käski rukoilemaan suoraan Isä-Jumalaa. Ei itseään.

"Isä meidän, joka olet taivaissa....

Matt. 6:6

Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käski rukoilemaan suoraan Isä-Jumalaa. Ei itseään.

"Isä meidän, joka olet taivaissa....

Matt. 6:6

Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Aamen.

• Anonyymi

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Jeesuksen kuoltua Saatana meni temppelin kaikkein pyhimpään osaan ja otti nimekseen Jeesus. Siksi kaikki eksytykset tulee Jeesuksen nimessä.

"Sillä monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta."

• Anonyymi

Päässäni asuu joku. En ole aivan varmallisesti selvillä, kuka tai mikä, mutta siellä se on, elävällisesti, liikkuvallisesti, puhuvallisesti. Välillä sen ääni on hiljainen kuiskaus, välillä se huutaa niin, että tuntuu kuin pää olisi repeämällisesti räjähtämässä. Ihmetellisyyksissäni kuljen, mietin, onko tämä minun ajatuksellisellisuuttani vai jonkun toisen, jonkun, joka on asettunut pääkoppalliseeni ilman lupaa.

Ehkä se on henkellistä. Ehkä se on kuin Paavalin pistin lihassa – jokin, joka pitää nöyränä, muistuttaa heikkoudesta. Ehkä se on testi, kuin Jobin koetuksellisuus, jossa Jumala sallii tämän olotilallisuuden, jotta oppisin jotain, mitä en muuten ymmärtäisi. Mutta mitä?

Vai onko tämä sittenkin toista alkuperällisyyttä? Onhan kirjoitettuna, että vihollinen kulkee kuin kiljuva leijona, etsien, kenet se saisi niellä. Joskus tuntuu, että juuri näin se tekee – ei ulkopuolelta, vaan sisäpuolelta, kuiskaten epäilyksiä, herättäen ajatuksia, jotka eivät ole omiani.

Kysyn itseltäni: Onko tämä minun pääni vai onko se jonkun toisen hallussallisuudessa?

Kävelen kadulla ja kuulen äänen: "Älä mene tuonne." En ollut aikonutkaan, mutta nyt en voi olla ajattelematta, mitä siellä olisi. Astun askeleen ja ääni palaa: "Sanoin, älä mene!" Sydän hakkaa, kylmä hiki nousee niskalle. Pysähdyn, katselen ympärilleni – ei ketään, ei mitään. Mutta tunne jää.

Illalla yritän rukoilla, mutta ajatukset harhailevat. Yksi ääni sanoo: "Jeesus on Herra." Toinen ääni nauraa: "Onko? Mistä tiedät?" Kolmas ääni, ehkä se oma, yrittää pysyä rauhallisena: "Minä uskon. Minä tiedän." Mutta usko horjuu, kun toinen nauru kaikuu päässä.

Mitä jos tämä ei ole henkellistä? Mitä jos tämä on vain aivoillisuuteni sekavuudellisuutta? Mitä jos olen yksinkertaisesti tullut hulluksi? Vutvoillen eteenpäin, yrittäen erottaa, mikä on totta, mikä on harhaa, mikä on Jumalasta, mikä ei.

Joskus ääni hiljenee, joskus se katoaa hetkeksi kokonaan. Silloin hengitän syvään, tunnen hetken rauhan, ajattelen, että ehkä tämä on ohi. Mutta sitten, yöllä, herään – ja siellä se on taas. Ei äänenä, vaan tunteena. Läsnäolona. Kuin joku seisoisi vieressä, vaikka tiedän olevani yksin.

Ainoa, mikä auttaa, on tarttua siihen, minkä tiedän varmaksi. "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu." Sanon sen ääneen, sanon sen niin monta kertaa, että päässäni kaikuvat muut äänet joutuvat väistymään. Sanon sen, kunnes tunnen, että se, joka asuu päässäni, hiljenee hetkeksi.

Mutta kuinka kauaksi aikaa?

• Anonyymi

Jos päästäsi alkaa kuulua ääniä ja henget alkaa puhua, niin kiireesti terveydenhoidon ammattilaisten puheille.

• Anonyymi

Ei Paavali ja Job päässänsä ääniä kuullut. Koita olla ajattelematta noita asioita, ehkä menee pois.

• Anonyymi

Nämä kun muistaa totuus, sana ja vanhurskaus. Olemme korkeimman suojassa. Jumalan perintöosa ihmisille. Jumala on kalliomme.

Tässä on raamatun jakeita

Jesaja 41:10

Joosua 1:9

Jesaja 14:10

Jesaja 54:15

Ilmestys kirja 12:10

Jesaja 99:15

Psalmit 138:7

Apostolit 27

Kuninkaitten kirja 6

Efesolais kirje 6:17

Matteus 13:18-23

Jesaja 900:1-10

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä kun muistaa totuus, sana ja vanhurskaus. Olemme korkeimman suojassa. Jumalan perintöosa ihmisille. Jumala on kalliomme.

Tässä on raamatun jakeita

Jesaja 41:10

Joosua 1:9

Jesaja 14:10

Jesaja 54:15

Ilmestys kirja 12:10

Jesaja 99:15

Psalmit 138:7

Apostolit 27

Kuninkaitten kirja 6

Efesolais kirje 6:17

Matteus 13:18-23

Jesaja 900:1-10

Tuo viimeinen raamatun kohta on väärä tuossa on linkki josta ne otin kun kuuntelin puheen.

https://youtu.be/EEiULTSp2f4?si=l5kE4ikMXylnyM3r

• Anonyymi

Jos äänet häiritsevät elämääsi, hae apua. Terveydenhuollon parista, apua on kyllä saatavilla tai he osaavat auttaa eteenpäin. Äläkä tee mitään peruuttamatonta itsellesi tai toisille, vaikka äänet yllyttäväisivätkin.
        Rukoilemme puolestasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Paavali ja Job päässänsä ääniä kuullut. Koita olla ajattelematta noita asioita, ehkä menee pois.

Paavali sekoili Korintossa perusteellisesti. Puhui täysin sekavia molotuksia.

Molemmat Saulit kokivat saman kohtalon

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi

Jo 1700-luvulla todettiin, että hurmoskielisellä puhumisella ja skitsofrenialla on yhteys.
      Jakaantunut mieli tuottaa oikeaa puhetta ja järjetöntä molotusta.

• Anonyymi

Jaak. 3:11

Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?

• Anonyymi

Tuollaistako se on kun on kateellinen kun ei ole saanut armoa Jumalalta saanut kielillä puhumisen lahjaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaistako se on kun on kateellinen kun ei ole saanut armoa Jumalalta saanut kielillä puhumisen lahjaa?

Ei Sleyen kirkoissa asu Jumalan Henki.

• Anonyymi

Kaikki mikä pohjautuu Raamattuun on harhaoppisuutta. Raamatun mukaan Raamattu tullaan väärentämään ennen lopunajan alkua. Kuinka Raamattu voidaan väärentää sillä sehän paljastuisi heti ellei Raamattu ole jo väärennetty.

• Anonyymi

Paavali ja hänen kannattajat joutuivat henkivaltoihin Korintossa.
      Siitä heitä piti varoittaa.

Uskonnollinen kiihotus laukaisee skitsofrenisen ilmiöt, suusta voi alkaa tulla epämääräistä järjetöntä molotusta eli glossolaliaa.

"eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Oikea kielten puhumisen armolahja Jerusalemissa helluntaina tarkoitti oikeilla vierailla kielillä järkevien asioiden puhumista yhden päivän aikana.
      Sitä varten Pyhä Henki tuli näkyvällä tavalla (Tuliset Kielet) apostolien pään päälle.
      Sen päivän jälkeen sama ei enää toistunut missään muualla. Se oli kertaluonteinen tapahtuma.

Ap. t. 2:8

Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

Matkijoita ja eksyttäjiä kyllä piisaa vielä tänä päivänäkin niille ainutkertaisille tapahtumille.

• Anonyymi

Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.

Paavalilla oli omat kannattajat, ja sitä oppisuuntaa kutsutaankin ns. "Paavalismiksi."

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Helluntailaisuus tuottaa paljon uskontojen uhreja.

Uskontojen Uhrien auttavan palvelun on perustanut helluntailaisuusta irti pääsemään onnistunut mies.

• Anonyymi

Uskontovammoihin ja allergiaan pätee sama ohje: niiden aiheuttajaan kannattaa pitää etäisyyttä, reilu turvaväli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskontovammoihin ja allergiaan pätee sama ohje: niiden aiheuttajaan kannattaa pitää etäisyyttä, reilu turvaväli.

Sananl. 22:3

Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

• Anonyymi

Paavali oli murhamies, eikä murhamiehet ole mitään marttyyreita.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi

Sinähän täällä riekut vihaa helluntaisia kohtaan!!!

• Anonyymi

Veljellä tarkoitetaan toista Juutalaista.

Paavali murhasi toisen Juutalaisen.

Paavali oli murhakoplan johtaja, joka hyväksyi ne teot.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

• Anonyymi

Mahtaa sulla olla pahat ongelmat kun on päähänpinttymä Paavalin synneistä.
        Yritätkö mennä Jumalan yläpuolelle? Ei meistä kukaan ole synnitön ja Jumala meitä silti rakastaa. Minkä hän antaa anteeksi niitä hän ei muistele.
        Tietoa Paavalista.

https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/TIT.1

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtaa sulla olla pahat ongelmat kun on päähänpinttymä Paavalin synneistä.
        Yritätkö mennä Jumalan yläpuolelle? Ei meistä kukaan ole synnitön ja Jumala meitä silti rakastaa. Minkä hän antaa anteeksi niitä hän ei muistele.
        Tietoa Paavalista.

https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/TIT.1

Yleiseen syntisyyteen vetoaminen ei ole peruste synnin tekemiselle.

Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.

Tarkoitus pyhittää keinot.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Svenska Bibeln v. 1907 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...min lögnaktighet...eikä ihminen sille perusluonteelleen mitään mahda.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleiseen syntisyyteen vetoaminen ei ole peruste synnin tekemiselle.

Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.

Tarkoitus pyhittää keinot.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Svenska Bibeln v. 1907 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...min lögnaktighet...eikä ihminen sille perusluonteelleen mitään mahda.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

Johannes opetti täysin eri tavalla kuin Paavali synnin tekemisestä.

Paavali hyväksyi synnin tekemisen kuuluvan asiaan, mutta Johannes oli asiasta täysin eri mieltä.

Paavali hyväksyi synnin tekemisen osaksi elämää:

Room. 7:20

Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Paavali ei itse ottanut vastuuta omista synneistään, vaan yritti vierittää niistä vastaan vanhoille aatameille ja lihoille, vaikka ei ne lihat mitään ajattele.

Johannes: "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä."

1. Joh. 3:9

Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes opetti täysin eri tavalla kuin Paavali synnin tekemisestä.

Paavali hyväksyi synnin tekemisen kuuluvan asiaan, mutta Johannes oli asiasta täysin eri mieltä.

Paavali hyväksyi synnin tekemisen osaksi elämää:

Room. 7:20

Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Paavali ei itse ottanut vastuuta omista synneistään, vaan yritti vierittää niistä vastaan vanhoille aatameille ja lihoille, vaikka ei ne lihat mitään ajattele.

Johannes: "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä."

1. Joh. 3:9

Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

Johannes viittaa tässä Paavaliin. Kyllä hän tiesi, että Paavali murhasi Stefanoksen ja ties miten monta muuta ihmistä.

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes viittaa tässä Paavaliin. Kyllä hän tiesi, että Paavali murhasi Stefanoksen ja ties miten monta muuta ihmistä.

Miksi te oikeutta käytte? Mitä te olette sitä istumaan?
        Tyhjyyttä ja tuulentavoittelua. Haistoin kyllä.

• Anonyymi

Uskonnollinen kiihottaminen laukaisee erilaisia psyyketilojen ja mielenterveyden oireita, kuten kielillä molotukset. Lääketieteellisissa tutkimuksissa on todettu kielillä puhumisen ja skitsofrenian välinen yhteys. Jakaantunut mieli tuottaa sekä järkevää puhetta että sekavaa molotusta eli glossolaliaa.

• Anonyymi

1. Kor.14:9

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korintossa vaikuttanut Delfoin oraakkeli puhui kielillä ja sitä varten oli erityiset siihen tehtävään vihityt papit yrittivät muuttaa sen molotuksen ymmärrettävään muotoon.
        Paavali matki oraakkelia päästäkseen paikallisten suosioon ja saadakseen heiltä hyväskynnän toiminnalleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missään muussa seurakunnassa kuin Korintossa ei esiintynyt Paavalin paljastamaa sekavaa molotusta, glossolaliaa.

Helluntaina Jerusalemissa ei kukaan molissut sekavia molotuksia eikä kaatuillut selälleen lattialle.

Älä anna helluntailaisten eksyttää itseäsi.

• Anonyymi

"Sellaisia hellarit ovat. "

Joopa joo. Kuinka paljon Suomen helluntailaisista edustaa ykseysoppia? Tietääkseni täällä toimii vain yksi uusi liike, jota johtaa USA:sta tuotu saarnaaja. Suomen helluntailaiset ovat aina olleet trinitaristeja, kuten valtaosin muuallakin.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi

Jeesus ei ole meidän isämme vaan veljemme, niin kuin heprealaiskirjeen toisessa luvussa sanotaan. Miten muuten voisi ollakaan, sillä ihmisenä hän on samankaltainen kuin me!

Sanot ehkä "Kyllä, mutta Jumalana hän on meidän isämme!"

Tässä on vain se pulma, että Jeesus ei ole Jumala, jos on ihminen, eikä hän ole ihminen, jos on Jumala. Molempia ei voi olla yhtä aikaa.

Ihminen kristus Jeesus on siis Jumalasta erillinen olevainen, jonka hellarit ja muut kristityt kieltävät unitaareja lukuunottamatta. He ovatkin ainoat oikeat Jumalan lapset tässä korruptoituneessa maailmassa ja pitävät esillä evankeliumin totuutta.

Ikävä vain, että evankeliumi on valhetta. Jumala ei koskaan herättänyt Jeesusta eikä tämä mennyt taivaaseen. Missä sekin olisi?

Jerusalemin yllä pilvien takana ei ole taivaankantta eikä siellä Jumalan taivasta. Raamatun kirjoittajat eivät tunteneet maailman rakennetta ja luulivat Jumalan asuvan taivaankannen takana olevassa seitsemän osastoa käsittävässä taivaassa.

Tiedämme nyt, että ilmakehän jälkeen tulee avaruus ja maa on pieni pallo yhdessä sen miljardeista galakseista. Mitään jumalia ei ole olemassa, joten voit rauhassa lakata uskomasta. Ei ole helvettiä eikä palkintoa kuoleman jälkeen. On vain tämä elämä.

Ateistin elämä on järkevää ja merkityksellistä. Voi keskittyä siihen, mikä on todellista, sen sijaan, että puuhastelisi mielikuvitusolentojen ja satujen kanssa, joita pitää totena.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      5999
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5483
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3094
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2474
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2347
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2128
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2108
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1697
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1696
    Aihe