Raamatun neuvon?
miten olet soveltanut käytäntöön
26
215
Vastaukset
Hyväst.😇❤️
- Anonyymi
Tejoria pitää puristallisoija käytäntööllisyyteen opetslapsellisen on pitämän käytännössällisessä osoittaman, mitä Hän on Jumalalta oppimallisoinullisoinut, jotta näkyllisöityy onko oppillisuus mennyt perille opetettavan aivollisuuteen perillemenoksisuuveksellisuuvessa
Samoin saarnojellisteistenkin pitäsöllöityisi muuttuloituva käytännön tejoksi
Olen siinä osoitettuloituna laiminlyöjäksi selkärankattomuujessa. Olen usein jättänyt "taistelullisuuteen" lähtemättä etenkin äitilliseni kanssalliseensa, evankelijumi keljuttelee kuulla korvillaansa ja vähän aikaa hän jakselmoi kuulla, mutta pijan alkaa se " ärsyyntynyt mouruntaäänisyys" , jolla tulee sanallisuuksija kutensa " pitääkö sitä nyt aina sitä samaa aihetta jälleen puhua."
En ole täyttänyt Raamatullisen vaatimuksija olla Valo maajilmasssa, mies aitijo paikallaan, evankelijumin äänellisyys.
Olen joutunut kohtaamallisoimaan sen että Jumalalla on mulle vaatimuksija, jotkalliset Jumala ojottaa minun täyttämän.
Hän ei ole laskenellisoinut rimaa. Minä sen tehnyt olen. Jumalan asettamaa rimaa, johon mun ei olisi saanullisoinut koskeallisoija sitä laskejakseni aatoksellisujella " tällä kertaa vain".
Oikejastaan mun pitää pyyvällisöijä sitä anteheeksi Herralta, joten kirjoitan tässä Hänelliselle viestillisen ja jatkan siten jos jaksallisoin. Olen jotenkin uuvullisoitunut väsymyksellisyyves jostakin syyställisyyvest, ei ole kiva olla vajaallisoitunut.
Herra, tiijän, etten ole toiminullisoinut säävöstesi mukaisesti. Minä kavun sitä. Sinun armostasi, Herra, yksin sinun armostasi,muutan tapani. Anna minulliselle voimaa ja varusta minut olemaan mies.
Maajilmassa on tyhjiö, jonka ovat jättäneellistäneet velovellisuutensallisuutensa laiminlyöneelliset miehelliset, jotkalliset ovat luopuneelliseet tehtävistään.
Olkaamme hetki hiljaallisesti Herran ejessä. Kaikki te rouvalliset, rukoilkaa miesten puolesta,He tarvitselisoivat muutosta ja he halujavat tehjä parannusta laiminlyönneistään evankelijuumin asijaa kohtaansa. Syy lienee usein laiskuusperustainen siinä mielessä että haluaa vältellä "kohtausta" kun jumalan lapsi puhuu evankelijuumija jumalattomalle, joskus rejaktijot ovat raivoisija, joskus kiinnostuneita, ihmettelevijä, milloin kinkäkinlaisija, joskus arkojakin, evankelijoitu voi arkana sanoa ettei ymmärrä lukemaansa, no sellaista siellä on joukossa Raamattuasijantuntijoillekin, mutta onkelma on kuitenkin siinä että ymmärtää aivan riittävästi perussanomaa, mutta ei haluja siltikään ottaa askelta Jumalan lapseutumista kohti kun on niin ihanaa elää syntijä tehjen, mutta eivätpä tiijä että ihanampaa on Jumalan kanssa elää kuin synnissä, ei heillä ole kai hajujaakaan rauhasta, hyväs olost jonka Jumala vuojattaa vai kuinka sen vaikutuksen saakaan uuvestisyntylöityyn ihmiseen , kristittyyn? Vai tuleeko olotilaisuus Pyhästä Hengestä jollakin muulla verpillisyyjellisyyvel? He halullisoivat ottaa uuvelleen miehelle kuuluvallisen vastuunsa Jumalan ejessä, ehkä he alkavat tyhjijön täyttöön evankelijumilla kun rukoilet hänellisten puolesta että suut aukaisisivat puhumaansa Jumalan evankeliumija.
Mies, ymmärsitkö mitä olin rukoilemani? Jos halujat tehjä asijassa parannuksen niin nouse ylös tuolistasi ja puhu evankelijumia jollekin.
Kiitos Jumala, me ylistämme sinua.
Selef Urge - Anonyymi
on vaikea ymmärtää.
- Anonyymi
Ei Raamatussa ole mitään neuvoja mitä pitää soveltaa käytäntöön.
Siellä on lupauksia siitä mitä tapahtuu kun Jumala armossaan antaa ihmiselle, joka siihen uskoo Pyhän Hengen.
Soveltaminen tarkoittaa yleensä harhaoppia, lihallista uskonnollisuutta, joka on Jumalalle kauhistus.- Anonyymi
kun pösilö liberaali pääsee ääneen....
- Anonyymi
"Soveltaminen tarkoittaa yleensä harhaoppia, lihallista uskonnollisuutta, joka on Jumalalle kauhistus."
Kommentissasi ei ole päätä eikä häntää. Raamattu on täynnä käskyjä ja neuvoja, jotka opettavat elämään sovussa Jumalan ja ihmisten kanssa. Opetuksilla (= sanan kuulemisella) ei ole mitään merkitystä, ellei niitä sovelleta käytännön elämään (=sanan tekemiseen).
Usko ei ole ylihengellistä haihattelua, vaan todellista elämää. Miten olet rakastanut lähimmäistäsi tänään? Miten olet toiminut oikeudenmukaisesti. Miten olet huomioinut Jumalan tahdon ja opetukset omassa elämässäsi? Heijastuuko Kristuksen rakkaus sinusta ympäristöön? Soveltaminen on näiden asioiden pohtimista ja niihin viisauden pyytämistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Soveltaminen tarkoittaa yleensä harhaoppia, lihallista uskonnollisuutta, joka on Jumalalle kauhistus."
Kommentissasi ei ole päätä eikä häntää. Raamattu on täynnä käskyjä ja neuvoja, jotka opettavat elämään sovussa Jumalan ja ihmisten kanssa. Opetuksilla (= sanan kuulemisella) ei ole mitään merkitystä, ellei niitä sovelleta käytännön elämään (=sanan tekemiseen).
Usko ei ole ylihengellistä haihattelua, vaan todellista elämää. Miten olet rakastanut lähimmäistäsi tänään? Miten olet toiminut oikeudenmukaisesti. Miten olet huomioinut Jumalan tahdon ja opetukset omassa elämässäsi? Heijastuuko Kristuksen rakkaus sinusta ympäristöön? Soveltaminen on näiden asioiden pohtimista ja niihin viisauden pyytämistä.Ilmaiset sulavasanaisesti, millaista on lakihenkinen uskonnollinen elämä.
Tuollaiseksi ihmisen elämä menee, kun ei suostu itsekeskeisyyttään pysähtymään ajattelemaan, kuinka Jumala sovelsi omaa ajatustaan maailman lunastamisesta käytäntöön.
Toisin sanoen Jumalan pelastausteko Jeesuksessa Kristuksessa on jäänyt teorian tasolle.
SIKSI kuvittelee OMAN käytäntöön soveltamisensa olevan niin kauhean tärkeässä roolissa.
MOT - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaiset sulavasanaisesti, millaista on lakihenkinen uskonnollinen elämä.
Tuollaiseksi ihmisen elämä menee, kun ei suostu itsekeskeisyyttään pysähtymään ajattelemaan, kuinka Jumala sovelsi omaa ajatustaan maailman lunastamisesta käytäntöön.
Toisin sanoen Jumalan pelastausteko Jeesuksessa Kristuksessa on jäänyt teorian tasolle.
SIKSI kuvittelee OMAN käytäntöön soveltamisensa olevan niin kauhean tärkeässä roolissa.
MOT"Soveltaminen on näiden asioiden pohtimista ja niihin viisauden pyytämistä."
Jolla on ymmärrys, se ymmärtää.... Jolla ei ole, se ei ymmärrä....
- Anonyymi
Aivan niin.
https://www.youtube.com/watch?v=Vv9Pe_o1vvY - Anonyymi
Se onkin herrassaan minkä kohdan irrottaa sopivimmaksi.
- Anonyymi
eikös homoille pitäisi jotain neuvon mukaan tehdä?
- Anonyymi
Jos tosiaan haluaa harhaoppeihin päästä käsiksi, niin alkaa soveltamaan neuvoja, ohjeita, lakeja ja käskyjä.
Se varma tie uskonnolliseen hulluuteen, josta ei riitoja puutu.
Kaiken kruunaa kun pilkkaa Pyhää Henkeä.
Ikävä kyllä se on joillekin arkitodellisuutta. - Anonyymi
Soveltamisesta meillä on käytännön esimerkkejä mihin se johtaa ihmisten kesken. Ei mihinkään hyvään.
Nouse ja syö on hyvä neuvo, jota olen parhaan ymmärrykseni mukaan noudattamaan pyrkinyt.📖🥖🍷😋👍
- Anonyymi
Kun Raamatullisia ohjeistuksia lähtee soveltavallisesti käytäntölliseksi, voi tulla eteen tilanteellisuuksia, joissa huomaa, että kaikki ei mene niin sujuvallisesti kuin oli kuvitellut. Pöntöllisyys voi mennä sekaisin – niin kirjaimellisesti kuin kuvainnollisestikin – mutta eikö se juuri ole osa tätä oppimisellista matkaa?
Esimerkiksi Jeesus sanoi: "Älkää murehtiko huomisesta" (Matt. 6:34). No minähän päätin, että otan tämän nyt täysin käytäntölliseksi ja lopetan kaiken suunnittelullisen. Ei enää laskujen maksamisellisuutta etukäteen, ei ruokavarausten miettimistä, eikä edes puhtaitten vaatteitten ennakoimista. Kyllähän Herra pitää huolen, vai mitä?
Tässä kohtaa päädyin sitten tilanteellisuuteen, jossa olin ilman puhtaita alusvaatteita, koska pesemättömyys pääsi venymään vähän liian pitkälliseksi, ja ruuallisesti tilanne johti siihen, että kaapissa oli vain vanhentuneellisia näkkileipiä ja puolikas purkillisuus sellaista jogurttia, jonka päiväyksellisyys oli mennyt jo muinaisuuteen. Sitten tajusin: kyllä, Herra pitää huolen, mutta ehkä Hän myös odottaa, että minä käytän aivojallisuuttani ja en tee itsestäni aivan pöntöllisesti typerällistä.
Toinen tapaus liittyi käskyyn: "Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle myös toinen" (Matt. 5:39). No, ajattelin, että testaan tätä periaatteellisesti todellisessa elämässä. Olin kaupan kassajonossa, kun joku hermostuillisesti tönäisi minua ja mutisi jotain epämieluisellista. Minä sitten seisoin siinä hymyillen ja ajattelin: Nyt käännän toisen posken. En sanonut mitään, en reagoinut, vain katsoin ystävällisesti.
No, tämä kaverillisuus taisi ottaa sen väärin, koska yhtäkkiä hän ärähti: "Mitä siinä virnuilet, haluatko ongelmia?" Siinä kohtaa minua alkoi vähän epäilyttää, että tämä Raamatullinen neuvollisuus ei ehkä toiminut ihan kirjaimellisellisesti tällä hetkellisyydellä. Päädyin kuitenkin ratkaisuun, jossa astuin askeleen taaksepäin ja annoin tilaa – ja ehkä se oli se todellinen viisaudellinen sovellus: ei vain kääntää poskea, vaan myös osata pysyä rauhallisesti omassa hengellisessä keskittyneellisyydessään.
Yksi kaikkein monimutkaisimmista neuvollisuuksista on ollut: "Myykää omaisuutenne ja antakaa köyhille" (Luuk. 12:33). Olin innoittuneellisesti päättänyt, että alan toteuttamaan tätä kirjaimellisellisesti. Aloitin myymällä ylimääräisiä tavaroita, huonekaluja, jopa joitain vaatteita – ja rahallisellisesti aloin jakaa sitä tarvitseville.
Tämä oli hienoa – kunnes tajusin, että olin ehkä mennyt vähän liian pitkälle, kun sohva meni, mutta en ollut miettinyt, että missä sitten itse istun. Pönttö oli ainoa järkevällinen vaihtoehto. Siellä sitten istuin, pohdin valintaani ja mietin, että ehkä soveltamisellisuus ei tarkoita aivan kaiken pois antamista hetkellisellä impulssilla, vaan tasapainoisempaa lähestymistapaa.
Eli kyllä – Raamatulliset neuvot ovat loistavallisia, mutta niiden soveltaminen käytäntölliseksi voi joskus aiheuttaa kommelluksellisuuksia ja pöntöllistä sekaannuksellisuutta. Mutta ehkä juuri siinä on kasvun paikka: oppia, miten elää hengellisesti ilman että tulee täysin maallisellisesti pöntölliseksi! - Anonyymi
Soveltava usko on milloin mitäkin.
Fallostelua, homostelua, sotahulluutta, turhaa kiihkoa, herjaamista, kaiken tuomitsemista ja lopulta pelkkiä sanoja.
Lupausten usko on sitä mitä Jumala antaa.
Mikä voi olla sen täydellisempää ja mitä ihminen siihen voi sanoa.- Anonyymi
Sinun uskosi voi olla... minun ei ole.
- Anonyymi
Hyvin. Sen kohdan, missä neitseellisiä nisiä likisteltiin ja haureutta harjoitettiin.
- Anonyymi
Soveltuva usko tosiaan on sitä mitä hullumpia ideoita keksitään.
Ei siinä ole päätä eikä häntää, vaan jokainen voi soveltaa sitä sen mukaan kuin mitä katsoo sanassa tarkoitettavan.
Ja sitten herjataan toisiaan kun ei ole samaa sovellutusta.
Juuri siksi meille annettiin Jeesuksessa hieman toisenlainen usko.- Anonyymi
Teille annettiin Jeesuksesta ihan sama usko kuin kaikille muillekin. Älä sillä leuhki!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teille annettiin Jeesuksesta ihan sama usko kuin kaikille muillekin. Älä sillä leuhki!
Nimenomaan meille kaikille annetaan, meille kaikille luvataan armon kautta kaikki se mitä Raamatussa luvataan. Ei ole mitään erotusta sillä kuten Paavali kirjoittaa että ei ole kreikkalaista eikä mitään muutakaan joka eroteltaisiin, vaan kaikille lupauksen sana on kirjoitettu.
Ne ovat sitten eri uskoja ne, jotka soveltavat että vain me olemme joku jäännös tai vain meillä on oikea sovellus.
Ei Jumalan sana erottele ihmisiä kenelle sana on tarkoitettu ja ketkä ovat lupauksen lapsia.
- Anonyymi
Room.13:
8. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain.
9. Sillä käskyt "Älä tee huorin", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse" ja mikä muu käsky tahansa sisältyvät tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
10. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Rakkaus on siis lain täyttymys.
Room.13:
8. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain.
9. Sillä käskyt "Älä tee huorin", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse" ja mikä muu käsky tahansa sisältyvät tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
10. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Rakkaus on siis lain täyttymys. - Anonyymi
Täällä näemme ja tulemme näkemään mihin johtaa se kun kaikki eivät ymmärrä sitä lupauksen sanaa, vaan alkavat soveltaa asioita.
Ensimmäistäkään hyvää esimerkkiä siitä ei ole miten usko niin olisi onnistunut tai tuottaisi mitään hyvää hedelmää.- Anonyymi
Kyllä se ny vaan nii o, jotta usko tuottaa helemää, tai täs tapaukses priimaa pottua! Ja naapurin Esko, se vuan lannottoo mun peltuu paremmaks ku yksikään apulanta. Se ku tullee siihe pellon laitaan, pistää käet selän taakse ja alakaa pölöttään sitä iänikuusta paasaamistaan, niin joha potut kasvaa kohisten!
Mää sanon sille aina, että "joo, jatkahan vaa, Esko, tuas tullee ennätyssato!" Ja sehän jaksaa, aina vaa! Viime vuonnaki tuli semmonen potut, jotta ei oo mokommaa nähty.
Että kyllä se usko kantaa, varsinki ku on yks, joka pittää huolen, että lannotetta piisaa!
- Anonyymi
Hyvin useasti me sovellamme vain herjaamista. Tai lähes poikkeuksetta.
Käytämme esimerkkinä miten Johannes ja Jeesuskin sanoi fariseuksia kyykäärmeiden sikiöiksi. Voimme niin nimittää kenet haluamme kyykäärmeen sikiöksi. Tai etsiä minkä tahansa kohdan Raamatusta mitä voi käyttää jollakin tavalla herjaamiseen.
Ja julistamme vain Jumalan sanaa ja kerromme totuuden.
Aina ei tarvita edes Jumalaan sanaa keppihevoseksi, vaan voimme herjata muutoin vain tekemisen ilosta.
Siitä ei voida edes sanoa kuten Paavali, että kun Kristusta tavalla tai toisella julistetaan, siitä olen iloitseva.
Se ei ole sitä. - Anonyymi
rukoilla neuvotaan. oon rukoillut. ruokarukouksiakin kun muistan, unohtelen aika usein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305840- 345343
- 293034
- 342454
- 372118
- 152088
- 382043
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391656