Kansanedustaja Sanna Antikainen kirjoitteli 29.3.-25 hajatelmia sanomalehti Karjalaisessa jalkaväkimiinoista. Aihe lienee ajankohtainen, mutta itse "pakinan" sisällöstä en tullut vakuuttuneeksi, enkä näin ollen ota siihen sen enempää kantaa,
Sen sijaan miina-asia noin yleisellä tasolla johtui mieleeni ihan sieltä paimenpoika-ajoilta saakka. Ei ollut miellyttävää polkaista kesäaamuna lehmiä lypsylle ajaessa paljaalla jalalla "liukumiinaan" niin, että varpaiden välistä tirskahti sitä aitoa lehmänpaskaa "räpylän" päälle.
No joka tapauksessa miina kuin miina, aina ne kohdalle sattuessa aiheuttavat tuhoa, harmia ja muuta mukavaa.
Sotiemme jälkeen monia vuosia radiossa luettiinn kuulutuksia, joissa kerrottiin mereen pudotetuista ajomiinoista ja niiden liikkeistä tarkkoine sijainteineen merenkulkijoille tiedoksi.
Jokaisella miinatyypilla on oma tehtavänsä olla joko suojana, kiusana tai uhkana meille jokaiselle joko rymissä tai yksittäin!
Jalkaväkimiinat
4
238
Vastaukset
- Anonyymi
Menin minä Miinan luokse, Miina sano nyt sinä juokse! Sulle välttää pappilan paksu Anna-Stiina.
- Anonyymi
Tuntuu Sannan puheet tästä jalkaväkimiina ja isänmaallisuudesta kovin teennäiseltä, kun itseään nostaa tämmöisillä asioilla niin se samalla vähättelyä toisten toisia kohtaan eli minä se olen niin…., ne eivät mitään. Sairas tapa esittää asioita. Kaiken huippu oli kun hän alkoi jo johtaa YLEä, vaikka oli nappia painamassa ,kun rahoja vähennettiin Yleltä. Onkohan nämä persut käyneet koulunsa niuvanniemessä. Tarkoitushan on tukkia vapaata tiedon välitystä, että ei saisi kertoa persujen hölmöilystä. Nämä jutut on keksitty ihkussa , vissiin ollu joensuulainenkin mukana ja shekki ja poika.
- Anonyymi
Monikohan kansanedustaja edes tietää mikä jalkaväkimiina on? Se jokamiehen (ilmaisu 70-luvun vm-maailmasta) ase on yksinkertaisimmillaan porapatruuna, yleissytytin ja sakaralaukaisin. Pari semmoista per soturi. Irtautumistilanne - ja ei kun ko. combo polkuun. Ei kyllä mitään miinakarttoja. No OK käyttävät pioneerit niitä kai vaikeuttamaan miinoitteiden raivaamista jolloin karttojakin laadittanee. Mutta jokapojan aseena enempi "kylvä nopsaan miettimättä". Mutta mitäpä sitä enempi pohtimaan kenen raaja sitten ehkä silpoutuu - tunnin tahi vuosien kuluttua.
- Anonyymi
Ensin oli miina, sitten tuli kiima.
Jalkoinväliin kiima iski, kelpas myöskin pieni viski.
Mikä oli lopputulos ?
Paineella paukku lensi ulos.
Siitä ei ollut kellekään vaaraa,
kun ei lauennut lähellä jalkohaaraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336434- 355933
- 293304
- 452710
- 342594
- 152268
- 372158
- 161976
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401809En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191747