Kävin äänestämässä ennakkoon

Anonyymi-ap

Nuori joensuulainen SDP:n ehdokas sai minulta puoltavan merkinnän äänestyslippuun. Olen vakuuttunut tämän joensuulaistuneen, entisen liperiläisnaisen osaamisesta.

28

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rakastat siis uusia veroja? Minulla ei ollut varaa äänestää demaria, ihan liian kallista.

• Anonyymi

Oletko pikkasen tyhmä? Ei kunta- ja aluevaaleissa äänestetä veroista.
        Muuten olen kyllä sitä mieltä, että jos sote saadaan toimimaan korvamerkityllä lisäverolla, niin minä maksan oikein mielelläni vuosittain jonkun 200 euroa.
        Jos jokainen maakunnan veronmaksaja maksaisi tuon summan vuosittain, niin soten talousongelma olisi muutamassa vuodessa pois pyyhkäisty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että jos sote saadaan toimimaan korvamerkityllä lisäverolla, niin minä maksan oikein mielelläni vuosittain jonkun 200 euroa.
        Jos jokainen maakunnan veronmaksaja maksaisi tuon summan vuosittain, niin soten talousongelma olisi muutamassa vuodessa pois pyyhkäisty.

Eikös kunnan/kaupungin valtuustot päätäkään kunnallisverosta ja kiinteistöverosta?
        Oletkohan sinäkin nyt pikkasen tyhmä?
        Minä muuten en kaipaa enää minkäänlaista lisäveroa, kuten maakuntaveroa.
        Sille tielle jos lähdetään, niin kaikki rahoitusvajeet paikataan jatkossakin aina keksimällä jokin uusi veromuoto.
        Kyllä nykyisen nylkyveropohjan pitää riittää sotekuluihin, leikataan vaikka urheilusta ja kulttuurista, puoluerahoista, johtoportaasta ja muusta toisarvoisesta hömpästä.
        En äänestä SDP:tä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös kunnan/kaupungin valtuustot päätäkään kunnallisverosta ja kiinteistöverosta?
        Oletkohan sinäkin nyt pikkasen tyhmä?
        Minä muuten en kaipaa enää minkäänlaista lisäveroa, kuten maakuntaveroa.
        Sille tielle jos lähdetään, niin kaikki rahoitusvajeet paikataan jatkossakin aina keksimällä jokin uusi veromuoto.
        Kyllä nykyisen nylkyveropohjan pitää riittää sotekuluihin, leikataan vaikka urheilusta ja kulttuurista, puoluerahoista, johtoportaasta ja muusta toisarvoisesta hömpästä.
        En äänestä SDP:tä.

Voi kuule, kun kunnnallisvero ja kiinteistövero ovat niin mitättömiä, ettei niistä kannata huolta kantaa.
        Kiinteistöähän sinulla ei ole vuokrakämppäsi vuokraan jyvittyvä, mahdollisesti korotettava osuus on mitätön summa. Minkäänlaista tuloveroahan sinun ei tarvitse maksaa, koska tulosi jäävät alle verotettavan rajan.
        Verotus on Suomessa aivan liian kevyttä. Mielestäni kuntienkin kannattaisi kiristää verotusta huomattavasti.
        Jos lisäksi kaikenmaailman yritystukia vähennettäisiin reippaasti, niin meillä olisi vara tukea enemmän kulttuuria ja kenties jopa urheilua, vaikkei kilpaurheilun tukeminen sinänsä ole mitenkään tarpeellista. Maksakoot ne jotka kuluttavatkin.
        Kansaan liikuttavaan urheiluun tulisi panostaa enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kuule, kun kunnnallisvero ja kiinteistövero ovat niin mitättömiä, ettei niistä kannata huolta kantaa.
        Kiinteistöähän sinulla ei ole vuokrakämppäsi vuokraan jyvittyvä, mahdollisesti korotettava osuus on mitätön summa. Minkäänlaista tuloveroahan sinun ei tarvitse maksaa, koska tulosi jäävät alle verotettavan rajan.
        Verotus on Suomessa aivan liian kevyttä. Mielestäni kuntienkin kannattaisi kiristää verotusta huomattavasti.
        Jos lisäksi kaikenmaailman yritystukia vähennettäisiin reippaasti, niin meillä olisi vara tukea enemmän kulttuuria ja kenties jopa urheilua, vaikkei kilpaurheilun tukeminen sinänsä ole mitenkään tarpeellista. Maksakoot ne jotka kuluttavatkin.

Vai ei vasurin mielestä tarvitse kunnallis- ja kiinteistöverosta huolta kantaa...?!
        Siinäpä se vasurin korvien väli tulikin hyvin esille ja nyt kannattaisi sanoa vain että Ei muuta kysyttävää, mutta yritän vielä, vaikka ihan samahan se olisi puhua metsän puulle...
        Vasemmistolaiset rakastavat veroja, koska he eivät itse juuri kuulu veronmaksajien joukkoon ja verojen kautta he maksattavat omat kulunsa toisilla, meillä veronmaksajilla.
        Maksamieni verojen suhteen toivon kyllä että asia olisi noin kuten esitit, niin ei tarvitsisi teitä toisten taskuja kauhovia pummeja elättää.
        Mutta taitaa vain olla niin että töissä ollessani maksoin tuloveroa enemmän kuin paras pummi sai koijattua avustuksia ja vielä eläkkeellä ollessanikin maksan veroa eläkkeestä ihan v*tutukseen asti, koska eläkkeen veroporrastus on melkoinen portaikko kun bruttoeläke alkaa mennä 2500 eurosta ylös päin, jolloin vero syö hyödyn suuremmasta eläkkeestä, lienee vasemmiston käden jälkeä tämäkin?
        Yrityksiä ei paljon enää parane kurittaa, sillä siitä seuraa vain työttömyyttä, mutta sehän ei vasuria liikuta, pelkkä poliittinen asehan se työttömyys vasurille on, noin itseaiheutettunakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Verotus on Suomessa aivan liian kevyttä. Mielestäni kuntienkin kannattaisi kiristää verotusta huomattavasti."

Sanoo laiska joutomies demukka joka ei itse veroja maksa...😂🤣😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai ei vasurin mielestä tarvitse kunnallis- ja kiinteistöverosta huolta kantaa...?!
        Siinäpä se vasurin korvien väli tulikin hyvin esille ja nyt kannattaisi sanoa vain että Ei muuta kysyttävää, mutta yritän vielä, vaikka ihan samahan se olisi puhua metsän puulle...
        Vasemmistolaiset rakastavat veroja, koska he eivät itse juuri kuulu veronmaksajien joukkoon ja verojen kautta he maksattavat omat kulunsa toisilla, meillä veronmaksajilla.
        Maksamieni verojen suhteen toivon kyllä että asia olisi noin kuten esitit, niin ei tarvitsisi teitä toisten taskuja kauhovia pummeja elättää.
        Mutta taitaa vain olla niin että töissä ollessani maksoin tuloveroa enemmän kuin paras pummi sai koijattua avustuksia ja vielä eläkkeellä ollessanikin maksan veroa eläkkeestä ihan v*tutukseen asti, koska eläkkeen veroporrastus on melkoinen portaikko kun bruttoeläke alkaa mennä 2500 eurosta ylös päin, jolloin vero syö hyödyn suuremmasta eläkkeestä, lienee vasemmiston käden jälkeä tämäkin?
        Yrityksiä ei paljon enää parane kurittaa, sillä siitä seuraa vain työttömyyttä, mutta sehän ei vasuria liikuta, pelkkä poliittinen asehan se työttömyys vasurille on, noin itseaiheutettunakin.

Jopas sinä kiehahdit. En ole varsinaisesti vasemmistolainen. Olen eläköitynyt yrittäjä. Elätin itseni ja osaltani tietysti myös perhettäni yrittäjänä 38 vuoden ajan.
        Yrittäjyys ei tarkoita automaattisesti kokoomuslaisuutta. Et varmaankaan tiedä, mutta yli 50 % pienyrittäjistä on poliittisesti vasemmalla. Ei vasemmistoliiton tai demareiden jäseniä, mutta ajatusmaailmaltaan silti vasemmalla. Tästä on ihan tutkittua tietoa.
        Minä en ole vasemmalla, enkä oikealla. Minä äänestän sitä jonka parhaaksi oletan ja joskus menee sitten ns. v..iksi.
        Edellisissä eduskuntavaaleissa äänestin persuja (joo, tosi noloa).
        Olen äänestänyt 25-30 kertaa erilaisissa vaaleissa. Ääniäni on saaneet kokoomuslaiset, äsämpeeläiset, keput, vasemmistolaiset, vihreät, demarit kuin liberaalitkin (70-luvulla). Kristillisiä en ole koskaan äänestänyt.
        Kriteerinä on useimmiten ollut, että tunnen ehdokkaan, jota äänestän. Pressan vaaleissa tämä ei ole toteutunut.
        Minä maksan veroja oikein mielelläni, koska tämä suomalainen yhteiskunta on kouluttanut minut ja antanut mahdollisuuden rakentaa hyvä tai ainakin kohtuullisen hyvä elämä. Kun sairastun (tosi vakavasti) tämä suomalainen yhteiskunta hoitaa minut kuntoon, jos se on mahdollista kohtuudella. Se huolehtii turvallisuudestani, eikä se ole hylännyt minua silloinkaan, kun olen tehnyt väärän valinnan.
        Olenkohan minä siis tyhmä vai sittenkin TOLKUN KANSALAINEN?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sdp on sanonut etteivät aio purkaa leikkauksia joten vasemmistolle nenee minun köyhän ja kipeän ääni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jopas sinä kiehahdit. En ole varsinaisesti vasemmistolainen. Olen eläköitynyt yrittäjä. Elätin itseni ja osaltani tietysti myös perhettäni yrittäjänä 38 vuoden ajan.
        Yrittäjyys ei tarkoita automaattisesti kokoomuslaisuutta. Et varmaankaan tiedä, mutta yli 50 % pienyrittäjistä on poliittisesti vasemmalla. Ei vasemmistoliiton tai demareiden jäseniä, mutta ajatusmaailmaltaan silti vasemmalla. Tästä on ihan tutkittua tietoa.
        Minä en ole vasemmalla, enkä oikealla. Minä äänestän sitä jonka parhaaksi oletan ja joskus menee sitten ns. v..iksi.
        Olen äänestänyt 25-30 kertaa erilaisissa vaaleissa. Ääniäni on saaneet kokoomuslaiset, äsämpeeläiset, keput, vasemmistolaiset, vihreät, demarit kuin liberaalitkin (70-luvulla). Kristillisiä en ole koskaan äänestänyt.
        Kriteerinä on useimmiten ollut, että tunnen ehdokkaan, jota äänestän. Pressan vaaleissa tämä ei ole toteutunut.
        Minä maksan veroja oikein mielelläni, koska tämä suomalainen yhteiskunta on kouluttanut minut ja antanut mahdollisuuden rakentaa hyvä tai ainakin kohtuullisen hyvä elämä. Kun sairastun (tosi vakavasti) tämä suomalainen yhteiskunta hoitaa minut kuntoon, jos se on mahdollista kohtuudella. Se huolehtii turvallisuudestani, eikä se ole hylännyt minua silloinkaan, kun olen tehnyt väärän valinnan.

Näyttää siltä, että oot tolkun kansalainen. Noinnikkaan se pitää asiat ottaakin. Puhalletaan yhteen hiileen ja koitetaan saaha kaikki pijettyä mukana etes kohtuuvella. Ei olla aina minäminä, vain koetetaan ymmärtää, ette ei täällä kukaan ole lähtökohtasesti erityisasemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmä tuo on. Vai yrittäjä, tuskin on ikinään työtä tehnyt mokoma vassari. Ei yrittäjä kusekkaan vasemmistoon päin. Onneton räpeltäjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmä tuo on. Vai yrittäjä, tuskin on ikinään työtä tehnyt mokoma vassari. Ei yrittäjä kusekkaan vasemmistoon päin. Onneton räpeltäjä.

Kiitos. Sydämenlämpöinen kiitos. Olen pahoillani, jos aiheutin sinulle alemmuuskompleksin.
        ... no älä luule, enhän takuulla ole🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole vasemmistolainen mutta äänestit SDP:tä?
        Kiitos, ei muuta kysyttävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole vasemmistolainen mutta äänestit SDP:tä?
        Kiitos, ei muuta kysyttävää.

Aivan niin. Ei tarvitse olla vasemmistolainen äänestääkseen demaria. Ei tarvitse olla oikeistolainen äänestääkseen kokoomuslaista.
        Sinun ahtaalla ajattelukyvylläsi varmaan mahdoton käsittää.

"Kriteerinä on useimmiten ollut, että tunnen ehdokkaan, jota äänestän..."
        Tässä tapauksessa tiedän hänestä riittävästi.
        Ymmärrätkö?
        ET!
        Annetaan siis olla, älä vaivaudu edes yrittämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan niin. Ei tarvitse olla vasemmistolainen äänestääkseen demaria. Ei tarvitse olla oikeistolainen äänestääkseen kokoomuslaista.
        Sinun ahtaalla ajattelukyvylläsi varmaan mahdoton käsittää.

"Kriteerinä on useimmiten ollut, että tunnen ehdokkaan, jota äänestän..."
        Tässä tapauksessa tiedän hänestä riittävästi.
        Ymmärrätkö?
        ET!
        Annetaan siis olla, älä vaivaudu edes yrittämään.

Totta. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka äänestävät demareita.
        Sama kuin pakkasella pissisi housuunsa, hetken lämmittää kivasti mutta sitten tulee jäätävä kylmyys.
        Mutta teettäähän se tyhmyys kaikenlaista...

• Anonyymi

Mäkin kävin Empulle laittaa ääneni!

• Anonyymi

👍👍👍

• Anonyymi

🤸‍♀️🤸🤸‍♂️

• Anonyymi

Ei SDP:lle = Ei veronkorotuksille!

• Anonyymi

Suomen miljonäärit, mm. WOLTin myynyt kaveri ja pelifirman johtaja, maksavat ja ennen kaikkea haluavat maksaa veronsa Suomeen. Niillähän tämä yjteiskunta pyörii eikä toistemme kusetuksella. Verotusta voidaan keventää, mikäli esim. vienti vetäisi paremmin, työttömyys laskisi reilusti ja kotimainen kulutus olisi nykyistä suurempaa. Vasemmisto kerää äänestäjät sillä, että se haluaa pitää kaikki mukana yhteiskunnassa- tulotasosta riippumatta.

• Anonyymi

Persu ei halua maksaa veroja minnekkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persu ei halua maksaa veroja minnekkään.

Lopulta Persu maksaa kuitenkin niistä vähistä pimeistä tuloistaan ihan kunnon veron. Kun tiedetään että Persupiireissä viina maistuu ja kun sekin tiedetään että alkoholiverotus on varsin kireää saadaan Persuiltakin edes jotain heidän käyttämiensä alkoholista vieroituspalveluiden kattamiseen rahaa.
        Muutenhan tyypillinen persu on mitään osaamaton räksyttäjä jota ei työpaikoilla kaivata. Osaaminen on apukoulutasoa ja loppututkintokin taitaa olla se B-kortti joka sekin on saatu kolmannella yrittämällä ja säälistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopulta Persu maksaa kuitenkin niistä vähistä pimeistä tuloistaan ihan kunnon veron. Kun tiedetään että Persupiireissä viina maistuu ja kun sekin tiedetään että alkoholiverotus on varsin kireää saadaan Persuiltakin edes jotain heidän käyttämiensä alkoholista vieroituspalveluiden kattamiseen rahaa.
        Muutenhan tyypillinen persu on mitään osaamaton räksyttäjä jota ei työpaikoilla kaivata. Osaaminen on apukoulutasoa ja loppututkintokin taitaa olla se B-kortti joka sekin on saatu kolmannella yrittämällä ja säälistä.

No just! Vasureillehan se ei alko maistu, ei sitten yhtään... 😂😂😂

• Anonyymi

Mitä parempaa luulette saavanne jos vallassa olisi SDP, vas, vihr...?

Ihan samat leikkaukset lisättynä veronkorotuksilla ja vihreiden keksimillä ilmastomaksuilla ja haittaveroilla teidän niskaanne kaatuisi paljon rankempana kuin nyt.

Mutta ne kai hyväksyisitte avosylin, koska kuritus tulisi vasemmalta taholta...?

• Anonyymi

Paskapuhetta. Suomessa maksetaan mm. viljelykelvottomille kaseikoille kesannointitukia kymmeniä miljoonia, joiden lopettaminen ei vaikuttaisi kenenkään elämään yhtään mitään. Tällä voitaisiin kattaa mm. vammaispalveluiden leikkaukset.
        Sitten meillä maksetaan satoja miljoonia varustamotukia risteilijöille, jotka sitten maksetaan osinkoina suoraan omistajille, tästäkin voitaisiin saada 100 miljoonaa sosiaali ja terveydenhuoltoon.
        Sitten tulee listaamattomien osinkojen tulojen verottaminen jota varsinkin Persut huutaa Ay-liikkeiden porsaanreiäksi, mutta kuinka ollakaan juuri Kokoomus ja Persut on tätä veroa vastaan.
        Eli ääni Kokoomukselle ja Persuille on ääni sairaiden ja vanhusten kyykyttämiselle, jokaisen pitää tämä tajuta. Samoin nämä puolueet ajaa vimmalla mm. yö ja viikonloppulisien poistamista, joka olisi erittäin paha isku hoitohenkilökunnalle ja työvoiman saatavuudelle näillä aloilla.
        Täysin järjettömän talouspolitiikan takaa löytyy nimenomaan Kokoomus ja Persut, siitä osoituksena valtavasti kasvava valtionvelka ja työttömyys 78000 uutta työtöntä kun piti tulla 100000 uutta työpaikkaa, ei oikein ole mennyt putkeen ja kuka haluaa jatkoa tallaiselle politiikalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paskapuhetta. Suomessa maksetaan mm. viljelykelvottomille kaseikoille kesannointitukia kymmeniä miljoonia, joiden lopettaminen ei vaikuttaisi kenenkään elämään yhtään mitään. Tällä voitaisiin kattaa mm. vammaispalveluiden leikkaukset.
        Sitten meillä maksetaan satoja miljoonia varustamotukia risteilijöille, jotka sitten maksetaan osinkoina suoraan omistajille, tästäkin voitaisiin saada 100 miljoonaa sosiaali ja terveydenhuoltoon.
        Sitten tulee listaamattomien osinkojen tulojen verottaminen jota varsinkin Persut huutaa Ay-liikkeiden porsaanreiäksi, mutta kuinka ollakaan juuri Kokoomus ja Persut on tätä veroa vastaan.
        Eli ääni Kokoomukselle ja Persuille on ääni sairaiden ja vanhusten kyykyttämiselle, jokaisen pitää tämä tajuta. Samoin nämä puolueet ajaa vimmalla mm. yö ja viikonloppulisien poistamista, joka olisi erittäin paha isku hoitohenkilökunnalle ja työvoiman saatavuudelle näillä aloilla.
        Täysin järjettömän talouspolitiikan takaa löytyy nimenomaan Kokoomus ja Persut, siitä osoituksena valtavasti kasvava valtionvelka ja työttömyys 78000 uutta työtöntä kun piti tulla 100000 uutta työpaikkaa, ei oikein ole mennyt putkeen ja kuka haluaa jatkoa tallaiselle politiikalle.

Mitä demarit sitten tekisivät kokonaisuudessa toisin että kansalaisten elintaso ei kärsisi?
        Miten demarit kattaisivat valtion valtavan kassavajeen ja jättivelat ihan oikeasti ilman leikkauksia ja verojen kiristyksiä?
        Ei siihen nuo kesantorahojen ja varustamotukien poisto riitä, ne ovat kuin kusiainen norsun rinnalla siinä kuvassa.
        Demareilla olisi edessä ihan samat leikkaukset kuin nytkin, lisäksi he korottaisivat verotusta kautta linjan ja jos vihreät pääsisi siihen vielä säätämään niin ainakin autoilijat ja yleensä energian käyttäjät verotettaisiin kuoliaaksi.
        Vasemmisto-vihreät yhdistelmä lamaannuttaisi koko suomen, siksi äänestän oikeistoa.

• Anonyymi

No... Vakaumukselliselle viherpunikille on mukavampaa jos lyödään vasemmalla kädellä kuin oikealla kädellä, vaikka se koskee ihan yhtä paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä demarit sitten tekisivät kokonaisuudessa toisin että kansalaisten elintaso ei kärsisi?
        Miten demarit kattaisivat valtion valtavan kassavajeen ja jättivelat ihan oikeasti ilman leikkauksia ja verojen kiristyksiä?
        Ei siihen nuo kesantorahojen ja varustamotukien poisto riitä, ne ovat kuin kusiainen norsun rinnalla siinä kuvassa.
        Demareilla olisi edessä ihan samat leikkaukset kuin nytkin, lisäksi he korottaisivat verotusta kautta linjan ja jos vihreät pääsisi siihen vielä säätämään niin ainakin autoilijat ja yleensä energian käyttäjät verotettaisiin kuoliaaksi.
        Vasemmisto-vihreät yhdistelmä lamaannuttaisi koko suomen, siksi äänestän oikeistoa.

Nyt tuli paha...

T: SDP

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos koko valtiontalouden alijäämästä haluttaisiin kerralla eroon, ilman että se vaikuttaisi tavallisen veronmaksajan asemaan millään tavalla Suomessa kuntien määrä pitäisi tiputtaa 18.
        Kertarysäys jolla loppuisi täysin järjetön kuntien tukeminen ja tuhansien poliittisten virkojen määrä ja politikkojen rahankeruu. Mitä järkeä on itsenäisessä kunnassa, jossa työssäkävijöitä on alle 1000. Koko virkamieskoneisto rasittaa sekä kuntataloutta, että valtiontaloutta.
        Sosiaali ja terveyspalvelut voitaisiin tuottaa tämän toimenpiteen jälkeen entistä paremmin kun sitä rahaa olisi siihen tarpeelliseen toimintaan, joka nyt valuu kuntien pikkunilkeille ja joutaville viranhaltijoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6364
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5863
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3284
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2690
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2258
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1956
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1799
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe