Isättömänä kasvaneen pojan ongelmat

Anonyymi-ap

Kävi tuossa ilmi että Pasanen on kasvanut täysin ilman isää ja ilmeisesti äitinsä on ollut merimiesten oikein hyvä ystävä ja tehnyt heille muutamia lapsia. Juice oli myös käytännössä isätön ja tässä kerrotaan hänen lapsuudestaan ainoana eloon jääneen veljen kertomana Juicen kuoleman jälkeen. Tarina on varsin riipaiseva.
https://www.iltalehti.fi/viihde/a/200711246890926

2

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tyttö2010Neitinen99,9%Lapsuuden ilman ikätovereita viettäneen isä oli alkoholisti, josta Tyttö ei ole ainuttakaan positiivista sanaa lausunut.

ILTALEHTI ON HYVÄ AIHEUTTAMAAN IMPULSSEJA PATTAYAN RAKKAALLE TÄNÄÄN, HUOMENNA JA LOPPUELÄMÄN VAIHTEEN VUOKSI 24/7.

• Anonyymi

"Lapsuuden ilman ikätovereita viettäneen isä oli alkoholisti, josta Tyttö ei ole ainuttakaan positiivista sanaa lausunut"

Possondeeruksen muisti on muuten erinomainen, mutta muistaa vain oman keksityn versionsa, eikä sitä mitä muut on kertoneet.

Kavereita oli ihan riittävästi ennen kouluakin, serkkuja pääasiassa. Naapurin poika osoitti kriminaalin merkkejä jo kahdeksan vahana ja 12 vuotiaana varasti pakettiauton, jolla onnistui pakenemaan poliiseja kunnes löpö loppui.

Mummo ja isän siskot oli mahtavia tyyppejä, kun olin siellä hoidossa ennen koulua. Kuten olen kertonut, siellä oli kaikenlaisia eläimiä hevosesta kanoihin ja possuihin, kuin myös lypsäviä.

Massey Fergusonilla ajelin jo siinä kahdeksan vuotiaana, kun aikuiset mätti heinää seipäiltä lavalle. Kanan opin kynimään myös samoihin aikoihin.

Isästä olen kertonut paljonkin hyvää. Hän oli komea ja atleettinen, erittäin huumorintajuinen ja erittäin miehekäs mies, joka sai naisten posket punoittamaan, kun laukoi kohteliaisuuksiaan.

Vartalo oli faijalla kuin telinevoimistelijalla, paljon skrodempi kuin minä koskaan ja rasvaa ei siinä miehessä ollut, paitsi suonistossa. Läski ja voi oli hänen pääasiallinen ruokalaji.

Raskas työ vaati paljon energiaa. Satakiloinen pölli ei lumihangessa kahlaten kulje olkapäällä porkkanan voimalla pinoon tienvarteen.

Faijan käsiala oli uskomattoman hieno. Hän kirjoitti vanhanaikaisella ääkkostolla ja kirjoitustavalla, jota oli mahdoton jäljitellä. Metsätöissä tehtiin tarkat raportit kopiovihkoon, josta palkka laskettiin.

Isä oli erittäin lahjakas veistämään, kovertamaan pahkoja ja tekemään puisia keittiövälineitä. Hupailumielessä teki ainakin kerran myös jättimäisen jortikan, jolle sitten löytyi vastakappale luonnosta työstettäväksi myös.

Moottorisahalla hän teki hetkessä tukinpätkästä reilun metrin korkuisia karhuja pihakoristeeksi, sitten niiden pinta kaasuliekillä kuivattiin ja karhu tervattiin, niitä on edelleen olemassa kotitalolla ja muualla.

Isällä oli sellainen karisma ja auktoriteetti, että vain mutsi pystyi sanomaan faijalle vastaan.

Faijan alkoholismi alkoi kiihtymään vasta loppuaikoina, mutta työnsä hän hoiti loppuun asti moitteettomasti.

Ennemminkin tuurijuoppo oli faija. Saattoi olla 2 kuukautta ilman, mutta sitten vetäistä viikon kerrallaan kun edellinen savotta tuli valmiiksi ja palkka oli perstaskussa. Töistä ei ollut viinan takia poissa.

Tupakka maistui faijalle kyllä, mutta se ei ollut kovinkaan harvinaista siihen aikaan. Useimpien kavereiden perheissä poltteli vähintään faija.

Koulukavereista jos muistelen, niin silloin "meidän kylällä" aika monen faija otti viinaa ja jotkut notkui kylän baarilla päivittäin. Meidän faija ei baareissa käynyt oikeastaan koskaan.

Olin 15v kun faija kuoli syksyllä. Hän oli syntynyt 1936. Samana kesänä olin päässyt ripille. Se oli iso syy että oli kiire muuttaa kotoa pois, en halunnut jäädä mutsin jalkoihin pyörimään pullahiireksi.

Mutsin puolella oli sukututkimuksen kannalta mielenkiintoisia hahmoja, kuten hänen isänsä. Miettikääpäs sitä että äidin puolelta ukkini syntyi vuonna 1871 ja oli jo 59 vuotias, kun mutsin tekaisi.

Risto- pappa kuoli jo 1946 ja ehti siittää 14 lasta neljän vaimon kanssa, joista kaksi Amerikassa. Jäi kolme kertaa leskeksi. Kaksi ensimmäistä vaimoa kuoli noin kolmekymppisinä, ilmeisesti synnytyksiin.

Sukututkimuksen mukaan meillä on satoja serkkuja pelkästään Jenkeissä, muutama löytyy jopa Afrikasta. Suomessa niitä on mittaamaton määrä. Sukututkimuksen sivuillani on tuhansia nimiä.

Äitin puolen suku on selvillä vuoteen 1615 saakka, jolloin Ruotsista tuli Ouluun Christer
      Komulainen, joka taipui Suomessa Ristoksi ja suku siirtyi seuraavana vuosisatana Kainuun karuimpaan suo- ja korpimaahan.

Kunnon aitoja juntteja! 8)

2010

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7034
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6444
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3524
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3060
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2724
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2418
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2076
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1957
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1807
    Aihe