🥳🥳🥳🥳🥳🥳 Arvottomat diesel-romut! 🥳🥳🥳🥳🥳🥳
Esim. iso linjakas Mersu 10 000 euroa eli tyyliin "sen kuin haet pois", jos vertaa parin vuoden takaiseen hintatasoon. Kyllä nyt autokauppiaat tekevät persnettoa tai sitten hyvittävät vaihdossa jo tosi huonosti dieseleistä. Valikoimaa on valtavasti, koska tyypillinen edellinen ison kalliin dieselin omistaja on vaihtanut nykyaikaiseen autoon eli täyssähköautoon. Ja noitahan roudattiin Saksastakin ja Ruotsista.
Vaan uskaltaako noita puoli-ilmaisia dieseleitä ostaa? Tankkaaminen on kallista, menee diesel-vero ja sitten vielä EGR:n, AdBluen, automaattilaatikon ja turbodieselin murheet... Siis houkuttelvan halpa ostaa, mutta pirun kallis pitää ajokuntoisena.
Käytetyt dieselit jäivät autokauppiaiden käsiin. Niitä saa nyt halvalla. Uskaltaako ostaa?
29
345
Vastaukset
- Anonyymi
Älä osta.
- Anonyymi
Halvemmaksi nuo tulee kuin typerät ylihintaiset sähköautot typerillä lääppimisnäytöillä ja jatkuvilla piipityksillä.
Lisäksi vanhemmissa dieseleissä on manuaalilaatikko eikä ole AdBlueta. AdBlue on otettu käyttöön vasta viime vuosina.- Anonyymi
Ajoin 25 vuotta typerillä polttoromuilla. Nyt olen ajanut 2 vuotta sähköllä, eikä paluuta vanhaan ole. Minä tiedän, sinä et. Vielä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoin 25 vuotta typerillä polttoromuilla. Nyt olen ajanut 2 vuotta sähköllä, eikä paluuta vanhaan ole. Minä tiedän, sinä et. Vielä.
Olen ajanut ainakin paria sähköautoa eikä ne ollut hyviä. Jatkuvasti pitäisi lääppiä tuota typerää näyttöä ja autot piipittivät koko ajan turhaan.
- Anonyymi
Luotettavaksi todettu dieselkone ilman AdBlueta on kyllä ollut voittajan valinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajanut ainakin paria sähköautoa eikä ne ollut hyviä. Jatkuvasti pitäisi lääppiä tuota typerää näyttöä ja autot piipittivät koko ajan turhaan.
kerrohan miten se näyttö liittyy voimalinjaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerrohan miten se näyttö liittyy voimalinjaan?
Ei voimalinjalla ole merkitystä normaalille autoilijalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerrohan miten se näyttö liittyy voimalinjaan?
Mikä v.t.u, kerro se. Olet tainnut lukea TM:aa?
- Anonyymi
Kalliita on. Semmoset ihan perus C200 mersutkin näkyy pyörivän jossain 7-8 tonnin paikkeilla, pari vuotta sitten sai 5 tonnilla. Oot vissiin jonkun rikkinäisen ison ja linjakkaan mersun nähnyt tarjouksessa.
- Anonyymi
Sen kuin haiset pois.
- Anonyymi
Pitää olla vähän tyhymä jos ajaa diesel autolla. Dieselvero yli 700 euroa vuodessa ja polttoaine ja samaa kulutusta ja litrahintaa kuin bensiinillä.
Ja tämä koskee sitten sekä henkilö- että pakettiautoja. Tyhmyyden symbolit; dieselmoottori tai sähköauto eli ei pakoputkea.- Anonyymi
No, dieselauton kulutus on yleensä noin 20% alle bensa-auton kulutuksen, joten ei niiden kulutus ole samaa luokkaa. Toki nykyisellään pitää ajaa todella paljon, jotta pääsee alle bensa-auton kulutuksen, mutta ammattiajajilla tuo on onnistuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, dieselauton kulutus on yleensä noin 20% alle bensa-auton kulutuksen, joten ei niiden kulutus ole samaa luokkaa. Toki nykyisellään pitää ajaa todella paljon, jotta pääsee alle bensa-auton kulutuksen, mutta ammattiajajilla tuo on onnistuu.
Korjaan... Tarkoitan siis, että pitää ajaa todella paljon että pääsee alle bensa-auton kulujen (ei siis kulutuksen). Tämä juuri dieselveron takia.
- Anonyymi
Jospa sen tiisseliveron puottas vaikka 50 euroon vuuesa ja 650 euroo sähköautoihin lissää, niin ei tuu paha mieli kenellekkään.
- Anonyymi
Diesel on kannattava, jos ajaa yli 16000 km vuodessa saman kokoiseen bensiinimoottoriin verrattuna, jos ei polttoaineen hinnan muodossa niin kulutuksen suhteen ja moottorin pitkäikäisyys huomioon otettuna. Toimintavarmuuskin on omaa luokkaansa kunhan pitää huolta suodattimien ja öljyjen vaihdosta ajallaan eikä hanki mitään adblueta sisältävää autoa.
Adblue systeemin toiminta on ongelmallista yli 15 asteen pakkasella systeemi tahtoo jäätyä eli ei sovi suomen olosuhteisiin vika ei suoraan vaikuta auton toimintaan mitenkään siksipä viranomaiskäytössä olevista autoista on ohjelmallisesti estetty auton kytkeytyminen vikatilaan jossa ajamista rajoitetaan 1000 kilometriin 5 kilometrin tuntinopeudella. Tämän kaltaiset himmelit ovat aivan käsittämättömiä virityksiä lähinnä tahallisesti aiheutettua vikaantumista muistuttavia järjettömyyksiä.
VW- konsernin autoissa itse systeemin toiminto on keinotekoisesti rajoitettu ohjausboxiin tehdyllä reiällä joka on teipillä suljettu. Teippi voi muutaman vuoden kestää paikallaan, mutta kun se irtoaa kosteus pääsee boxiin ja hapettaa piirilevyn niin, että adblue pumppu lakkaa toimimasta. Itse järjestelmällä ei ole mitään tekemistä moottorin kanssa vaan tätä ainetta ruiskutetaan palotapahtuman jälkeen pakokaasun sekaan.
Kyseisen konsernin autot kannattaa kiertää kaukaa heilä on näitä samantapaisia viritelmiä myös jakopäässä ja dsg vaihteistoissa joiden korjaaminen tulee yleensä kalliiksi. Nämä viritelmät ei anna kovin luotettavaa kuvaa valmistajasta, vaan lähinnä vaikuttavat keinotekoisilta laskennallisilta vikaannuttamisilta.
Tätä samaa ilmiötä esiintyy mm. tulostimissa jotka toimivat laskurin mukaan tietyn määrän tulostettuaan eivät enää suostu tulostamaan mitään ja monessa muussa laitteessa kyse on ns. hehkulamppu huijauksen kaltaisesta toiminnasta, jossa tarkoituksellisesti tehtiin niin ohuet hehkulangat, että ne paloivat nopeasti käyttökelvottomiksi ja ihmisten täytyi ostaa aina uusia lamppuja. - Anonyymi
Nyt kuule sekoitat viisauden ja köyhyyden, sekä tyhmyyden ja rikkauden,
Sähkiket on tyhmille rikkaille tehty tuote! Se on fakta!
- Anonyymi
Luovuin kalliiksi käyneestä dieselistä vuosia sitten. Ostin käytetyn Fordin 999-litraisella bensaturbomoottorilla. Kulutus alle 5 litraa eikä diesel-veroa. Hyvin on kulkenut 170 tkm ja mittarissa on nyt 360 tkm. Todella ilo ajaa ja moottori on todella nöyrä ja talvella lämpöä riittää. Seuraava auto voi ehkä olla täyssähköinen.
- Anonyymi
p-skaduuni töissä käyneenä naapurikunnassa 12 th km vuodessa maksiimi ja siinäkin jo turhaa suhaamista mukana. 20% pienempi kulutus ei koske 20-30 vuotta vanhoja autoja jotka työläisten käytössä ja sitä paitsi niin vanhat dieselautot jo olleet ammattikäytössä ja romutettu. Näsäviisastelua uusien 4 lit 100 firman biffaamien autojen omistajilta väittää että diesel tulisi normi käytössä halvemmaksi
- Anonyymi
Minäkin olen työläinen ja ajan uudesta ostetulla neliveto plugarilla.
On asioiden vääristely sanoa ettei työläisillä oleva varaa uusiin autoihin. Se on kiinni siitä mitä teki koulussa, poltti tupakkaa vai opiskeli. Meillä kaikilla on aivan samat mahdollisuudet. Tämähän se vasemmison viesti on tottahan se on. Vain omat valinnat ratkaisee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen työläinen ja ajan uudesta ostetulla neliveto plugarilla.
On asioiden vääristely sanoa ettei työläisillä oleva varaa uusiin autoihin. Se on kiinni siitä mitä teki koulussa, poltti tupakkaa vai opiskeli. Meillä kaikilla on aivan samat mahdollisuudet. Tämähän se vasemmison viesti on tottahan se on. Vain omat valinnat ratkaisee.Normaalin työläisen ei kannata haaskata rahoja uuteen autoon. Se on kaikkein typerin "investointi" mitä vain voi olla.
Ja jos ei kykene ostamaan uutta autoa käteisellä niin ei ole varaa ostaa uutta autoa. Ja lisäksi tuon oston jälkeen pitää jäädä yli 100 000 euroa tileille ja sijoituksiin jäljelle.
- Anonyymi
Dieselimaasturit sopivat maalle peltoautoiksi. Niillä voi vetää pöpeliköstä klapikuorman muorille ja paskat pellolle. Ei tarvii traktoria heti ostaa.
- Anonyymi
Miksi tämä dieselien solvaaminen?!
Jokainen taaplaa tyylillään.
Minäkin olen dieselillä ajanut jo 15v, ( n. 23.000 km /v) enkä
mielellään halua edes miettiä voimalähteen vaihtamista.
Käyn 1- 2 krt vuosittain Keski-Euroopassa Ruotsin kautta ajaen,
eikä Saksassa tehokkaalla dieselillä jää ns. jalkoihin.
Nythän kannattaa huomioida se pieni ale, jossa dieselit nyt ovat.
Ent. ALD Tampereella taitaa yhtäaikaa kaupata 5 - 6 kpl vähin
kilometrein olevaa 320/330 farkkua. - Anonyymi
Sähköautoilla ajavat rikkaat ihmiset? Maksavat tietenkin siitä lystistä. Mitenkään parempia sähköautot eivät ole oikeastaan miltään muulta kantilta kuin autojen valmistajien ja myyjien "tilipussin" kannalta.
On toki kilometriä kohti paljon "edullisempaa" ajaa täyssähköautolla jos laskee vain "polttoaineen" hinnan, mukavampaa se ehkä ei kuitenkaan ole, jos laskee mukaan autonkäytön kokonaishinnan ja "tankkausten" erilaisuuden. Eikä niiden alustojen paino autosta ainakaan mukavampaa tee?
Ymmärräön hyvin, että jos on sortunut Teslaan, ei sitä ole helppo myöntää, vaan uhoaa täällä, että "tässä nyt minulle taivas aukeni", koskaan en oikeaan kunnon autoon palaa? Taitaa poika ajella skuutillakin, kun polkupyörällä ei oikein reidet toimi enää?- Anonyymi
Keitä ovat rikkaat ihmiset?
Uusia sähköautoja ostaa ihan ne samat ihmiset jotka on ostaneet uusia polttiksia aiemmin.
Ei ne sähköautot sen kalliimpia ole kuin polttikset.
Sähköinen voimalinja on aivan ylivoimainen. Kun on sellaisella jonkin aikaa ajellut niin konsernin nytkyttävät jyristimet ei vaan jaksa kiinnostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keitä ovat rikkaat ihmiset?
Uusia sähköautoja ostaa ihan ne samat ihmiset jotka on ostaneet uusia polttiksia aiemmin.
Ei ne sähköautot sen kalliimpia ole kuin polttikset.
Sähköinen voimalinja on aivan ylivoimainen. Kun on sellaisella jonkin aikaa ajellut niin konsernin nytkyttävät jyristimet ei vaan jaksa kiinnostaa.Ei köyhä osta 300 000€ sähköautoa vaikka saisi verottomana ja yhä harvempi tavis uutena, mutta miksi rikas tarvitsee sen veroalennuksen luksusautosta mikä elinkaarensa aikana saastuttaa vähintään yhtä paljon kuin bensa-auto ja rikkoo tietkin.
- Anonyymi
eikö se toyotan tulevaan uuteen moottoriin käy kaikki polttoaineet?
- Anonyymi
Dieselin voi ostaa takuuajan jälkeen kun voi käyttää lisäainetta adbluen seassa.
- Anonyymi
Niin ja ainahan voi ostaa dieselin, jossa puhdistustekniikka ei perustu adblue:en. Jos kokee adblue-tekniikan ongelmaksi….
Käytettyjen dieseleiden kauppa käy hyvin ja puutetta onkin hyväkuntoisista ja vähemmän ajetuista. Syynä ,tietysti uusien dieseleiden kovasti supistunut myynti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja ainahan voi ostaa dieselin, jossa puhdistustekniikka ei perustu adblue:en. Jos kokee adblue-tekniikan ongelmaksi….
Käytettyjen dieseleiden kauppa käy hyvin ja puutetta onkin hyväkuntoisista ja vähemmän ajetuista. Syynä ,tietysti uusien dieseleiden kovasti supistunut myynti.Mitäs muita niitä on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2636366Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne573004Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä662804- 1562272
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161789Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1651465- 821444
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o261372Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351321Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091027