Kelan kapulakieltä seuraava lause

Anonyymi-ap

Oletko työvoimaviranomaisen kanssa sopimassasi palvelussa ajalla, jolta haet etuutta?

Ei ole oikeaa suomen kieltä!

16

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuohon voi vastata vastakysymyksellä vaikka että
      Oletkos paskonut housuusi viimeisimmän viikon aikana?
      tai
      Ookkona suanu pilluva?

Cahttibotti ei osannut vastata noihin kysymyksiin kun on niin tyhmä vekotin

• Anonyymi

Noinko vanhempasi sinulta kysyvät 😂

• Anonyymi

Mitä tuossa on? Ei ole kapulakieltä vaan selkeä kysymys, että mitä olette tehneet sopimassanne palvelussa aikana jona haette kelasta etuutta tai oletteko kyseisessä palvelussa.

Mistä syystä ette ymmärtäneet?

T. Professional of the word's and law, Lawetorder Z via V

• Anonyymi

Tuonhan voi käsittää, niin että siinä kysytään oletko työvoimaviranomaisen kanssa jossain yhdessä

• Anonyymi

On ihan oikeaa suomen kieltä. Sopisikohan aloittajalle vaikka jokin kurssi, jossa voi kielitaitoa harjoitella?

• Anonyymi

Itse asiakirjoja, sopimuksia ym laatineena voin kertoa, että suomen kieli ja kapulakieli ei kohtaa. Kumpikin on kyllä suomen kieltä, mutta se, että asettelee tekstin niin, että sen ymmärtää kertalukemalla, näyttää olevan vaikeaa Kelalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiakirjoja, sopimuksia ym laatineena voin kertoa, että suomen kieli ja kapulakieli ei kohtaa. Kumpikin on kyllä suomen kieltä, mutta se, että asettelee tekstin niin, että sen ymmärtää kertalukemalla, näyttää olevan vaikeaa Kelalle.

Se etteivät tämän palstan apinat ymmärrä suomea ei välttämättä ole kelan vika.

• Anonyymi

Aloittaja lienee maahanmuuttaja, kun ei suomea ymmärrä?

• Anonyymi

Ihan suomalainen olen.
        Miksi pitää ilmaista asia noin vaikealla tavalla, ettei sitä ymmärrä?
        Ei mitään järkeä.

• Anonyymi

Kaikki, jotka on saanut Kelalta postia, tietää tuon kieroilevan suomenkielen ja sen, että teksti on täyttä siansaksaa. Itse sain muutama vuosi sitten kirjeen Kelalta (ei liittynyt työhön vaan ihan muuhun), luin viiteen kertaan, ennen kun sain "langan päästä" kiinni, mitä yrittävät kertoa. Sillon ei vielä puhuttu edes tekoälystä, että jotenkin olisi voinut ymmärtää sönkötyksen. Ilmeisesti tuo saatanan kapulakieli on tarkoituksellista, ettei ihmiset ymmärtäisi. Mikä vittu siinä on, että Kelaan palkataan luku- ja kirjoitustaidottomia idiootteja töihin?? Ja kun herra johtaja tulee, niin sönkötys varmaan lisääntyy, kunhan ny vaalit on käyty.

• Anonyymi

Juuri näin.
        Miten vain vaikeammin ja monimutkaisemmin asia voidaan ilmaista, niin sen parempi.

• Anonyymi

Sinut aasi kun olet työtön äidinkielen opettaja voitaisiin palkata kelaan.

• Anonyymi

Miten niin ei ole? Kela kysyy tässä, oletko esim. työkokeilussa, tms ollut aikana, jolta haet työttömyysturvaa, niin kela tarkistaa, oletko todella ollut, ettet ole ollut vaikkapa palkassisessa työkokeilussa, josta ei työttömyysturvaa ja kulukorvausta heru. Että tämän takia tarkistaa.

• Anonyymi

Monet pitäisi viedä metsäkarjulle syötäväksi.

• Anonyymi

Mikä ihme tuossa lauseessa on vaikea ymmärtää?

Ai niin, Kelaa on vain niin kiva syyttää ihan kaikesta. Eihän se vika ikinä ole omien korvien välissä.

• Anonyymi

Uuteen kieleen sovellutetaan kaikki merkitykselliset sanat peräkkäin kun on digilisaatio. Siihen käy pullo ja ja henki erikseenkin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6204
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5693
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3214
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2534
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2467
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2208
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    Aihe