moro
minkäs laisilla suuttimilla sais 450 pelaamaan paremmin?vai onko tarvetta vaihtaa olleskaan.
mitenkäs vaikuttaa pääsuutin ja neulan asento?
suuttimet 450
11
6904
Vastaukset
- Epeli
Tietysti olis ihan hyvä tietää, mitä suuttimia siellä on kiinni.... Tyhjäkäyntiä saa suurentaa muutamalla pykälällä, sillä monen harrastajan ongelmat ratkeaa... Tietysti pääsuutintakin saa pistellä isommaks. Neula on usein vaihdettu jo valmiiks, jos kyseessä on "suomipyörä"...
Paukuttaako putkessa??- timo
178 oli pääsuutin sen verran katsoin.kyllä putkessa paukkuu kaasun löysätessä.
mihin tyhjäkäynti suutin vaikuttaa? - Epeli
timo kirjoitti:
178 oli pääsuutin sen verran katsoin.kyllä putkessa paukkuu kaasun löysätessä.
mihin tyhjäkäynti suutin vaikuttaa?Moro!!
Jos paukuttaa putkessa kaasun löysätessä, kone käy laihalla... Elikkäs tyhjäkäyntisuutin liian pieni. Ainakin ittelläni sai suurentaa muutamalla pykälällä, jos en ihan paskaa puhu, niin oliskohan 52 mikä on tällä hetkellä kiinni. Voin tarkistaa asian, mutta menee ens viikkoon ennen kun kerkiän pyörän kanssa painimaan.
Moni tekee siinä virheen, että roplataan vaan pelkkää pääsuutinta, vaikka se tulee mukaan kuvioihin vasta kun kaasua on käännetty noin 3/4 kierrosta... - timo
Epeli kirjoitti:
Moro!!
Jos paukuttaa putkessa kaasun löysätessä, kone käy laihalla... Elikkäs tyhjäkäyntisuutin liian pieni. Ainakin ittelläni sai suurentaa muutamalla pykälällä, jos en ihan paskaa puhu, niin oliskohan 52 mikä on tällä hetkellä kiinni. Voin tarkistaa asian, mutta menee ens viikkoon ennen kun kerkiän pyörän kanssa painimaan.
Moni tekee siinä virheen, että roplataan vaan pelkkää pääsuutinta, vaikka se tulee mukaan kuvioihin vasta kun kaasua on käännetty noin 3/4 kierrosta...täytyy kokeilla.riittääköhän tuo pääsuutin jääradella ja moto ajoon?
jos pääsuutinta pienentää tai isontaa vaikuttaako se yksistään moottorin luonteeseen?
- Keltanokka
Katso myös aikaisempi viestiketju "525 EXC kaasarin säädöt?", jossa kyselin neuvoja. Vaikka eri kone onkin, jotkut neuvot ja vihjeet varmasti pätevät.
Itsellä oli samantyyppisiä ongelmia, minä selvisin niistä, kun ruuvasin tyhjäkäynnin seosruuvia enemmän auki.
Ja ainakin 525 EXC:n ohjekirjassa oli säädöt kerrottu, sekä kuristetulle, että kuristamattomalle. Kun vaan osasi lukea/tulkita..kuristettu oli "525 EXC Racing EU 12 kW" ja kuristamaton "525 EXC Racing sixdays"
-J - Thumper
Suuttimet saa pyörään vaihtaa vakiota isommiksi. Pari pykälää sekä tyhjäkäyntiä että pääsuutinta ja sopparuuvi 2 kierrosta auki tai vielä vähän päälle. 2006 mallisessa EXC:ssä vakio suuttimet: tyhjä 42, pää 178, sopparuuvi 1,25 auki. Näillä säädöillä käy laihalla ja paukuttaa putkessa joten ratkaisua hain pulmaan...
Laita pyörään 45 tyhjäkäyntisuutin, 182 pääsuutin ja seosruuvi auki 2-2,5 kierrosta. Mulla toimii näillä säädöillä erittäin hyvin ja voimaa löytyy heti alhaalta lähtien. Kokemus on kuitenkin osoittanut että joka pyörä on yksilö ja välttämättä tämä ei ole ratkaisu jokaiseen pyörään. Näistä säädöistä on kuitenkin hyvä lähteä hakemaan hienosäätöjä...
Neulan tyyppiä ja lovea en ikävä kyllä muista mutta vaihtoivat maahantuojalla sen jo paketin mukana tulevaan. Maahantullessa siellä on sellaiset "päästö" säädöt että ei mihinkään (aivan liian laihalla). Yleensä vaihtavat vain neulan mutta suutimilla ja sopparuuvilla ongelma aukeaa...
Kokeilin aluksi vain 45 tyhjäkäyntisuutinta vakion pääsuuttimen kanssa ja seosruuvilla yritin saada paukkumisen pois. Vaati kuitenkin myös pääsuuttimen isontamisen jotta lähti pelaamaan.
Yleisesti niin että tyhjäkäyntisuutin, nimestään huolimatta, vaikuttaa koko kierrosalueelle ja pääsuutin vain 3/4 kaasusta ylöspäin. Teoriassa kai se homma pelaa näin mutta käytäntö on osoittanut että kaikki vaikuttaa kaikkeen... Muutenhan tämä homma voisi mennä liian helpoksi?- timo
kun suuttimet vaihtaa niin miten ilmanpuhdistaja täytyykös sille tehdä mitään?
- Thumper
timo kirjoitti:
kun suuttimet vaihtaa niin miten ilmanpuhdistaja täytyykös sille tehdä mitään?
Ei tarvitse. Ei muuta kuin pitää puhtaana eli vaihtaa riittävän usein! Sen metalli verkon jos poistaa niin ilma virtaa hivenen paremmin mutta vastaava hyöty on todella pieni.
- timo
no tulipa suuttimet vaihettua tyhjäkäynti 45 pääsuutin 182.pyöräänhän tuli rutkasti lisää vääntöä alhaalta lähtien ja muutenkin paremmin toimiva.putkessa paukkuminen loppu siihen.
- Jorkki
suuttimet: 48/185 ja kyllä
pelaa
- Kaasse
Moi. Onko noilla säädöillä vaikutusta lämminkäynnistymiseen? Kunnei meinaa lämpimänä lähtee sitten vasta kun on jäähtynyt. Eikä edes lämminkäynnistys nuppi auki vaikuta mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336764- 376253
- 293454
- 452910
- 342664
- 152348
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481907En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777